Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eenmalig gekraak bij HW5 i.c.m. Windows 8.1 en Motu 828mk3

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 23 jan 2020 19:33

Eenmalig gekraak bij HW5 i.c.m. Windows 8.1 en Motu 828mk3

Inmiddels al wat gewend aan HW-V de midi is trager als onder de 4 versie maar daar is wel me te leven.
Het rode midilampje knippert regelmatig,
Echter als ik Haarlem of Groningen gebruik komt er een moment dat het geluid eenmalig ongeveer 10 seconden stopt en daarna even iets kraakt en dan gewoon weer door gaat zonder enige hapering.
Windows 8.1 met 128GB geheugen I7 6800k processor. Motu 828mk3 usb en 4 Adam actieve luidspreker en subwoofer.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jan 2020 21:02

Re: HW5 ervaringen

De traagheid van aanslaan van toetsen (MIDI is trager) wordt mede bepaald door de grootte van het audiobuffer tussen HW en geluidskaart (menu General settings | Audio device and channels). Bij een kleiner buffer wordt het sneller, maar heeft de CPU het ook drukker, met meer kans op audio dropouts als de PC niet geoptimaliseerd is.
Als het 10 sec. stil is, gaat het audio dan verder waar het gebleven was of ben je een stuk "kwijt"?
Wat voor merk is je eigen orgel? Is dit ook in HW ingesteld?

Misschien dat je een activity logfile kan plaatsen. Of kijk er zelf even in.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 24 jan 2020 12:22

Re: HW5 ervaringen

Evert-Jan schreef:De traagheid van aanslaan van toetsen (MIDI is trager) wordt mede bepaald door de grootte van het audiobuffer tussen HW en geluidskaart (menu General settings | Audio device and channels). Bij een kleiner buffer wordt het sneller, maar heeft de CPU het ook drukker, met meer kans op audio dropouts als de PC niet geoptimaliseerd is.
Als het 10 sec. stil is, gaat het audio dan verder waar het gebleven was of ben je een stuk "kwijt"?
Wat voor merk is je eigen orgel? Is dit ook in HW ingesteld?

Misschien dat je een activity logfile kan plaatsen. Of kijk er zelf even in.


Evert jan, ik heb een Domus Vivace 60 de luxe.
Als het geluid wegvalt is het helemaal weg.
Wil een logfile bijvoegen maar krijg steeds de melding extensie niet toegestaan.

Is gelukt en bijgevoegd.

MIDI hardware heb ik nu ingesteld op Viscount.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door WillemW op 24 jan 2020 13:46, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jan 2020 13:26

Re: HW5 ervaringen

De vraag over het audio was of als het geluid stopt en daarna weer hoorbaar is, of het verder gaat waar het gebleven was op het punt voordat het niet meer hoorbaar was? Of dat er gewoon een gat zit in het audio: er wordt een stuk in de muziek gewoonweg overgeslagen.


De logfile moet je eerst zippen om hem toe te voegen
Een zipper staat hier: https://www.7-zip.org/ en de 64 bits versie nemen.

De Domus komt uit de Viscount stal.
Heb je op General settings | General Preferences op tabblad Main de entry MIDI hardware ook op Viscount ingesteld?

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 27 jan 2020 15:56

Re: HW5 ervaringen

Evert-Jan schreef:De vraag over het audio was of als het geluid stopt en daarna weer hoorbaar is, of het verder gaat waar het gebleven was op het punt voordat het niet meer hoorbaar was? Of dat er gewoon een gat zit in het audio: er wordt een stuk in de muziek gewoonweg overgeslagen.


De logfile moet je eerst zippen om hem toe te voegen
Een zipper staat hier: https://www.7-zip.org/ en de 64 bits versie nemen.

De Domus komt uit de Viscount stal.
Heb je op General settings | General Preferences op tabblad Main de entry MIDI hardware ook op Viscount ingesteld?

Staat onder mijn vorige bericht
Evert-Jan schreef:De vraag over het audio was of als het geluid stopt en daarna weer hoorbaar is, of het verder gaat waar het gebleven was op het punt voordat het niet meer hoorbaar was? Of dat er gewoon een gat zit in het audio: er wordt een stuk in de muziek gewoonweg overgeslagen.


De logfile moet je eerst zippen om hem toe te voegen
Een zipper staat hier: https://www.7-zip.org/ en de 64 bits versie nemen.

De Domus komt uit de Viscount stal.
Heb je op General settings | General Preferences op tabblad Main de entry MIDI hardware ook op Viscount ingesteld?


