Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

POLL - overstappen naar HW 5 ?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 dec 2019 13:17

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik heb de sprong in het diepe gewaagd en HW5 besteld evenals met de iLok dongle. Nu even wachten tot de dongle er is.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 10 dec 2019 13:34

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Knap gedaan Jos. Ik kom er niet door, ik kan niet inloggen op de nieuwe site en ook niet downloaden.
En dan dient de coupon verzilverd te worden voor de 13e of de 16e begrijp ik nu.
Het is me wat deze lancering....eind goed al goed houd ik mijzelf maar voor.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 dec 2019 13:39

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik kon ook niet inloggen, schijnbaar moet je een nieuwe account aanmaken. Hopelijk heb ik daar niet fout aan gedaan en anders moet ik het verderop maar oplossen met MDA. Downloaden heb ik nog niet geprobeerd, eerst de dongle maar afwachten en dan pas mijn HW pc aan internet hangen. Dan is de grootste downloaddrukte hopelijk over.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2019 13:44

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Fokko schreef:Knap gedaan Jos. Ik kom er niet door, ik kan niet inloggen op de nieuwe site en ook niet downloaden.
En dan dient de coupon verzilverd te worden voor de 13e of de 16e begrijp ik nu.
Het is me wat deze lancering....eind goed al goed houd ik mijzelf maar voor.



Hoi Fokko, en als je aangeeft dat je je wachtwoord vergeten bent, dan krijg je op je huidige mail een link
als je daar opnieuw een wachtwoord aanmaakt kom je denk ik wel binnen.

Maar of het zin heeft omdat de server down is weet ik niet
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 10 dec 2019 14:14

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Jan Wim schreef:
Fokko schreef:Knap gedaan Jos. Ik kom er niet door, ik kan niet inloggen op de nieuwe site en ook niet downloaden.
En dan dient de coupon verzilverd te worden voor de 13e of de 16e begrijp ik nu.
Het is me wat deze lancering....eind goed al goed houd ik mijzelf maar voor.



Hoi Fokko, en als je aangeeft dat je je wachtwoord vergeten bent, dan krijg je op je huidige mail een link
als je daar opnieuw een wachtwoord aanmaakt kom je denk ik wel binnen.

Maar of het zin heeft omdat de server down is weet ik niet


Ja dat zou je denken: ik had een nieuw wachtwoord aangevraagd en dan krijg ik in mijn mail een bevestiging(!) dat ik een nieuw wachtwoord heb aangevraagd. Dus geen link voor een wachtwoord reset :shock:
Even later zie ik dat er ook een mail in mijn spam zit met een tijdelijk wachtwoord, dat op hetzelfde moment verstuurd is.
Het mail adres van mijn store-account is ook nog eens anders dan het mailadres met de coupon...
Verwarring en nog eens verwarring...

Edit: inmiddels mijn accountgegevens geupdate en HW5 besteld en betaald. Download lijkt nog niet te gaan lukken.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 10 dec 2019 18:30

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Overstappen naar HW5? Mijn vrienden van MDA hebben een coupon gestuurd.
6 dagen geldig en daarna de hoofdprijs betalen. Gaat niet werken op een W7 computer met slechts 16gb intern geheugen. Dus Compjoeter met windows 10 etc etc etc (met 64 gb is minimaal twee ruggen.) Nieuwe geluidskaart erin.
En laten nu net alle blaadjes van de boom gewaaid zijn en er geen biljetje meer aan zitten.

Ik ga wel zien wat een licentie volgend jaar gaat kosten. Maar misschien is een gewoon electronicum op termijn toch gewoon goedkoper. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.. .
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 10 dec 2019 18:42

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Boudewijn schreef:Overstappen naar HW5? Mijn vrienden van MDA hebben een coupon gestuurd.
6 dagen geldig en daarna de hoofdprijs betalen. Gaat niet werken op een W7 computer met slechts 16gb intern geheugen. Dus Compjoeter met windows 10 etc etc etc (met 64 gb is minimaal twee ruggen.) Nieuwe geluidskaart erin.
En laten nu net alle blaadjes van de boom gewaaid zijn en er geen biljetje meer aan zitten.

