Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Speakers of hoofdtelefoon

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 jun 2012 23:11

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Roland, hier moest ik erg om lachen......thanks!

Ik denk even aan deze sub-laag adepten; kunnen zij niet gewoon zo,n trillingstransducer onder de zitbank monteren, zodat ze die trillingen lekker voelen????

dat kost heel wat minder vermogen en geld om het zelfde te bereiken. En daar storten de muren ook niet van in......

Het wordt ook gebruikt in FlightSimulator opstellingen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 jun 2012 13:46

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Hoi Geert

Mijn ervaringen met subwoofers zijn dat ze niet alleen het laag aanvullen maar dat ze ook invloed hebben op geluiden die ver boven de cut-off frequentie van de sub liggen. Zelfs vrouwen stemmen krijgen meer body! en ik kan mij zo voorstellen dat bij orgels ook de hogere frequenties in positieve zin worden beïnvloed door de sub.
Heb in mijn home theater een rel q200( 16HZ) en op mijn orgel een MJ aucoustics reference 1 (10HZ) Deze subwoofers doen absoluut bij mij de muren NIET! rammelen want de laagste c van een 32 voets pijp is 16 HZ voorzover ik weet en hoe vaak gebruik je 32 voets registers? Ik niet vaak in ieder geval. de laagste C van 16 voet registers is volgens mij 32HZ en dat kunnen denk ik de meeste subwoofers die in Hauptwerk installaties worden gebruikt behoorlijk weergeven en deze subs zijn dan ook in 99% van het Hauptwerk gebruik toereikend.

Groeten Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 16 sep 2012 21:07

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Overigens, Jan Wim, bestaan er ook hele goede mogelijkheden om zelf een buizenversterker te maken - al die extra dure condensatoren en trafo,s zijn gewoon te koop, alsmede schema,s en ervaringsdeskundigen.

Een mooie klasse A met triodes.........kan de cv ook een tandje lager!!

Heb er vroeger wat gebouwd, maar omdat ik nu vooral op koptel speel, loont het niet meer de moeite. Wel oppassen met de zeer hoge benodigde voedingsspanningen!!
En wat dacht je dan van een stel Quad electrostaten erbij.....mmmm!!


Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 17 sep 2012 18:52

Re: Speakers of hoofdtelefoon

hoi Geert,

tja je weet wat er met zelfbouwen kan gaan gebeuren bij mij :lol: :lol: :lol:

dus misschien als ik alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld heb.

electrostaten zijn echt bijzonder, eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand dit icm hauptwerk zien bouwen.

ik heb in duitsland weleens een opstelling gezien met de duurste speakers, en een stel middenklasse electrostaten

er werd een cd weergegeven met verschillende demo's, er was een track met een stuiterende knikker, deze knikker kon je met de electrostaten echt horen, zeg maar lokaliseren, je kreeg een diepte gevoel erbij.
terwijl de speakers het geluid van de knikker weergave, alleen kon verdelen over links en rechts

wat ik er toen van gehoord en gezien had, was het duidelijk de electrostaat won glansrijk van de speaker.

maar ja het uiterlijk van elctrostaten :evil: :oops:

mag ze denk ik van me vrouw nog niet in de kelder zetten :lol: :lol: :lol: :lol:


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 17 sep 2012 20:08

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Hoi Jan Wim,

Je kan ze wel mooi in de kast wegwerken, maar dan zit je weer met de richting van het geluid. Het geeft een idd mooie klank en je kan letterlijk spelen dat de vonken er vanaf vliegen :lol:
Alleen de draagkracht is in de meeste gevallen niet groot.
In huiskamer toepassing denk ik dat je er mooie resultaten mee kan bereiken. Wat wel een nadeel is is de kwetsbaarheid.
Ik hoef ze niet neer te zetten, want dan prikken de kinderen erdoor.(als het van mijn vrouw al zou mogen :oops: )
Smaak is meestal persoonlijk, maar ik vind ze ook niet mooi.

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 17 sep 2012 21:48

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Tja helemaal met je eens jan willem......niets mooier dan electrostaten zeker voor stemmen ,kleine ensambles, koper,tongwerken,strijkers etc....etc.
Nadeel ...voor power heb je vaak te weinig afstralend oppervlakte....oplossing meer oppervlakte.

maar ja wie heeft ruimte voor 4 binnendeuren als speakers in een woonsituatie??
Goede orgel cd,s geven een perfect resultaat ,zeker in combinatie met de onvolprezen DSP1 voor surround.

Nadelen....Ja, als je de speakers opblaast vanwege power lach je even niet meer.

grt ceess
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com