Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 09 dec 2014 01:25

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Ik vond het afgelopen zaterdag een geslaagde dag!

Was samen met Reinier naar Haarlem getogen, vol verwachting wat de Bavo-set ons zou brengen.
We hebben beiden Tholen, en dat vind ik nog steeds een prachtig orgel om thuis te bespelen. de lat lag dus hoog!!

Ik vind hem zeer geslaagd. Wij zaten op ongeveer 1/3 van achteren in de zaal, en daar klonk het erg goed.
Miste voor mijn gevoel wel in de forse registraties wel het "geweld" wat je in de kerk wel hebt.
Echter, thuis speel je vaak te hard/met een te hoog volume. In de kerk is wel de ruimte gevuld met geluid en dat miste ik een beetje in de digitale versie, maar ook in de kerk was het niet echt hard. Echter.... ik vond in de kleine registraties de set wel erg overtuigend.

ik wil Marien en zijn team feliciteren (heb ik op dag zelf ook al gedaan) met het resultaat.
Jullie hebben goud in handen!! Maak er wat moois van. Ik ga vast sparen ;)

Ben ook blij dat ik 2 jaar na dato ook de foto heb kunnen (laten) maken die ik niet tijdens mijn speelbeurt op de amateur organisten dag heb kunnen maken.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 09 dec 2014 09:14

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Interessant! In de chemische wetenschappen/industrie worden wel computermodellen van grote (onhaalbare qua rekentijd etc.) computermodellen gemaakt om processen in bijv. reactoren door te rekenen. Vertaald naar Hauptwerk: je maakt samples van een x aantal registraties en je probeert de veranderingen ten opzichte van hoe het klinkt met afzonderlijke registers in kaart te brengen, in een computermodel te brengen. De opgenomen "standaard" registraties gebruik je als een soort ijking. Bijvoorbeeld op basis van "prestant 8" sample en een "prestant 8 oktaaf 4 oktaaf 2" sample kun je afleiden hoe de versmelting plaatsvindt bij "prestant 8 oktaaf 4" registratie. :roll:
Nou ja, ik ben niet zo'n geluidsexpert, maar dit zou ik me kunnen voorstellen.
Helaas was ik niet bij de grote dag in Haarlem maar ik kijk uit naar de eerste voorbeelden op Contrebombarde! En als er een demoset (is dat zo?) komt, is dat helemaal geweldig natuurlijk!

groeten,
Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 dec 2014 12:33

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

In de digitale piano techniek wordt het spontaan meetrillen van andere snaren al mee gesimuleerd. Mijn Casio Privia heeft dat al ingebouwd. Uiteraard zijn de aantal mogelijke combinaties in pijporgels oneindig veel groter en zal dat alleen realiseerbaar worden als de rekenkracht nog verder zal toenemen.
Eerst maar eens het windmodel optimaliseren.

Groet Jan

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 feb 2011 15:50

Bericht 09 dec 2014 14:45

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Beste Voxus mensen,

Al met al een heel bevredigend gevoel aan deze presentatie van de Bavo sampelset overgehouden. Echter ik denk dat er nog wel wat puntjes voor verbetering vatbaar zijn. 1. Er kwamen veel mensen van over ver, het minste wat je dan als bedrijf toch kunt aanbieden is een kopje thee of koffie, jammer dat jullie dit hebben laten liggen. 2. Wij hebben s'morgens achterin gezeten net voor het balkon. De door jullie opgestelde boxen kwamen hier echt niet goed over. Wij zijn s' middags voorin gaan zitten en toen pas hoorden wij wat een mooie Hauptwerk sampelset dit is.Na de laatste virtuose improvisatie over BACH van Max Reger nog contact gezocht met mensen van uw bedrijf. Deze gaven toen aan dat de draagwijdte van de box opstelling niet tot achterin de zaal goed werkten. Waarom dan niet direkt bij aanvang van het ochtendconcert de mensen wat verder naar voren gehaald? Tot slot wens ik Voxus heel veel succes met hun werkzaamheden als sampelset leverancier voor Hauptwerk.
Hartelijke groeten,
Gerrit Teunis
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 09 dec 2014 15:19

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

GTeunis schreef:Beste Voxus mensen,

1. Er kwamen veel mensen van over ver, het minste wat je dan als bedrijf toch kunt aanbieden is een kopje thee of koffie, jammer dat jullie dit hebben laten liggen.