Ik ga wel zien wat een licentie volgend jaar gaat kosten. Maar misschien is een gewoon electronicum op termijn toch gewoon goedkoper. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.. .


Haha, ik zit in hetzelfde schuitje Boudewijn. Een gewoon elektronicum evalueert ook door zullen we maar denken. Maar... genoeg testers op het forum, wie weet is het op lange termijn de overstap toch nog waard.
Ik vind het zonde om m'n verder prima werkende PC nu al bij het groot archief te parkeren.
We houden de ontwikkelingen in de smiezen :P
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 10 dec 2019 19:27

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Boudewijn schreef:
En laten nu net alle blaadjes van de boom gewaaid zijn en er geen biljetje meer aan zitten.


Nu we met Hauptwerk zo in de Maling Door Alles (MDA) worden genomen,
komt de tijd (voor kale bomen), om
Groot Orgelonderzoek naar het alternatief GO te doen ??????

Laat dat electronicum maar als allerlaatste redmiddel....
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 10 dec 2019 19:50

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

GerrGouw schreef:
Boudewijn schreef:
En laten nu net alle blaadjes van de boom gewaaid zijn en er geen biljetje meer aan zitten.


Nu we met Hauptwerk zo in de Maling Door Alles (MDA) worden genomen,
komt de tijd (voor kale bomen), om
Groot Orgelonderzoek naar het alternatief GO te doen ??????

Laat dat electronicum maar als allerlaatste redmiddel....


Laten we de Latest Innovative Virtuoze Engine ook maar nieuw Live inblazen dan. :lol:
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 10 dec 2019 22:20

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

HAUPTWERK V ADVANCED LIMITED TIME PRICING EXPIRES ON 12.31.19

Dat is niet 13 maar 31 december!

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 10 dec 2019 23:22

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Jaap Langerak schreef:HAUPTWERK V ADVANCED LIMITED TIME PRICING EXPIRES ON 12.31.19

Dat is niet 13 maar 31 december!

Voor de upgrade van Advanced naar Perpetual geldt 16 december. Zie de rode letters in het juiste vakje hier: https://www.hauptwerk.com/pricing/

V CYBER SPECIAL
EXPIRES 12.16.19

In de email met de code staat ook: EXPIRES 12.16.19 at midnight.

Daarna gaat de upgrade prijs $90 omhoog.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 10 dec 2019 23:37

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Welke versies er allemaal bestaan heb ik nog geen idee van.
in mijn Coupon staat : upgrade van Advanced naar perpetual geldt tot 12-16-19 (= 16 december dit jaar).
Bespaar $400 daarna $599. Dus nu 199 dollars en daarna 400 erbij. Is iets anders dan 90 dollar zou ik denken.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 10 dec 2019 23:58

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

De datum is verzet naar de 31 ste, blijkbaar luisteren ze toch nog wel een beetje naar de protesten.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 10 dec 2019 23:59

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Boudewijn schreef:Welke versies er allemaal bestaan heb ik nog geen idee van.

Kijk hier voor alle versies: https://www.hauptwerk.com/pricing/

in mijn Coupon staat : upgrade van Advanced naar perpetual geldt tot 12-16-19 (= 16 december dit jaar).
Bespaar $400 daarna $599. Dus nu 199 dollars en daarna 400 erbij. Is iets anders dan 90 dollar zou ik denken.

Nee, het staat er net iets anders, 'daarna' staat nergens, daar wordt in de mail niets over gezegd. Er staat:
SAVE $400 (Regular Price $599)

En met Regular Price wordt een heel nieuwe licentie bedoeld, niet de prijs voor een upgrade na 16 december.

