Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 feb 2017 14:38

Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Hallo luitjes,

Als webmaster van www.keyboard-centrum.nl kreeg ik telefoon van een klant die ook met GrandOrgue of Hauptwerk o.i.d aan de gang wil. Nu ben ik helemaal niet bekend met GrandOrgue en kan ook het C-380 orgel niet. Ik wil best de man helpen en heb hem beloofd op dit forum zijn vraag voor te leggen en als "intermediair", ofwel doorgeefluik te zijn.

Dit is wat hij schreef:

Zoals zojuist besproken door de telefoon ben ik op zoek naar ervarings deskundigen die mij willen helpen met het
aansluiten en speelklaar maken van de volgende programma's:
"GrandOrgue"(=freeware) , "Miditzer"(=freeware) , "Organum Venezia"(heb programma gekocht)
en "Garritan Classic Pipe Organ"(heb programma gekocht)

Ik heb een C-380 Klassiek Orgel (twee manualen van vijf octaven en groot pedaal)
Ik heb aparte stops voor midi: manuaal 1, manuaal 2 en pedaal.

Alvast hartelijk dank voor je feedback. Op dit forum heb ik er alle vertrouwen in, dat het goed komt.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 16 feb 2017 15:41

Re: Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Lijkt mij dat dat gewoon werkt net als bij de meeste andere orgels en/of keyboards. Op de website van Roland zie ik dat het orgel een Midi In en Out heeft. Dus daar een pc (via midi-interface) op aansluiten. Ook zie ik dat er output en input jack aansluitingen zitten. Dus denk ik dat hij via die aansluitingen weer de speakers van het orgel weer kan gebruiken. (of natuurlijk een extern audio-keten opzetten)
Verder programma's gewoon installeren en opstarten denk ik..

Of bedoel je dit niet?

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 feb 2017 19:13

Re: Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Ik begrijp even iets niet. Dit forum is toch in de eerste plaats bedoeld voor niet commerciele contacten en hulp onder elkaar??

Laat die meneer gewoon lid worden van het forum, dan hoeft eea niet met zo,n kromme konstruktie dat jij daar als vertegenwoordiger van die keyboardwinkel in Eindhoven tussen moet blijven zitten... het moet niet gekker worden vind ik....
Overigens lees ik niets over Hauptwerk, en daar gaat het hier toch in 99% van de posts over.......

Kan je die man niet gewoon zelf even gaan helpen, met jouw uitgebreide ervaringen kwa muzieksoftware?? Bovendien lees ik op die website dat ze een "eigen technische dienst" hebben alsmede "gratis hulp bij gebruikersvragen", dus er is kennelijk al expertise aanwezig.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 feb 2017 19:57

Re: Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Geert

het omgekeerde gebeurt ook.
HW leveranciers die wel (willen) verkopen maar geen tijd hebben om daarna een probleem bij hun klant op te lossen. Daar is het forum goed voor.
Die zelfde leveranciers lezen ook mee of laten zich informeren en profiteren zo van de info/oplossing die hier op het forum geplaatst wordt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 feb 2017 20:03

Re: Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Fred

Het orgel heeft MIDI in/out en een Audio in. Zie https://www.roland.com/global/products/c-380/

Je schrijft
Ik heb aparte stops voor midi: manuaal 1, manuaal 2 en pedaal.

Dit betekent m.i. dat een deel van de registers buiten de Roland zitten, bijv. in een expander. Dan is de MIDI out bezet en het audio IN van het orgel ook. De specs spreken van USER/MIDI Voice: 104 Voices.

Het orgel kan ook het spel als MIDI opnemen. Ik weet niet of dat intern of extern gebeurt. In het laatste geval is ook MIDI in bezet.

Als dat spul er van af gaat zou de MIDI out via de geluidskaart naar de PC kunnen gaan naar Hauptwerk. HW kan via MIDI learn gekoppeld worden en heeft daar geen enkel probleem mee; het past zich wel aan. Er moet dus wel MIDI uit het orgel komen, ook als dat spul er af gehaald is. Misschien zit er nog een knop op het orgel om MIDI aan/uit te zetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 17 feb 2017 12:31

Re: Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

Dag Fred,

Geen enkel probleem. Dit klassiek orgel werkt toch net zoals alle andere digitale orgels, die middels de MIDI-in plug via een geluidskaart op de PC wordt aangesloten ?
Hij moet een goede kwaliteit geluidskaart kopen, aansluiten, de nieuwste versie van GO op de PC downloaden waar voldoende RAM geheugen in zit (minstens 8 Gb om te beginnen). De analoge 2-kanalen LINE-out van de geluidskaart inpluggen in de AUX-in van het orgel. Laat hij daar eens mee beginnen.
Investering = geluidskaart en wat kabels.

Oh ja. En als sampleset op GO kan ik Grote kerk Wildervank aanbevelen. :D
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 20 feb 2017 17:45

Re: Roland C-380 voorzien van Grandorgue of Hauptwerk

geert01 schreef:Ik begrijp even iets niet. Dit forum is toch in de eerste plaats bedoeld voor niet commerciele contacten en hulp onder elkaar??

Laat die meneer gewoon lid worden van het forum, dan hoeft eea niet met zo,n kromme konstruktie dat jij daar als vertegenwoordiger van die keyboardwinkel in Eindhoven tussen moet blijven zitten... het moet niet gekker worden vind ik....
Overigens lees ik niets over Hauptwerk, en daar gaat het hier toch in 99% van de posts over.......

Kan je die man niet gewoon zelf even gaan helpen, met jouw uitgebreide ervaringen kwa muzieksoftware?? Bovendien lees ik op die website dat ze een "eigen technische dienst" hebben alsmede "gratis hulp bij gebruikersvragen", dus er is kennelijk al expertise aanwezig.

HG

Geert


Hoi Geert,

Ik ben geen personeelslid, maar webmaster van het Keyboard-centrum. Volgende week maandag krijg ik bezoek van die meneer en dikke kans dat ik hem kan overtuigen voor Hauptwerk. Ik ga me niet verdiepen in grandorgue of andere alternatieven van Hauptwerk.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com