Tel even mee:

- Ontvangst op een super locatie: de Haarlemse Philarmonie
- Een concert van twee top organisten;
- Een muzikaal hoogwaardig programma;
- Op het virtuele én het echte Müller orgel;
- Een full-color programmaboekje;
- Plus een excursie naar de speeltafel;
- En alle ruimte om elkaar te ontmoeten in een warme foyer;

Al met al een dagvullend programma voor € 10,-!

We moeten maar niet mopperen....
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 09 dec 2014 16:10

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

1. Er kwamen veel mensen van over ver, het minste wat je dan als bedrijf toch kunt aanbieden is een kopje thee of koffie, jammer dat jullie dit hebben laten liggen.


Kun je Voxus niet aanrekenen denk ik.
Heeft ook heel veel te maken met huurvoorwaarden van de Philarmonie.
Die hebben een eigen catering (en zelf koffiekannen meenemen mag niet), en de kosten per kopje van zulke cateraars liegen er vaak niet om. Niet haalbaar om te verwachten dat Voxus dat ook nog even ophoest.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 dec 2014 16:29

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Mee eens....Maar, wie weet, zodra de Amerikanen zich en masse op Haarlem storten.....dat het er dan wel vanaf kan.

Ik vond E 10,- voor het gebodene gewoon uitstekend. Toch?? Je kan over al wel op gaan afdingen, maar tmoet wel reeel blijven.
Gelukkig WAS er tenminste koffie.
Alleen jammer dat er geen restaurantfaciliteit is, daar, moest je toch weer ff de kou in!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 09 dec 2014 21:59

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Geert schreef:Alleen jammer dat er geen restaurantfaciliteit is, daar, moest je toch weer ff de kou in!


Om de hoek was een Vlaamse frietboer. Daar zijn -net als ik- heel wat Haarlemgangers geland.
't was heerlijk! ;)

Berichten: 25

Geregistreerd: 14 nov 2014 11:07

Bericht 10 dec 2014 15:51

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Al met al een dagvullend programma voor € 10,-!


Tjonge zeg..... Voor een musical betaal je al gauw minstens € 50,- en dan ben je maar een avondje uit.. Koffie vaak € 3,50 per kopje. Wat zeuren we dan over koffie oid als de hele dag maar € 10,- kost?

Ik vond het echt top geregeld allemaal. En laten we wel wezen: het grote Bavo orgel zal nooit in je huiskamer passen. Maar het aangeboden Hauptwerk alternatief is zeldzaam fraai. Staat op mijn aankooplijst. ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 dec 2014 16:37

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Past hij virtueel dan WEL in je huiskamer??

Berichten: 25

Geregistreerd: 14 nov 2014 11:07

Bericht 10 dec 2014 18:14

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

VISUEEL zeker.... op een foto

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 15 dec 2014 22:48

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

pahasoft schreef:De zachte registraties klinken echt prima; over bijvoorbeeld plenum heb ik wat mijn bedenkingen. Ik hoop dat het aan de ruimte heeft gelegen waar de sampleset werd gepresenteerd.
Tussen de middag wel even de set ook uitgeprobeerd in de foyer met koptelefoon. Helaas daar eigenlijk hetzelfde ervaren.
Hoi allemaal,

Eerder schreef ik bovenstaande naar aanleiding van mijn ervaring in Haarlem / Philharmonie. Vandaag met orgelvriend meegeweest naar Mixtuur voor het Transeptorgel wat hij graag wilde beluisteren (mooi orgel trouwens ook). Dit heeft hij aangeschaft.
Hierna heb ik de sampleset van de Bavo bespeelt bij de Mixtuur. Al meteen bij de eerste klanken: wouw wat een verschil met Haarlem. Hiervan kan ik enthousiast worden. Plenum staat nu veel beter. Bijna als een hus zou ik zeggen. Mijn ervaring is behoorlijk omgeslagen in positieve zin.
Ik zou iedereen adviseren die dezelfde ervaring heeft gehad: bespeel het bavo orgel ook eens in een huiskamer bij iemand (of maak een afspraak bij Mixtuur).

