Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Domus 827 zonder midi

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1

Geregistreerd: 09 jan 2017 23:49

Bericht 10 jan 2017 13:26

Domus 827 zonder midi

Vraagje aan experts:

Kan je op een Domus 827 digitaal orgel hauptwerk (gemakkelijk) verbinden?

Pieter-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 jan 2017 14:08

Re: Domus 827 zonder midi

Zit er echt nog niks geen midi op het orgel? Volgens mij zag ik er een tijdje geleden een op marktplaats die wel midi had..
Als je geen midi hebt is hauptwerk wel te realiseren, maar niet gemakkelijk. Je zult er dan voor moeten zorgen dat al je toetsen en pedalen een signaaltje kunnen versturen naar je pc, zodat de pc weet dat hij een toon moet laten horen.

Heb je wel Midi dan is het een kwestie van een midi-interface aansluiten op het orgel en een pc/laptop.
Zelf heb ik als goedkope proef-opstellling een Roland Um-one mk2. Aansluiten op pc en orgel, benodigde programma('s) installeren en je kunt gaan.
Dit kun je dan naar verlangen uitbreiden met een goede, krachtige pc en een goede geluidsinstallatie.

edit:
Uhm, dat ik reageer wil niet zeggen dat ik een expert ben hoor :oops:
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 jan 2017 14:43

Re: Domus 827 zonder midi

Als het goed is, zit erop een digitaal orgel een midi-out. Vaak een 5 polige din-stekker die je via een verloop naar USB op je PC kunt aansluiten. Erg makkelijk dus.
Je moet alleen bedenken hoe je het geluid gaat weergeven. Via de orgelspeakers is meestal niet succesvol. Je hebt dan een externe (USB) geluidskaart nodig waarop je actieve speakers (Met ingebouwde eindversterker) aan kunt sluiten. Dat is vaak de mooiste oplossing. Je kunt ook via een versterker 2 passieve speakers aansluiten.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 10 jan 2017 18:05

Re: Domus 827 zonder midi

De midi aansluiting van dit orgel zit aan de achterzijde van de kast links onderaan.
Je hebt geen midi op het zwelpedaal.
Ook geen audio-in dus je bent verplicht om met externe versterking en luidsprekers te werken.
Wat overigens ook een beter idee is dan de audio van de Domus te gebruiken want die is bij dit orgel niet echt geschikt.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com