Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windows 1

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 feb 2019 11:50

Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windows 1

Beste mensen,

Ik speel op mijn kantoor pc nog wel es met midi files, dat is een wat oudere pc, van 2008, maar werkt puik voor alle daagse zaken, 2.3Ghz is prima voor Word, Excel etc.
Maar, sinds de laatste update van Windows 10, die ik op 1 febr. j.l. binnen kreeg, én niet heb bemerkt, blijkt dat mijn videokaart/beeldscherm, niet meer de juiste resolutie kan gebruiken.
Eerder had ik dat ook al, maar dan kon ik nog terug naar de vorige versies, nu was het langer dan tien dagen geleden én kan ik niet meer terug naar de vorige windows versie, waarop mijn scherm nog wel normaal beeld gaf.
Ik kan niet hoger in resolutie meer, dan 1450*780 (even uit mijn hoofd).
Ik moet hebben 1650*1050, het betreft een LG L226WTQ-SF.
Mijn videokaart een ATI Radeon 4000/4500 series.
Heb met Windows helpdesk gebeld, die kunnen/willen mij niet helpen.
De originele drivers kan ik niet meer installeren, ook niet met bhv de compatibiliteitsmodus.
Heb LG gebeld, maar aangezien het scherm van 2009 is, hebben zij waarschijnlijk geen goede driver meer en ík heb de originele dvd/cd-rom van mijn scherm niet meer.
Gaat om deze pc: HP Pavilion p6110nl Desktop PC
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/se ... ku=VC971AA

Wie weet raad en kan/wil mij die verstrekken?
Ik heb nog wel een gedownload zip-bestand van LG, wat van toepassing is op mijn scherm, die bestanden zou ik eventueel ergens in een driver file kunnen plaatsen, maar..., dát kan ik even niet vinden en mijn engels is helaas té beperkt en eigenlijk mijn energie ook. (Ik sta weer op de wachtlijst voor een grote operatie in Nijmegen aan mijn nek i.v.m. zeven nieuwe vernauwingen in mijn ruggenmerg/wervelkanaal)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Stel dat ik beter een nieuwe videokaart kan kopen, dan graag een tip welke. Ik heb in mijn orgel een enorm zware, achteraf heel niet nodig geweest. Maar ik wil wel normaal mijn ding kunnen doen, temeer daar ik voor onze kerkelijke gemeente doop-, belijdeniskaarten en inlegvellen voor de huwelijksbijbels maak. Dan kun je niet zonder een goed in verhouding functionerend scherm.

Mocht deze post toch te weinig met HW te maken hebben, dan maar verwijderen, maar hier kan ik tenminste in het Nederlands terecht.... 8-)
Laatst bijgewerkt door Kees Hoekman op 22 feb 2019 12:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 feb 2019 12:20

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Kees, ik ben geen pc expert maar volgens mij zijn de laatste update' s vanaf Windows 8 enkel via de Microsoft update' s binnen te halen voor de type videokaart die je gebruikt.

Je kan nog zoeken of je deze update los kan draaien. display driver version 8.970.100.9001 via Windows update



En lukt Roll Back Driver ook niet meer in jouw geval?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 feb 2019 12:36

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Dank je Jan Wim, maar die kan ik ook niet meer draaien. Die vond ik ook reeds, maar schiet niet op, erg vervelend. Windows gaat zo geld kosten :?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 feb 2019 15:26

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Nou Jan Wim, ik heb toch nog es gegoogled, maar dan puur op het getal én waarom niet te installeren. Via thewindowsclub.com, heb ik alsnog de juiste OUDE driver van 2011 kunnen installeren én mijn juiste resolutie gevonden. 1680*1050 8-) :geek: :D

Kortom, opgelost!!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 feb 2019 15:34

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Kees Hoekman schreef:Nou Jan Wim, ik heb toch nog es gegoogled, maar dan puur op het getal én waarom niet te installeren. Via thewindowsclub.com, heb ik alsnog de juiste OUDE driver van 2011 kunnen installeren én mijn juiste resolutie gevonden. 1680*1050 8-) :geek: :D

Kortom, opgelost!!



perfect Kees, en sterkte met de geplande operatie
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 feb 2019 15:39

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Kees

Ik zou, nu alles weer goed werkt, OOShutUp10 downloaden (https://www.oo-software.com/en/shutup10) en draaien.

Start het programma op als Administrator. Start daarvoor de Windows verkenner, klik met de rechtermuisknop op OOSU10.exe en kies 'Voer uit als administrator'.
Ga naar 'Actions' en kies daar 'Apply all settings' (het rode uitroepteken). Alle instellingen worden nu groen, echter 3 - 4 stuks te veel. Deze staan onderin het overzicht bij 'Windows update'. Zet de onderste 3 terug door daar met de linkermuisknop op te klikken. 'Automatic driver updates' kan groen blijven maar mag ook rood worden. In het laatste geval worden drivers ook geüpdatet, hetgeen soms wel een PC driver probleem kan geven zoals je nu gehad hebt. Mijn advies is dan ook om de laatst genoemde op groen te laten staan zodat de driver nooit geüpdatet wordt.
Je moet dit programma na elke Windows 10 update draaien omdat Microsoft diverse instellingen terug zet.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 feb 2019 20:44

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Jan Wim schreef:
perfect Kees, en sterkte met de geplande operatie


Dank je wel! Ik word nog es als nieuw.... :idea:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 feb 2019 20:44

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

Evert-Jan schreef:Kees

Ik zou, nu alles weer goed werkt, OOShutUp10 downloaden (https://www.oo-software.com/en/shutup10) en draaien.

Start het programma op als Administrator. Start daarvoor de Windows verkenner, klik met de rechtermuisknop op OOSU10.exe en kies 'Voer uit als administrator'.
Ga naar 'Actions' en kies daar 'Apply all settings' (het rode uitroepteken). Alle instellingen worden nu groen, echter 3 - 4 stuks te veel. Deze staan onderin het overzicht bij 'Windows update'. Zet de onderste 3 terug door daar met de linkermuisknop op te klikken. 'Automatic driver updates' kan groen blijven maar mag ook rood worden. In het laatste geval worden drivers ook geüpdatet, hetgeen soms wel een PC driver probleem kan geven zoals je nu gehad hebt. Mijn advies is dan ook om de laatst genoemde op groen te laten staan zodat de driver nooit geüpdatet wordt.
Je moet dit programma na elke Windows 10 update draaien omdat Microsoft diverse instellingen terug zet.


Top Evert-Jan, dank je wel man!! Ga ik doen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 22 feb 2019 23:36

Re: Scherm haalt resolutie niet meer na laatste update windo

1680x1050 geeft een perfect rondje als je iets rond maakt in publisher
Dus een rondje is dan echt rond en geen eitje.

Bartmans :D

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com