Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Licentie/Contrebombarde

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 jul 2013 15:23

Licentie/Contrebombarde

In de licenties van Sonus Paradisi en Organ Art Media wordt expliciet verboden om opnames te maken en die te verspreiden. Ze vinden het echter geen probleem voor zover ik weet, dat er mensen opnames op Contrebombarde zetten, wat dus resulteert in een wereldwijde verspreiding!
Ik heb zelfs wel eens commentaar van Prof Mayer gelezen op een bijdrage. :?:
Uiteraard levert dat gratis reclame voor hun samplesets op maar toch kan ik het niet helemaal met elkaar rijmen.Een beetje dubbele moraal? of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb zelf ook wel eens met bevriende organisten wat Cd's gemaakt voor eigen gebruik (meestal 5-6 stuks)maar strikt genomen mag dat dus niet, maar ik mag die nummers wel op Conterbombarde plaatsen??

Groet Jan

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 19 jul 2013 15:31

Re: Licentie/Contrebombarde

Volgens de licenties is het verboden om opnames te maken en die te verspreiden zonder toestemming van de sample-set maker. In principe moet iedereen die opnames op contrebombarde wil zetten, eerst om toestemming vragen. Ik denk niet dat dat altijd wordt gedaan. Hetzelfde geldt voor het maken van prive-CDs. Het kan namelijk ook zijn dat met de eigenaren van het originele orgel een afspraak is gemaakt hierover en dat dat per orgel verschilt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 19 jul 2013 16:33

Re: Licentie/Contrebombarde

Mijn indruk is dat alle OAM-opnamen op contrebombarde wel met prof. Maier gecheckt worden. Van SP heb ik nog nooit gehoord dat die ergens moeilijk over doet.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 19 jul 2013 23:16

Re: Licentie/Contrebombarde

Klopt wat de vorige lezer schrijft. Om me netjes aan de regels te houden van prof. Maier heb ik eerst toestemming gevraagd of ik op contrebombarde mag publiceren en die toestemming heb ik (als ben ik niet erg productief).
Van SP weet ik inderdaad ook dat deze daar niet moeilijk over doet.

Prive heb ik ook een aantal CD's, maar die hou ik echt prive en krijgt niemand.

Mvg,
Paul
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 22 jul 2013 09:30

Re: Licentie/Contrebombarde

Van OAM wist ik dat er toestemming moet worden gevraagd, maar van SP was mij dit nooit opgevallen. :oops:
Ik heb ook nooit gehoord dat ik wat moet verwijderen van contrebombarde.
Nu zie ik Contrebombarde zelf ook als een hobby pagina waar degene die er iets opzet dit niet doet voor eigen (financieel) gewin.

Ik kan me wel voorstellen dat als iemand een project begint waarbij hij geld wil verdienen, het een ander verhaal wordt omdat hun opnamen dan voor commerciële doeleinden worden gebruikt.

(bijvoorbeeld als iemand de integrale orgelwerken van Folk Dean wil inspelen en in de verkoop gooien, dan mag dat niet zomaar... ;) )
Muziek maak je met je oren.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com