Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 feb 2012 20:45

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Jan Wim schreef:p.s. ik heb eens in Alblasserdam een concert bijgewoond van Mixtuur, en daar was zeker geen gebrek aan draagkracht


Juist, dat ervaarde ik in Overberg ook, maar dan in mijn! beleving té. Ik zat te trillen op mijn stoel.
Dus aan power geen gebrek.

Trouwens, hier thuis ook niet... :lol:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 feb 2012 20:52

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Kees Hoekman schreef:
Jan Wim schreef:p.s. ik heb eens in Alblasserdam een concert bijgewoond van Mixtuur, en daar was zeker geen gebrek aan draagkracht


Juist, dat ervaarde ik in Overberg ook, maar dan in mijn! beleving té. Ik zat te trillen op mijn stoel.
Dus aan power geen gebrek.

Trouwens, hier thuis ook niet... :lol:


dat geeft niet Kees, gewoon het stof van de meubels afblazen is de vrouw ook tevreden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 feb 2012 21:03

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Gelukvogels,

Ik heb hem helemaal niet in de huiskamer staan. :(
Laatst bijgewerkt door Andre op 02 feb 2012 10:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 02 feb 2012 02:32

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Andre schreef:als ergens problemen zijn en iets goed opgelost is moet het toch ook gemeld worden. Hier schort het nogal eens aan en dan krijg je de wildste verhalen en wordt er alleen schade berokkend aan de betrokkenen.


Het probleem zit hem niet in het feit of iets wordt gemeld ja of nee. Het probleem zit hem in het feit dat er mensen zijn die wilde verhalen verzinnen en het kennelijk leuk vinden daar eindeloos over door te zagen terwijl ze hun tijd beter kunnen besteden met orgelspelen om maar een voorbeeld te noemen. Maar men kan natuurlijk ook de houten van de plastic wasknijpers gaan separeren of de koelkast stofferen, met koffiebonen gooien of het tapijt ontvlooien, de kruipruimte soppen of de vlaggenmast verstoppen.. :roll:
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 02 feb 2012 13:13

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Roland, daar ben ik het volledig mee eens!

Ik heb met stijgende verbazing alle verhalen zitten lezen waar mensen zoveel tijd in hebben gestoken, terwijl er niet altijd technische achtergrondkennis over electronische geluidsweergave aanwezig is.

Zo lijkt mij een opmerking dat in de luidsprekers een frekwentie-afhanklijke vertraging aanwezig zou zijn, waardoor geluidsgolven vanuit luidsprekers zich anders door de ruimte verplaatsen dan geluidsgolven vanuit pijpen, op zijn misnt discutabel.
Hoe werkt dat dan?? Gaan de signalen eerst door band-pass filters en daarna door electronische vertragingsschakelingen??
Wie weet zitten er wel emmertjesgeheugens in........

En dan die uit de lucht gegrepen opmerkingen dat er waarschijnlijk een verkeerde geluidsinstallatie staat opgesteld.......

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat Marien, die dus WEL over de genoemde kennis en ervaring beschikt, hier soms enigszins kopschuw van wordt.

Mijn hele leven ben ik al bezig met electronische weergave van orgelgeluid, door een voor mij gelukkige kombinatie van Orgel-liefde plus electronica- en geluidstechniek opleiding, maar daar ben ik steeds bescheidener van geworden in mijn uitingen, omdat ik het nog steeds een flinke puzzel vind om dit voor willekeurige ruimtes goed voor elkaar te krijgen.......

Het wordt weer eens tijd om gewoon lekker te gaan spelen!!

HG

Geert

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 02 feb 2012 13:51

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Volgens mij kunnen we deze discussie naar aanleiding van de opmerkingen van Andre daarom beter maar gewoon stoppen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 feb 2012 14:02

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Anton Heger schreef:Volgens mij kunnen we deze discussie naar aanleiding van de opmerkingen van Andre daarom beter maar gewoon stoppen.

Juust! :!:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 feb 2012 10:38

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Door de laatste discussie staan deze vragen nog steeds open:

jaco schreef:Is er inmiddels al een 'correctie' geweest aan het orgel in Sliedrecht?
Komt er nog een open dag aan vanuit bijv. Mixtuur?
Iemand die meer weet over de meest recente ervaringen?


Misschien kunnen Marien of Roland hier nog op reageren. Zou interessant te weten zijn hoe de zaak er nu voor staat

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 06 feb 2012 11:26

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Verwijderd...

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 feb 2012 00:00

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Ha eindelijk een update wat stand van zaken is.
Ben benieuwd naar resultaat (ben er de laatste weken regelmatig langs gekomen)

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 15 feb 2012 02:02

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Andre schreef:ben er de laatste weken regelmatig langs gekomen


Oh vandaar.. Nee, vanaf de snelweg is hij inderdaad niet te horen. Het geluid komt simpelweg niet door de geluidswallen heen. Onvoldoende knaagkracht vermoed men. Jammer..
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 feb 2012 02:07

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Nou Roland...mijn orgel is op de A16 wel te horen hoor! ;)

Vandaar die files steeds van "luisterende automobilisten".

