Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem bij upgraden ram

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 17 jun 2020 09:21

Probleem bij upgraden ram

Hallo allemaal,

Ik probeer mijn ramgeheugen te upgraden.
Heb 4 slots, maximaal 64 Gb.
Tot heden geïnstalleerd 2x16 Gb.
Precies hetzelfde geheugen bijgekocht. Nu start de computer alleen op als 3 slots gevuld zijn, zonder aan te geven dat er een upgrade heeft plaatsgevonden. Beide nieuwe bankjes werken, maar niet bij montage van beide.
Vereist dit een aparte benadering, of kan ik er van uitgaan dat het 4e slot defect is?

Moederbord: Asus H270-plus
Geheugen: Corsair cmk32gx4m2a2400c14

Mario

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jun 2020 18:52

Re: Probleem bij upgraden ram

Ik ga er van uit dat je nieuwe RAM exact dit type nummer heeft cmk32gx4m2a2400c14
Dan zijn ze pas echt aan elkaar gelijk.

Vaak is het een timing kwestie, zeker nu je geen set van 4 bankjes gekocht hebt maar 2x een set van 2 bankjes met (misschien) een aantal jaren daartussen. In een enkel geval loop je tegen een defect iets aan.

Wat je kunt proberen is het nieuwe RAM in de slots te zetten waar het oude in zat. Dan weet je of gezien wordt door het moederbord. Door een RAM test weet je of alle 32 GB ook werkt.

Als je nu dit laat zitten en in de 2 andere slots het oude RAM plaats, zie je dan in het BIOS op de info pagina ook of ze alle 4 aanwezig zijn?
Zo niet, dan zou je in het BIOS de clock voor RAM kunnen verlagen naar 2133 MHz (of misschien nog een stap lager). Opslaan in BIOS en de PC opnieuw starten en opnieuw kijken.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 17 jun 2020 21:27

Re: Probleem bij upgraden ram

Ha Evert Jan,

Je raad opgevolgd (nieuwe ram gemonteerd, daarna de oude). En nu werkt het wel!
Bedankt voor je hulp.

Mario

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com