Michelle heeft het ook zo uitgelegd op het MDA forum: als je nu de upgrade coupon gebruikt, 'bespaar' je $400 tov een nieuwe (volledige) licentie. Maar het is inderdaad verwarrend gebracht zo.

Berichten: 75

Geregistreerd: 22 aug 2012 09:45

Bericht 11 dec 2019 08:48

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Dag allemaal,

Ofwel na aanschaf van een H5 set ofwel na vervangen van mijn nog prima functionerende pc zal ik overstappen naar H5.

VrGr

Johan

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 11 dec 2019 09:00

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Hallo,

Brett heeft weer een nieuw limiet tarief ingesteld tot 31-12 2019
namelijk 250 dollar
dus 199 t/m 16 december 250 t/m 31 december daarna 289


mvg Peter

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 dec 2019 10:45

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Een quote van Jiri Zurek (Sonus Paradisi): http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 16#p134716

In spite of hesitations of several users, I am absolutely sure that a vast majority of users will upgrade to HW5 in near future. Updates and upgrades are vital to any software, crucial for a long life of any software. The IT territory is fluid and fast, extremely fast, in constant development of hardware components, OS versions, etc. It is not possible to expect any software version to last for more than several months. Indeed, it is the mastery and skillfullness of Hauptwerk developers that v.4 it could resist a major upgrade for several years now. They made the HW4 so good that it could work without problems on top of changing hardware and OS for - how long, 6 years now? That is almost unbelievable. The time for a major upgrade has come naturally. And perhaps even too late. I would expect much faster upgrades to be necessary due to the nature of the IT field. At the end of 2019, we should have anxiously expected the release of Hauptwerk 7, not HW5.
By the way, do you remember Hauptwerk 2, or Hauptwerk 3.30? No, those are in oblivion by now. And, although it may seem cruel, also Hauptwerk 4 will be forgotten in a year from now. And I firmly believe (against evidence) that at the end of 2020, there will be Hauptwerk 6 with new brilliant improvements...


Vertaald:

Ondanks de aarzelingen van verschillende gebruikers, ben ik er absoluut zeker van dat de overgrote meerderheid van de gebruikers in de nabije toekomst zal upgraden naar HW5. Updates en upgrades zijn van vitaal belang voor elke software, cruciaal voor een lange levensduur van elke software. Het IT-territorium is vloeiend en snel, extreem snel, in constante ontwikkeling van hardware componenten, OS versies, enz. Het is niet mogelijk om te verwachten dat een softwareversie langer dan enkele maanden meegaat. Het is inderdaad de meesterschap en bekwaamheid van de Hauptwerk ontwikkelaars dat het v.4 al enkele jaren een grote upgrade kan weerstaan. Ze maakten de HW4 zo goed dat het zonder problemen kon werken bovenop het veranderen van hardware en OS voor - hoe lang, 6 jaar nu? Dat is bijna ongelooflijk. De tijd voor een grote upgrade is natuurlijk gekomen. En misschien zelfs te laat. Ik zou verwachten dat er veel snellere upgrades nodig zijn vanwege de aard van het IT-veld. Eind 2019 hadden we met spanning de release van Hauptwerk 7 moeten verwachten, niet HW5.
Herinnert u zich trouwens nog Hauptwerk 2, of Hauptwerk 3.30? Nee, die zijn inmiddels in de vergetelheid geraakt. En, hoewel het misschien wreed lijkt, zal ook Hauptwerk 4 over een jaar vergeten zijn. En ik ben ervan overtuigd (tegen het bewijs in) dat er eind 2020 Hauptwerk 6 zal zijn met nieuwe briljante verbeteringen...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 dec 2019 11:30

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ondanks wat gemopper (doe ik ook)

Is het na het zien van hw5 mij wel duidelijk dat met de komst van hw5 er duidelijk een sprong voorwaarts gemaakt is.