De sampleset wil ik zeker beter leren kennen en wordt dan ook misschien nogwel door mij aangeschaft.

Mvg,
Paul.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 15 dec 2014 22:53

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Hoi Paul,

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Heb je bij Mixtuur de bavo bespeelt over de speakers/monitoren of met hoofdtelefoon, of beide?

Fokko

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 16 dec 2014 07:57

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Fokko schreef:Bedankt voor het delen van je ervaringen. Heb je bij Mixtuur de bavo bespeelt over de speakers/monitoren of met hoofdtelefoon, of beide? Fokko
Hallo Fokko,

Beide; zowel speakers als hoofdtelefoon en voor mij was de ervaring beide vele malen beter dan in Haarlem tijdens de presentatiedag. Verklaren konden we het niet, daar het speeltafel waar ik nu op speelde dezelfde was als dit in Haarlem stond.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 16 dec 2014 14:05

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Kwou hier ook nog even kwijt: ik had de 582 zelf opgenomen, en Evert-Jan heeft die file even voor mij wat ontruist etc, en nu ik die opname terughoor, vind ik dat toch wel ERG mooi klinken voor een virtueel orgel.

Wel hoor je dat de naklank ( galm) iets onnatuurlijks heeft, maar dat zal wel te maken hebben met de vreemde situatie, dat het orgel dus NIET droog is bespeeld, waardoor je een vermenging van de Bavo- en de Pilharmonie - akoestiek krijgt.

HG

Geert

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 dec 2014 20:43

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Gert schreef:De sample set komt uit in een wet en surround versie. De wet versie komt dit jaar nog uit en kost E 749,-.
De requirements zijn fors: 32 GB om te laden in 20-bit.


Dit jaar nog? Hebben ze niet heel veel tijd meer. Het lijkt me beter dat Voxus geen termijnen meer noemt...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 dec 2014 22:13

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Martijn70 schreef:
Gert schreef:De sample set komt uit in een wet en surround versie. De wet versie komt dit jaar nog uit en kost E 749,-.
De requirements zijn fors: 32 GB om te laden in 20-bit.


Dit jaar nog? Hebben ze niet heel veel tijd meer. Het lijkt me beter dat Voxus geen termijnen meer noemt...



kom op Martijn er is nog meer dan 48 uur ..........................te gaan :?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 30 dec 2014 11:52

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Jan Wim schreef:
Martijn70 schreef:
Gert schreef:De sample set komt uit in een wet en surround versie. De wet versie komt dit jaar nog uit en kost E 749,-.
De requirements zijn fors: 32 GB om te laden in 20-bit.


Dit jaar nog? Hebben ze niet heel veel tijd meer. Het lijkt me beter dat Voxus geen termijnen meer noemt...



kom op Martijn er is nog meer dan 48 uur ..........................te gaan :?


Tuurlijk ligt 31 december dan voor de hand. Maar, eerlijk gezegd deel ik de scepsis van Martijn wel een beetje, volledig los van het prachtige resultaat dat Voxus bereikt. Wanneer je als producent gewoon geen uitspraken doet over deadlines voorkom je negatieve gedachten hierover à la
ze halen toch hun deadline niet

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 jan 2015 17:36

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Goed nieuws: hij is er dan toch echt: http://voxusorgans.com/webshop/haarlem

Dat het inmiddels net 2015 is kunnen we Voxus dat wel vergeven lijkt me ;)
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com