Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

orgel forumdag urk

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 aug 2017 14:35

orgel forumdag urk

ik heb met groot plezier de reactie's gelezen van de geslaagde dag toen Hwforumdag werd gehouden.
ook de foto's waren heel leuk, om te bekijken, ik herkende een paar forumleden.

Maar dit was bijna 4 jaar geleden, Ahum jullie voelen hem al misschien aankomen.
Zou het misschien leuk zijn om dit nogmaals te doen ?

Ik ben zelf geen organisator, maar als er interesse is, ik weet niet of dat mogelijk is ,dit zou ik moeten vragen, maar als ik de Bethelkerk met het meere orgel zou kunnen krijgen :oops: :? voor zo'n dag
Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen, maar zou het niet leuk zijn om nog eens zo'n leuke dag te organiseren

Groetjes Henk.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 aug 2017 14:35

Re: orgel forumdag urk

ik zal van de week het 1 en ander te vragen aan de kerkcommissie en de orgelcommissie hoe dat exact in zijn werk gaat ,en of ik de kerk mag afhuren voor een dag, of er dan wel of geen begeleiding bij zit als er iemand onder voorbehoud op het orgel mag spelen hou ik even nog in de achterhoede (ik denk zelf dat dit geen probleem zou moeten zijn) misschien onder leiding van minne veldman of een andere organist.

Het zou wel heel leuk zijn, maar wat ik al eerder zei, laat ik nog niet op de zaken vooruit lopen.

hier in ieder geval al een kleine impressie over de kerk en het orgel. http://www.meereorgel.nl/

groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 aug 2017 14:36

Re: orgel forumdag urk

Goedemorgen allemaal,

vanmorgen heb ik info vezameld omtrent het gebruik van onze kerk.

deze kan ik gebruiken *afhuren met gebruik van het orgel, dit is allemaal op een zaterdagmiddag . Maar dit kan alleen doorgaan mits er genoeg belangstelling voor is. ik zou er eigenlijk iemand bij moeten hebben om het te organiseren (aanmeldingen en zo) want dit vergt nog wat voorbereiding. :)
De volgende datums zijn mij ter beschikking gesteld. 14-10 /.... 21-10 /.... 28-10 ...... 11-11 / 18-11 ... en onder voorbehoud 25-11.
voor koffie wordt gezorgd, en ik kan broodjes regelen bij diverse bakkerijen op urk , Maar ik moet weten of er genoeg belangstelling is. De kosten voor de kerk en het orgel neem ik voor mijn rekening. :D

Dus ik zou zeggen wie wil.
Ps eventueel kan ik Content orgelbouw ook nog benaderen voor een opstelling Hw met diverse samples.
Maar dit is onder voorbehoud.

Groetjes Henk.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 14 aug 2017 21:56

Re: orgel forumdag urk

Dag Henk,
ik juich het initiatief toe, maar ik ben te druk om het mee te organiseren. Je kunt mij alvast wel noteren als deelnemer.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 aug 2017 22:42

Re: orgel forumdag urk

Jaap380 schreef:Dag Henk,
ik juich het initiatief toe, maar ik ben te druk om het mee te organiseren. Je kunt mij alvast wel noteren als deelnemer.


Nu Jaap dan ben je tot nu toe de enige deelnemer.
net wat ik al zei de kerk kan ik tot mijn beschikking krijgen met het orgel, maar dan moet ik wel genoeg deelnemers hebben om een datum vast te stellen, deze kerk is een gewild gebouw, waar zomaar een concert ingeboekt kan worden.

Dus ik wil het wel snel weten of er dan genoeg belangstelling is.

groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 14 aug 2017 23:07

Re: orgel forumdag urk

Ik zou mijn best doen om te komen. Maar misschien moet je eerst nog wat medeorganisators in de buurt van Urk zien te vinden?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 aug 2017 23:56

Re: orgel forumdag urk

josq schreef:Ik zou mijn best doen om te komen. Maar misschien moet je eerst nog wat medeorganisators in de buurt van Urk zien te vinden?


Ik zoek alleen iemand die misschien een aanmeldlijst wil maken voor de aanmeldingen.

Hier op Urk kan ik wel het 1 en ander regelen.
Evert- jan heeft zich ook al aangemeld. maar ik kan geen 14 dagen of 3 weken wachten op aanmeldingen. want anders ben ik de kerk misschien kwijt. En wie wil er nu niet op het Meere orgel spelen.

ik moet wel tenminste 20 of meer mensen hebben, anders moet dit bericht vastgezet worden boven aan de forumlijst
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 15 aug 2017 08:36

Re: orgel forumdag urk

Ik zou het ook heel leuk vinden om dat weer eens te doen!

Mooi, dat je met de datums al rekening gehouden met de Contentdag op 4 nov.!
21-10 en 18-11 zijn er bovenstemgroep zangavonden voor mij, dan is het niet te combineren.