Zoals Jiri al schreef is hw4 lang goed geweest om in de bestaande markt te kunnen overleven
Qua opzet merk je wel aan hw5 dat er ingezet is naar een hoger level.

Misschien iets minder hapklaar voor iemand met weinig feeling voor techniek.
Maar ik vermoed ook dat hw5 de inzet is naar een vervolg in HW,


Ik begrijp ook heel goed dat er angst heerst onder bestaande hw4 gebruikers.
Maar uit eindelijk zal die groep mensen afhaken of alsnog overstappen .

Mijn visie is ,als je het geld ervoor te besteden hebt, gewoon overstappen .

Je hebt dan in ieder geval korting te pakken.

Maar goed het kost geld in de toch al dure december maand
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 11 dec 2019 23:38

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Even een vroege kerstgroet aan allen die al of niet gaan overstappen.......veel geluk gewenst met jullie beslissingen, maar bovenal fijne kerstdagen gewenst......

Resize of IMG_20191211_222859.jpg


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 00:51

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Geert

heb jij de handdoek in de ring gegooid en blijf je bij 4.2.1?
Of ga je toch naar V5. Je was al lekker bezig/gevorderd met het stappenplan en de inventarisatie van de Mac OSX versie.

Desalnietemin, ook goede kerstdagen toegewenst.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 12 dec 2019 01:11

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

JA, Evert Jan, ik heb ook de dmg file binnen, en zelfs een iLok aangeschaft.

Maar aangezien ik niet in de markt ben voor nieuwe samplesets, neem ik de gok dat mijn HASP - die ik zo weinig mogelijk onder spanning heb staan - het nog een tijdje uithoudt!!

Misschien over 1 of 2 jaar.....en zeker als de situatie zodanig verandert dat er voor mij grote voordelen opduiken......

Ik zou dan op termijn dan ook eerst moeten migreren naar Catalina, en heel veel hardware zowel als software wordt daar dan niet meer ondersteund, en ik heb DRIE MAC-opstellingen.....das meer omdat alle muziekapparaten op verschillende plekken staan; ik heb nu eenmaal geen studio......en vanwege mijn gehoorsituatie, die ik geheel in de PC heb gekompenseerd met diverse software, zit ik voor een goeie muziekbeleving daaraan vast.....

Bijvoorbeeld, een Firewire ECHO 12 IN en 12 OUT, die wordt echt niet meer ondersteund in Catalina, en zo is er nog veel meer. Dus ik ga gewoon sparen en kan voorlopig nog jaren draaien op Mojave of High Sierra.....

HG

Geert

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 12 dec 2019 09:41

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ja, upgrade gekocht.
Om in de toekomst nog eens een sampleset te kunnen kopen.
was tevreden met HW4.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2019 10:42

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Geert,

heel begrijpelijk die beslissing.
Hetzelfde probleem is bij personen met Windows 7 i.c.m. met eventueel aanschaffen van een nieuwe PC. Dan krijg je ook allerlei bijkomstige zaken zoals nieuwe geluidskaart, e.d.
Nu draait het.
Dan wordt het al gauw het besluit om HW5 op Windows 7 te installeren en de PC los van internet of bij HW421 blijven omdat het te weinig toevoegt aan wat je nu hebt (je gebruikt de extra's van HW5 niet en je hebt al genoeg en mooie orgels).

De iLok roest niet weg als je hem droog bewaard ...........

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 12 dec 2019 11:47

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik ben ook overgestapt op HW5. Nog niet geïnstalleerd, maar wel de licentie gekocht.

Eerst maar eens mijn orgel afbouwen. Mijn Johannus wordt volgende week opgehaald, dus ik heb wat haast . . .

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 12 dec 2019 18:59

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Hauptwerk 5 geinstalleerd en activated...totaal klank is schitterend doorzichtig!
Erg onder de indruk...Oude sets zijn gewoon nieuw geworden :D

Aanbevolen !
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com