Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

SSD schijf vol.235 GB

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 7

Geregistreerd: 02 jul 2015 11:01

Bericht 02 apr 2019 13:21

SSD schijf vol.235 GB

Goede middag. ik heb een SSD schijf van 235 GB. Na vorig jaar juni 2 orgels geïnstalleerd te hebben had ik nog ongeveer 45 GB over . zonder erg krijg ik een melding , SSD bijna vol. nu heb ik verders geen andere orgels geïnstalleerd, af en toe een eigen opnamen gedaan en daarna weer gewist. De pc zit niet aan het internet, heb div malen schijfdefragmentatie gedaan, weinig mee gewonnen . overbodige bestanden verwijderd, nauwelijks resultaat. Nog 900mb en de schijf is helemaal vol. Wie weet raad ? Vriendelijke groet, Dick Boogaard. Het boek van Evert-jan heb ik, maar vindt zo gauw geen oplossing.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 apr 2019 14:40

Re: SSD schijf vol.235 GB

Dick

Windows maakt zelf ook logfiles (zichtbaar en onzichtbaar), evenals HW. De registry wordt ook steeds groter. En als je bijv. de activitylog file van HW bekijkt, dan maakt de webbrowser ook cache files aan. Verder een wekelijkse/maandelijkse backup van HW.
Dat doet de vrije diskruimte afnemen.
Maar 45 GB lijkt mij wel heel veel. Een paar GB zou mogen.
Tenzij er veel herstelpunten zijn aangemaakt.

Defragmenteren ruimt nooit ongewenste bestanden op, het verplaatst ze alleen maar om Windows sneller op te laten starten.
Een SSD mag je NOOIT (!!) defragmenteren en dat is ook helemaal niet nodig. Het defragmenteren verkort alleen maar de levensduur van je SSD.

Ik zal je een PM sturen voor een opschoonprogramma van logfiles e.d. Dat moet je maar even proberen. Eigen documenten en eigen opnames worden daarmee niet gewist; dat moet je zelf onder controle houden.

Als dit te weinig zoden aan de dijk zet, dan kun je een harddisk bijplaatsen en de directory met samples op die harddisk zetten (blz. 68 van mijn boek). Alleen de organcache files en Windows blijven dan op de SSD. Als er geen plaats is voor een 2e disk (in een laptop bijv.), dan een grotere SSD plaatsen (1 TB, een Crucial MX500 heeft de beste prijs/prestatieverhouding; kost ca 135 euro).
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 02 apr 2019 16:05

Re: SSD schijf vol.235 GB

Kijk maar even in je windows map, naar een directory winsxs
wordt je niet vrolijk van

Bartmans :(

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 apr 2019 16:34

Re: SSD schijf vol.235 GB

Deze PC hangt niet aan internet, dus er worden geen updates geïnstalleerd. De grootte van de Windows SXS map zal dus wel meevallen

Berichten: 7

Geregistreerd: 02 jul 2015 11:01

Bericht 04 apr 2019 13:50

Re: SSD schijf vol.235 GB

Hoi Evert-jan. cc cleaner lukt niet om op de ssd schijf te krijgen, zit te vol.
Ik heb er nog een tweede gewone schijf in zitten , dus probeer ik daar wat naar toe te schrijven.
Bedankt alvast voor info.Groetjes Dick.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 apr 2019 14:06

Re: SSD schijf vol.235 GB

Als 38 MB (de ZIP file en uitgepakte versie) al niet op de SSD past, dan zit deze wel heel vol.
Je kunt het ook op de andere schijf zetten, uitpakken en runnen. Het is portable; hoeft dus niet geïnstalleerd te worden.
Je moet het zeker runnen om oude Windows herstelpunten te verwijderen.

Als je een 2e schijf in de PC hebt, moet daar de HauptwerkSampleSetsAndComponents map komen te staan
Als dan nog niet het geval is, dan blz. 68 van het boek volgen over verplaatsen van HW onderdelen.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com