Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Contrebombarde.com

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 feb 2019 12:53

Contrebombarde.com

Hallo,
Contrebombarde.com is voor mij een goed middel geweest om samplesets te vergelijken. Nu ik zelf ook een goed werkend HW set heb staan heb ik zelf ook wat muziek geupload naar Contrebombarde (voor wie interesse heeft in mijn gepingel: http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/4196/uploads)

Dit bracht mij op de volgende vragen:
- Wie zit er eigenlijk achter Contrebombarde?
- Wie heeft het eigendomsrecht als je iets geupload hebt? Blijf ik zelf eigenaar of kan de eigenaar van Contrebombarde ermee aan de haal gaan?
- Hoe zit het eigenlijk met auteursrechten? Er wordt veel geupload wat vast niet allemaal auteursrecht vrij is.

Wat de eerste vraag betreft kwam ik op de Contrebombarde.com zelf tegen dat dit Classic MidiWorks lijkt te zijn. Dit lijkt een gewone 'HW-boer' te zijn in Canada.
Maar de overige vragen blijven voor mij nog onbeantwoord. Iemand enig idee hoe dit zit?

Gr. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 feb 2019 15:20

Re: Contrebombarde.com

Er zijn ook 2 sponsors: MDA en OAM
De andere 2 vragen zou ik bij Contrebombarde.com neerleggen (er is een Contact-us mogelijkheid)
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 feb 2019 20:40

Re: Contrebombarde.com

Hallo,

Mijn ervaringen: het iis een sharing site van hauptwerk liefhebbers, professionals en amateurs (zoals ik) . Alle muziek die ik post, kan door iedereen die is ingelogd, worden gedownload. Maar ik kan van anderen op CCH hun muziek downloaden.
Voor zover je van auteursrecht kunt spreken: mijn naam staat in de Metadata van mijn mp3's.

Als je niet wilt dat anderen je muziek downloaden, moet je het niet posten. Het is a.h.w. open-source HW muziek
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 feb 2019 01:31

Re: Contrebombarde.com

FredM schreef:Hallo,

Mijn ervaringen: het iis een sharing site van hauptwerk liefhebbers, professionals en amateurs (zoals ik) . Alle muziek die ik post, kan door iedereen die is ingelogd, worden gedownload. Maar ik kan van anderen op CCH hun muziek downloaden.
Voor zover je van auteursrecht kunt spreken: mijn naam staat in de Metadata van mijn mp3's.

Als je niet wilt dat anderen je muziek downloaden, moet je het niet posten. Het is a.h.w. open-source HW muziek

Dag Fred, dat begrijp ik.
Maar met auteursrechten bedoel ik de rechten van de componist. Stel ik publiceer iets van b.v. K.J. Mulder, dan ben je daar officieel auteursrechten over verschuldigd. Sommige sites (b.v. YouTube??) hebben daar regelingen met auteursrechten organisaties voor. Maar is dat ook zo bij CCH?
En het andere voorbeeld wat ik noemde is: stel dat iemand een stukje muziek van jou van CCH download en dat gebruikt in een nummer dat hij zelf maakt en dat blijkt een hit te worden. Kun je dan een deel van de royalties claimen of niet. Snap je?
Ik verwacht niet dat dat met mijn muziek zal gebeuren, maar je zal gek staan kijken als je ineens op de radio in een hit jouw orgelmuziek verwerkt hoor!
Ik heb hier geen verstand van, maar ik heb eens horen zeggen dat de foto's die je op Facebook zet officieel ook niet meer van jou zijn maar van FB.
Al met al: ik vroeg het me gewoon af.
Gr. Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 feb 2019 01:34

Re: Contrebombarde.com

Evert-Jan schreef:... De andere 2 vragen zou ik bij Contrebombarde.com neerleggen (er is een Contact-us mogelijkheid)

Dat heb ik inmiddels gedaan. Kreeg echter binnen een uur 2x een foutmelding terug: Mail delivery failed: returning message to sender. Van 2 verschillende mailadressen.
Is dus allemaal niet zo goed geregeld. :?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 feb 2019 14:02

Re: Contrebombarde.com

Er staat altijd een reden van terugzenden bijv.
Sorry, recipient is over quota.
reason: 554 5.7.1: Found several indications this message is likely to be spam.
En foutcodes als '554 5.7.1' zijn gestandaardiseerd en kun je op internet qua uitleg vinden


Je kunt nog info at cch proberen.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 feb 2019 15:01

Re: Contrebombarde.com

Evert-Jan schreef:Er staat altijd een reden van terugzenden bijv. ...