Staat onder mij vorige bericht, maar ook bij Zutphen doet zich dit probleem voor. Ik heb ook de adviezen die in jouw boek staan over Windows opnieuw doorgevoerd. Geen resultaat.
Volkomen stilte en dan wat geknetter vervolgens geen problemen meer.
Heb ook de processor getest met het Intelprogramma maar er werden geen problemen gevonden.
In de bios heb ik de audio uitgezet, ook heb ik de MIDI aangepast voor Viscount orgel.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2020 21:46

Re: HW5 ervaringen

Willem

in de logfile wordt (achteraf) een hoge processorbelasting geconstateerd, maar geen reden waarom:
- polyfonie als pct van limiet: 0,0, geschatte audio CPU-belasting gedurende de eerste 10 seconden: 5,1 pct, daarna: 233,0 pct. Liep op realtime prioriteit (alleen Windows) ?: N. Extra tijd toegestaan ​​wanneer audio werd gestart (alleen Windows): 7.0 s.
- estimated audio CPU load during first 10 seconds: 57.2 pct, thereafter: 130.5 pct. Ran at real-time priority (Windows only)?: N. Extra time allowed when audio started (Windows only): 7.0 s.


Verder:
1. Windows 8.1 loopt niet in Real-time mode: "Could not set Hauptwerk to run at real-time priority"

2. Soms een fout dat het aantal kanalen van de Motu niet klopt met de initiele waarde:
Initieel: Audio drivers present and number of output channels each provides: 'ASIO: MOTU Audio ASIO' (30)
Later: The number of channels provided by the ASIO driver 'ASIO: MOTU Audio ASIO' is 14, which does not match the value of 30 that was previously queried for the device. Please restart Hauptwerk, and the devices will be re-tested.


Wat je kunt proberen is het windmodel even uitzetten en dat opnieuw testen

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 31 jan 2020 18:10

Re: HW5 ervaringen

Evert-Jan schreef:Willem

in de logfile wordt (achteraf) een hoge processorbelasting geconstateerd, maar geen reden waarom:
- polyfonie als pct van limiet: 0,0, geschatte audio CPU-belasting gedurende de eerste 10 seconden: 5,1 pct, daarna: 233,0 pct. Liep op realtime prioriteit (alleen Windows) ?: N. Extra tijd toegestaan ​​wanneer audio werd gestart (alleen Windows): 7.0 s.
- estimated audio CPU load during first 10 seconds: 57.2 pct, thereafter: 130.5 pct. Ran at real-time priority (Windows only)?: N. Extra time allowed when audio started (Windows only): 7.0 s.


Verder:
1. Windows 8.1 loopt niet in Real-time mode: "Could not set Hauptwerk to run at real-time priority"

2. Soms een fout dat het aantal kanalen van de Motu niet klopt met de initiele waarde:
Initieel: Audio drivers present and number of output channels each provides: 'ASIO: MOTU Audio ASIO' (30)
Later: The number of channels provided by the ASIO driver 'ASIO: MOTU Audio ASIO' is 14, which does not match the value of 30 that was previously queried for the device. Please restart Hauptwerk, and the devices will be re-tested.

Wat je kunt proberen is het windmodel even uitzetten en dat opnieuw testen


Evert-Jan,
Heb ik gedaan, helaas geen resultaat, het probleem doet zich ook voor als ik maar een enkele register open heb staan.
Kan het ook een hardwarematige oorzaak hebben veroorzaakt door.de Motu?
Het is wel apart dat het in een nieuwe opstart maar 1 keer gebeurd en vervolgens perfect werkt.
Mvg. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jan 2020 18:59

Re: Eenmalig gekraak bij HW5 i.c.m. Windows 8.1 en Motu 828m

Treedt het probleem op direct na het starten van HW of pas na x minuten spelen?

Zit de Motu 828mk3 in een USB2 poort?
Probeer anders een andere USB2 poort; start de PC opnieuw op en daarna HW starten.


Ik heb het topic afgesplitst en een nieuwe titel gegeven.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 01 feb 2020 15:53

Re: Eenmalig gekraak bij HW5 i.c.m. Windows 8.1 en Motu 828m

Evert-Jan schreef:Treedt het probleem op direct na het starten van HW of pas na x minuten spelen?

Zit de Motu 828mk3 in een USB2 poort?
Probeer anders een andere USB2 poort; start de PC opnieuw op en daarna HW starten.


Ik heb het topic afgesplitst en een nieuwe titel gegeven.


Heb nu ingeplugd op een andere usb-poort.
Verder doet het probleem zich pas voor na de 5 tot 10 minuten.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 feb 2020 19:27

Re: Eenmalig gekraak bij HW5 i.c.m. Windows 8.1 en Motu 828m

Ik stel maar wat wat vragen. Ik krijg geen duidelijk beeld van het geheel om een oorzaak te kunnen bepalen.

1. Wat is het resultaat van het verplaatsen naar een andere USB aansluiting?
2. Is dat een USB2 poort?
3. Wat is er nog meer op die PC geïnstalleerd? Welke andere programma's? Een virusscanner?
4. Gebruik je die PC uitsluitend voor HW?
5. Hangt de PC aan internet?
6. Loopt HW in Windows 8.1 nu in Real-time mode en hoe heb je dat bepaald?
7. Had je daar bij HW4 in mindere mate ook last van?

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com