Als het kan, wil ik m’n Denon versterker en de HD650 wel meebrengen om die te beluisteren.

Een aanmeld-, meerij-lijst en badges kan ik wel verzorgen.

De afstand is mogelijk een drempel voor mensen uit de randstad.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 09:36

Re: orgel forumdag urk

GerrGouw schreef:Ik zou het ook heel leuk vinden om dat weer eens te doen!

Mooi, dat je met de datums al rekening gehouden met de Contentdag op 4 nov.!
21-10 en 18-11 zijn er bovenstemgroep zangavonden voor mij, dan is het niet te combineren.

Als het kan, wil ik m’n Denon versterker en de HD650 wel meebrengen om die te beluisteren.

Een aanmeld-, meerij-lijst en badges kan ik wel verzorgen.

De afstand is mogelijk een drempel voor mensen uit de randstad.


Goedemorgen,
nu dat zou mooi zijn dat je een aanmeldlijst en de badges wil verzorgen. Laten we eens afwachten hoeveel er nu interesse hebben. er zijn er nu 3 jaap380 jij Evert-jan en josq, op urk zijn er ook wel een paar te vinden, ik heb ook Wim gevraagd van sonarte ik moet toch alle kanalen openhouden, des te meer zielen, des te meer orgelvreugd :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 aug 2017 10:39

Re: orgel forumdag urk

mijn persoonlijke mening
maak er een gezellige middag van, de doelgroep zal voornamelijk uit Hw-ers bestaan ,(die zijn al in het bezit van HW)

geen gestuntel met HW promoten in een kerk,
want dan wordt de toch al relatief korte middag nog eens opgeknipt in delen n.l. voor HW, en voor het Meere orgel, gesprekken/ kennismaken onderling, als dat allemaal in 1 kerkzaal plaats vind dan wordt het m.i. wat onoverzichtelijk


maar nu wat praktische zaken als het puur om en middag gaat? stel je hebt 25 aanmeldingen die allemaal graag op het Meere orgel willen spelen
dan is 25x15min.=375 min = 6,25 uur (dan is de middag voorbij)
dus als je ook nog in die middag tijd in moet ruimen voor HW, en onderlinge contacten, dan wordt het m.i. een beetje teveel van het goede.

zeker voor de mensen vanuit de randstad is Urk wel wat ver voor een middag, dan zou je bv. s' morgens iets moeten organiseren zodat forumleden gezellig ergens bij elkaar kunnen zijn, en dat je de middag puur voor het Meere orgel hebt.

genoemde is overigens geen kritiek hoor Henk,
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 11:46

Re: orgel forumdag urk

Beste Jan Wim,

daar heb je een goed punt, ik was dat eigenlijk ook niet van plan om dit te doen, een opstelling in een kerk met hauptwerk, (dit kost al te veel tijd en energie) en aangezien de middag al klein is heb ik daar vannacht al over nagedacht.

Op urk zijn er mogelijkheden zat om bv in de morgen ergens samen te komen, En ik kan thuis zelf al een man of 20 kwijt en dan vervolgens door te gaan naar de kerk.
En de consistoriekamer is groot genoeg om bij elkaar te zitten en in de kerk kunnen er 900, kijk er kan geen 25 man tegelijk boven bij het orgel staan. daar is gewoon geen ruimte voor, er zit daarboven wel een zaal aan vast gemaakt dus met 10 tegelijk zou wel weer kunnen. En opnemen mag altijd of filmen, dus als er iemand is met goede opneem apparatuur of film (super zou dat zijn)

Maar voorzichtigheid is geboden met dat orgel, het heeft net 1.000.000 euro gekost om het te restaureren. en het valt onder monumentenzorg. dus er zit van onze kerk wel een organist bij , anders zou dit niet kunnen. en wie die organist wordt is nog een verrassing.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 aug 2017 12:00

Re: orgel forumdag urk

tja restauratie en monumenten weten wat

maar of nu iedereen er echt voorzichtig mee omgaat??
de amateurs krijgen vaak de schuld........... :o
kijk vanaf 1:41 :lol: :lol: :lol: :lol:


sorry off topic

https://www.youtube.com/watch?v=QJj9VAVNcYw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 12:04

Re: orgel forumdag urk

Jan Wim schreef:tja restauratie en monumenten weten wat

maar of nu iedereen er echt voorzichtig mee omgaat??
de amateurs krijgen vaak de schuld........... :o
kijk vanaf 1:41 :lol: :lol: :lol: :lol:


sorry off topic

https://www.youtube.com/watch?v=QJj9VAVNcYw


och dat zal ook wel weer meevallen, als er maar niet op geramd wordt, hij kan wel wat hebben hoor :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 12:30

Re: orgel forumdag urk

Ik geef de voorkeur aan 28-10-2017, van 12.30 tot 17.30 als er geen reacties komen zet ik deze datum vast en vraag ik het aan, mocht er door omstandigheden iets voordoen kan ik het altijd nog afzeggen, maar ik moet door de drukke bezetting van dit kerkgebouw wel nu een datum prikken.