Dit was de melding:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

darrylw (apenstaartje) organworks (punt) com
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<darrylw (apenstaartje) organworks (punt) com>:
host mail.organworks.com [199.83.241.102]: 550-SPF:
74.208.133.81 is not allowed to send mail from wverschoor.nl:
550-Please see http://www.openspf.org/Why?id=willem (apenstaartje) wverschoor (punt) nl&ip=74.208.133.81&receiver=web129.thewire.ca
550 : Reason: mechanism

Ik heb daar even gekeken, maar snap daar niks van... Nooit problemen met mijn mail en daar wel.


EDIT moderator: Emailadressen aangepast

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2019 17:28

Re: Contrebombarde.com

In email is het heel eenvoudig om berichten namens een ander e-mailadres te versturen. Dit vervalsen van een e-mailadres is mogelijk omdat het e-mailprotocol niet standaard controleert of degene die de e-mail verzendt, dat wel namens dat domein mag doen. Om dat toch te kunnen controleren, worden er SPF-records gebruikt. En bij Contrebombarde gebruiken ze dat dus om spam te voorkomen.

In een SPF record wordt omschreven welke servers namens wverschooor.nl een e-mail mogen verzenden. Op dit moment mag jij dat niet. Je moet bij mijndomein.nl een SPF record aanmaken. Ik heb even bij hen e.e.a. opgezocht. Zie https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... ofing-SPF-
Wel vreemd dat jij je mail verzend als gebruiker/via s604463986.onlinehome.us (IP adres = 74.208.133.81).

Op http://www.openspf.org/Why?id=willem (apenstaartje) wverschoor punt nl&ip=74.208.133.81&receiver=web129.thewire.ca staat precies wat jij moet toevoegen:
v=spf1 a mx include:spf.mijndomeinhosting.nl a:s604463986.onlinehome.us -all


Trouwens, Darryl Wood werkt al enige jaren niet meer bij OrganWorks (dus ook niet meer voor Contrebombarde)
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 feb 2019 20:27

Re: Contrebombarde.com

Evert-Jan schreef:In email is het heel eenvoudig om berichten namens een ander e-mailadres te versturen. Dit vervalsen van een e-mailadres is mogelijk omdat het e-mailprotocol niet standaard controleert of degene die de e-mail verzendt, dat wel namens dat domein mag doen. Om dat toch te kunnen controleren, worden er SPF-records gebruikt. En bij Contrebombarde gebruiken ze dat dus om spam te voorkomen.

In een SPF record wordt omschreven welke servers namens wverschooor.nl een e-mail mogen verzenden. Op dit moment mag jij dat niet. Je moet bij mijndomein.nl een SPF record aanmaken. Ik heb even bij hen e.e.a. opgezocht. Zie https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... ofing-SPF-
Wel vreemd dat jij je mail verzend als gebruiker/via s604463986.onlinehome.us (IP adres = 74.208.133.81).

Op http://www.openspf.org/Why?id=willem (apenstaartje) wverschoor punt nl&ip=74.208.133.81&receiver=web129.thewire.ca staat precies wat jij moet toevoegen:
v=spf1 a mx include:spf.mijndomeinhosting.nl a:s604463986.onlinehome.us -all ...

Pfff... daar ga ik eens op een rustige zaterdag naar kijken...

Evert-Jan schreef:... Trouwens, Darryl Wood werkt al enige jaren niet meer bij OrganWorks (dus ook niet meer voor Contrebombarde)

Toch raar dat je 'contact us mail' nog daarheen gestuurd wordt! De andere foutmelding had als email adres raymondg (apenstaartje) organworks punt com. Werkt die er soms ook niet meer?


EDIT moderator: Emailadressen aangepast

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2019 20:43

Re: Contrebombarde.com

Van Raymond Garcia weet ik het niet.

Stuur hem een rechtstreekse email, maar dan via jouw eigen provider (webmail bijv.)
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 06 feb 2019 08:53

Re: Contrebombarde.com

Evert-Jan schreef:Van Raymond Garcia weet ik het niet.

Stuur hem een rechtstreekse email, maar dan via jouw eigen provider (webmail bijv.)

Thnx Evert-Jan! Je stopt een hoop tijd in dit forum! Bedankt!