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 15 feb 2012 02:14

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

RonD schreef:Nou Roland...mijn orgel is op de A16 wel te horen hoor! ;)

Vandaar die files steeds van "luisterende automobilisten".


Ja maar jij hebt een Spitsfluit tot je beschikking, die zit er in Sliedrecht niet op..
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 jun 2012 02:34

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

gewoon maar even de knuppel in het "hoenderhok"

Zag vandaag op marktplaats http://link.marktplaats.nl/569826644 een prachtig mechanisch pijporgel te koop staan voor 20.000 euries, is 2e hands, maar wel met karakter en een historische klank. Laat dat nou i.c.m. een restauratie en overplaatsing 40 a 50.000 euro kosten. En een beetje koopman maakt van die 20 zeg maar 15.000 euro. heb je al de transportkosten er uit.
28 stemmen over 2 klavieren en pedaal moet toch genoeg zijn voor deze kerk? Denk dat het minder kost en een bevredigender resultaat heeft dan het huidige pc-orgel. Over de vormgeving van het front hoeven we niet te discuseren, dat is nl. altijd aan te passen.
Ik heb het niet over de kwaliteit van mixtuur/hauptwerk, die is TOP!....... voor thuis, maar een electronicum hoort gewoon niet thuis in een kerk.

roept u maar.... ben benieuwd!!!

André

PS Vind het orgel in Sliedrecht er wel mooi uit zien, kan niet oordelen over de klank & draagkracht, zou dat graag nog eens persoonlijk beoordelen.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 21 jun 2012 09:20

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Andre_Kaptein schreef:PS Vind het orgel in Sliedrecht er wel mooi uit zien, kan niet oordelen over de klank & draagkracht, zou dat graag nog eens persoonlijk beoordelen.


Tip: Doe dat nou eens eerst en kijk dan of je het nog eens ben met je bericht hierboven.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 22 jun 2012 11:48

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Tsja André... Ik vind dat Vermeersch-orgel er zeker mooi uitzien. En de aanschafprijs is niet hoog.
Maar voor restauratie kon je wel eens wat meer kwijt zijn dan je suggereert (ik zou het in ieder geval niet door de betreffende verkoper laten doen)...
En ik zou bij een monumentaal orgel juist het front NIET aanpassen. Een orgel als dit hoort m.i. in een mooi neogotisch katholiek kerkgebouw. Ik weet er nog wel een paar, waar het een elektronicum kan vervangen dat echt stukken minder is dan het orgel in Sliedrecht. Maar ook daar is geld een probleem...

En voor dat oordeel over klank en draagkracht: bij drukte rond Mixtuur/Voxus (ander topic) toch maar via dit forum een speel(mid)dag organiseren in de Boazkerk? Dan kunnen we zelf oordelen...

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 25 jun 2012 00:47

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Andre_Kaptein schreef:een electronicum hoort gewoon niet thuis in een kerk.

roept u maar.... ben benieuwd!!!

André


Volgens mij was dat al eens geroepen, maar mocht iemand zich toch nog geroepen voelen het nog eens te roepen
dan roep ik diegene bij deze op dit topic weer tot leven te roepen!

Doet me trouwens denken aan een boek "Orgels bij de omroep" Daar deden ze niet zo moeilijk, van electronicum (wat een vies woord is dat trouwens, wie heeft dat verzonnen?), tot pijporgel zowel in theaterstijl als klassiek maar helaas voorbij die tijd..

Roland
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 jul 2012 00:39

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

het is al even stil rondom het orgel in Sliedrecht. Hoorde in het geruchtencircuit dat er ..........
gezegd door meneer a: andere speakers worden geplaatst
gezegd door meneer b: een andere sampleset word geinstalleerd
Ben benieuwd of er 1 van de 2 (of beide) kloppen en wat de huidige status is van het orgel aldaar.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 18 jul 2012 08:29

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Ik heb nog niet zo lang geleden de organist, Lenard Verkamman, gemaild met de vraag of er nog een open dag te verwachten viel. Het orgel is immers alweer bijna een jaar in gebruik.
Die mail heeft hij doorgestuurd naar Mixtuur, want daar kreeg ik een reactie van.
Die luidde als volgt:

Geachte heer Weij,

Wij kregen via Lennard Verkamman uw vraag doorgespeeld om een “opendag” rondom het Mixtuur Orgel aldaar te organiseren.
De kerk (en organisten) staan formeel daar buiten, het is een Mixtuur aangelegenheid.
Het is de bedoeling zo’n (middag) dag o.i.d. t.z.t. te organiseren.
Wanneer en hoe zullen wij u vroegtijdig over informeren.