tot dan hebben we alle tijd om wat leuks te organiseren :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 15 aug 2017 14:11

Re: orgel forumdag urk

Ik vind dat Jan Wim wel zinnige dingen zegt. Het gaat voornamelijk om samenzijn met medehobbyisten.
Als er een orgel in de buurt is, is dat leuk, maar wat mij betreft zou het ook gewoon een BBQ (zonder orgel) kunnen zijn...
Dan geef je het geld voor huur van de kerk gewoon aan de poelier :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 aug 2017 15:30

Re: orgel forumdag urk

Hallo,

Het lijkt mij ook wel weer eens leuk om forumleden live te ontmoeten.
Een (hauptwerk)orgel in de buurt is leuk, maar niet per se noodzakelijk wat mij betreft.

Ik heb samen met Reinier de forumdag in Dordrecht georganiseerd, was erg leuk, maar als gastheer heb je die dag je handen vol en komt er weinig van gesprekken voeren (mijn ervaring).

Wij hadden toen CMO die 2 opstellingen verzorgde en een Duitse orgelprofessor die een bijzonder klavier had ontworpen en het slotconcertje verzorgde. Tevens was toen net de sampleset Tholen uitgebracht en kon daar bespeeld worden.

Alles bij elkaar toen een leuke dag, waar de meeste gesprekken werden gevoerd in de ruimtes waar geen orgel was. :-)
je mag me er al vast opzetten als bezoeker, ik hoor wel wanneer het word.

m.vr.gr.

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 18:02

Re: orgel forumdag urk

Super andre. het lijstje vult al met jou erbij 5
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 15 aug 2017 18:33

Re: orgel forumdag urk

Ik probeer ook te komen als het doorgaat.

Als het om een centrale locatie gaat zou Apeldoorn ook kunnen.
ik kan de Eben-Haëzerkerk wel regelen.
Mooi orgel wat ook nog eens als sampleset beschikbaar is.
En veel ruimtes om de kerkzaal heen met daardoor dus mogelijk heden voor HW opstellingen in een huiskamer setting.
Qua termijn zou het dan wel voorjaar 2018 worden.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 18:40

Re: orgel forumdag urk

mbouwheer schreef:Ik probeer ook te komen als het doorgaat.

Als het om een centrale locatie gaat zou Apeldoorn ook kunnen.
ik kan de Eben-Haëzerkerk wel regelen.
Mooi orgel wat ook nog eens als sampleset beschikbaar is.
En veel ruimtes om de kerkzaal heen met daardoor dus mogelijk heden voor HW opstellingen in een huiskamer setting.
Qua termijn zou het dan wel voorjaar 2018 worden.


Nu de aanvraag is verzonden naar de beheer van de kerk, de Datum is zoals het nu is vastgesteld op 28-10-207 vanaf 12.30 tot 17.30 Dit betreft de kerk. Het samenkomen kan al in de morgen bij mij thuis , en vanaf daar na de koffie en broodjes naar de kerk.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 aug 2017 18:42

Re: orgel forumdag urk

we zitten nu op 6 personen we gaan goed
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 sep 2017 10:56

Re: orgel forumdag urk

Leuk initiatief Henk.

Ik ben helaas verhinderd maar ik hoop dat er nog meer aanmeldingen komen want het is al snel en is een mooie kans om op het mooi gerestaureerde Meere orgel te spelen.

Groet Jan

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 24 sep 2017 13:13

Re: orgel forumdag urk

Het had mij ook wel leuk geleken om te komen. Echter ik heb 's morgens van ongeveer 10 tot 11 les in grote kerk Den Haag. Misschien ooit bij een volgende gelegenheid ben ik er wel bij.
Succes met de organistatie.

Mvg
Paul
Laatst bijgewerkt door pahasoft op 25 sep 2017 06:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 sep 2017 15:09

Re: orgel forumdag urk

pahasoft schreef:Net had mij ook wel leuk geleken om te komen. Echter ik heb 's morgens van ongeveer 10 tot 11 les in grote kerk Den Haag. Misschien ooit bij een volgende gelegenheid ben ik er wel bij.
Succes met de organistatie.

Mvg
Paul


jammer maar de volgende keer beter toch ?

Wie o wie komen er nu wel dan ?
kan anders gerrit gouw zorgen voor een aanmeldformulier met eventueel badges.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 24 sep 2017 23:51

Re: orgel forumdag urk

Helaas geef ik de meeste zaterdageb prioriteit aan onze Bijbelgroep. Dus kan ik niet
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 25 sep 2017 12:30

Re: orgel forumdag urk

Henk schreef:
kan anders gerrit gouw zorgen voor een aanmeldformulier met eventueel badges.

Dat zal Gouwenaar Gerrit eens gauw zien te regelen deze week! ;)
HGroet, Gerrit uit Gouda
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com