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 26 feb 2019 15:24

Re: Contrebombarde.com

Heb een probleempje met de website van contrebombarde als ik namelijk op de knop browse druk krijg ik de volgende melding:
A Database Error Occurred
Error Number: 1327
Undeclared variable: ord
SELECT music_id, position as c_position, cc_position, organ_image, chart_position, comment_position, fk_user_id, fk_organ_id, music_description, music_file_name, music_title, IF(fk_composer_id = 999, composer_other, composer_name) AS composer_name, IF(fk_genre_id = 999, genre_other, genre_name) AS genre_name, IF(fk_organ_id = 999, organ_other, organ_name) AS organ_name, user_name, fk_composer_id, organ_id, organ_url, organ_other, music_created, music_stereo, music_live, music_youtube_id, comment_count, view_count, recommendations, so_title FROM music LEFT JOIN fa_user_profile on fa_user_profile.id = music.fk_user_id LEFT JOIN monthly_chart c ON chart_music_id = music_id LEFT JOIN monthly_comment_chart ON cc_music_id = music_id LEFT JOIN composers ON fk_composer_id = composer_id LEFT JOIN organs ON fk_organ_id = organ_id LEFT JOIN genres ON fk_genre_id = genre_id LEFT JOIN fa_user ON fk_user_id = fa_user.id LEFT JOIN software ON fk_software_id = so_id WHERE music_valid = 1 AND upload_to = 'public' ORDER BY music_created desc LIMIT 0, ord

Heeft iemand hier een oplossing voor.
Bedankt op voorhand

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 feb 2019 16:28

Re: Contrebombarde.com

Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2019 16:51

Re: Contrebombarde.com

Dat is een programmafout in de achterliggende code van de webpagina.
Meld dit bij CCH en ook wanneer (op welke pagina e.d.) het opgetreden is. Is het repeteerbaar? M.a.w. als je hetzelfde doet toen deze fout op trad, krijg je dan weer die fout? Dat moet je dan ook melden. Dat vergemakkelijkt het foutzoeken voor CCH.
De link die Jaap aan geeft, werkt gewoon; zonder een foutmelding.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 26 feb 2019 17:15

Contrebombarde.com

Dank u Jaap en Evert Jan.

Jaap als ik uw link gebruik krijg de zelfde foutmelding.
Probleem nog niet opgelost.

Willem.

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 26 feb 2019 18:45

Re: Contrebombarde.com

Goedendag mede-forumleden,

Sinds een aantal dagen heb ik het idee dat de navigatie niet meer werkt op Contre Bombarde. Ik kom tegenwoordig niet meer verder dan pagina 3 of de allerlaatste pagina. Ook al zit ik op pagina 2 of 3, dan nog geeft Contre Bombarde aan dat ik op pagina 1 zit.

Ik heb dit probleem met 4 verschillende browsers (Edge, Opera, FireFox, Epic), waarbij regelmatig de cache wordt geleegd. Zij er meer forumleden met dit probleem?

Met vriendelijke groet,
Gaatze Douma

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2019 19:22

Re: Contrebombarde.com

Dat probleem heb ik ook (en ik denk iedereen).
Je kunt dat omzeilen door de URL handmatig aan te passen.

http://www.contrebombarde.com/concerthall/home/browse/order/desc/sort/music_created/section/public&per_page=20
Door van dat laatste getal 80, 100 enz. te maken ga je naar pagina 4, 5, enz.

Ik denk dat ze willen dat je vaker komt luisteren en verder terug gaan in de tijd /pagina's dus uitgeschakeld hebben.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2019 19:25

Re: Contrebombarde.com

Willem Orlando schreef:Dank u Jaap en Evert Jan.

Jaap als ik uw link gebruik krijg de zelfde foutmelding.
Probleem nog niet opgelost.

Willem.

Ik zou de fout maar melden bij CCH. En aangeven dat het vanuit jouw land fout gaat. Want vanuit NL gaat het goed en werkt alles.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 26 feb 2019 20:45

Re: Contrebombarde.com

Kijk net op de site en daar staat het volgende: We are currently working to fix the navigation on the Browse page. Thank you for your patience.
Voor zover mijn Engels strekt denk ik dat er aan gewerkt wordt.

Willem.

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 26 feb 2019 22:06

Re: Contrebombarde.com

Ik heb inderdaad vanmiddag nog even een bericht achtergelaten op CCH met de melding van de niet werkende navigatie.
Dhr. Garcia heeft daar redelijk vlot op gereageerd en heeft middels een tweede mail gevraagd of ik het probleem nog steeds ervaar. Helaas is dat wel zo en dat heb ik dhr. Garcia net gemeld.

Er wordt in ieder geval aandacht aan besteed, dus hopelijk is dat probleem binnenkort opgelost.

Evert en Willem, bedankt voor jullie reactie's.

Groet,
Gaatze

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 01 maart 2019 16:56

Re: Contrebombarde.com

contrebombarde werkt weer perfect.

Bedankt aan iedereen dit mede het probleem hebben opgelost.

Willem

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com