Kind regards

B. Verhoeve
Virtual Pipe Organs


Mij lijkt het na alweer bijna een jaar toch wel eens tijd worden...
Ben erg nieuwsgierig, maar het duurt maar en duurt maar. Jammer.

Enne Andre, geruchten zijn best interessant. Maar 'meneer a' en 'meneer b' is natuurlijk weinig specifiek... Dus of dat waar is...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jul 2012 10:00

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

De kerk (en organisten) staan formeel daar buiten, het is een Mixtuur aangelegenheid.

Waarom zou het een Mixtuur aangelegenheid zijn??

het orgel is geleverd en geplaatst door Mixtuur, en vervolgens is de factuur voldaan
dus de huidige bezitter( Ger Gem Sliedrecht) is formeel eigenaar, en heeft mijn inziens geen binding meer met Mixtuur, buiten de garantie om en eventueele opleverservice.

dus ik denk dat er ook goedkeuring vanuit de plaatselijke kerkenraad gegeven zal moeten worden, om e.e.a. te organiseren.

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 jul 2012 10:49

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Deze discussie is zinloos.

Mixtuur heeft toegezegd, dat er nog een keer een demo-middag komt. Dat zal dus echt bij hen vandaan moeten komen.
En ja, uiteraard moet er dán wel de medewerking vanuit de gem. daar zijn, doch in dit stadium moeten we gewoon het gevraagde geduld(door Mix.) opbrengen. Die medewerking is er, want anders had Mix. dit niet toegezegd.
Wat in het vat zit...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 19 jul 2012 02:02

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Andre_Kaptein schreef:het is al even stil rondom het orgel in Sliedrecht. Hoorde in het geruchtencircuit dat er ..........
gezegd door meneer a: andere speakers worden geplaatst
gezegd door meneer b: een andere sampleset word geinstalleerd
Ben benieuwd of er 1 van de 2 (of beide) kloppen en wat de huidige status is van het orgel aldaar.



Ha! het topic leeft weer!

Nouja, leven.. Ik geef toe dat ik weinig te melden heb. Die meneer A zegt me niets, maar die meneer B komt me ergens wel bekent voor.. Of was het nou andersom? Enfin, wie A zegt moet B zeggen dus die open dag komt er wel!

Ik heb ook nog voor de zekerheid op de website "van A naar Beter" gekeken maar afgezien van enige nog van de wegwerkzaamheden-lijst weg te werken wegwerkzaamheden is echte "informatie" verkrijgen via deze weg werkelijk zeldzaam heden ten dage :? :roll: :)
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 19 jul 2012 08:36

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Al moet ik wil zeggen dat ik betwijfel of dat vat waar Kees het over heeft niet erg in een hoekje is gestopt waar de wijnmeester het vergeten is of makkelijk kan vergeten....
Na een jaar is het orgel toch niet echt meer 'nieuw' te noemen...
Waarom zo lang wachten? Een relatief klein bedrijf doet toch geen jaar over z'n verhuizing?
Of is het omdat er nog steeds aan het orgel gesleuteld moet worden omdat het toch nog niet is zoals men wil... En in dat geval toch de harde, kritische vraag: waarom duurt dat dan zo lang?

(zo is dit genoeg leven in het topic?)

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 19 jul 2012 09:39

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

jaco schreef:Of is het omdat er nog steeds aan het orgel gesleuteld moet worden omdat het toch nog niet is zoals men wil... En in dat geval toch de harde, kritische vraag: waarom duurt dat dan zo lang?

(zo is dit genoeg leven in het topic?)



En het antwoord is eenvoudig, maar laat ik eerst zeggen dat het Mixtuur orgel al een jaar prima doet waarvoor het is aangeschaft, namelijk de gemeentezang begeleiden. Het heeft voldoende draagkracht en klinkt goed mocht daar nog steeds aan getwijfeld worden. Dat waarvoor het in eerste instantie zeker niet bedoeld is, (als demo instrument voor Mixtuur) kan beter. Mixtuur heeft bepaald niet stil gestaan het afgelopen jaar, er zijn ontwikkelingen gedaan die we graag in Sliedrecht willen toepassen. Ik hoop dat U nu begrijpt waarom die open dag pas komt als deze gedaan zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 19 jul 2012 11:06

Re: Nieuw 'Mixtuur' orgel Ger. gem. Sliedrecht

Roland, neem gewoon de tijd die jullie daarvoor nodig hebben.
Ik ken ervaringen uit het verleden, waarin Marketing het op de ontwikkeling/productie voor het zeggen had.
Gevolg: een product wat niet af was, negatieve reclame, ontwikkeling/productie kreeg de zwarte piet...
Niet doen dus! Gewoon eerst een degelijk spul in elkaar zetten, eerst af, dan presentatie!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com