Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

bugs HW5 en kleine probleempjes

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 dec 2019 12:53

bugs HW5 en kleine probleempjes

Goedendag allemaal.
hier kun je de kleine bugs rapporteren over HW5, en wat je tegen komt. misschien kunnen wij dit onder elkaar oplossen. dus wat wel normaal werkte onder HW4 en kleine probleempjes die je tegenkomt zo plotseling in HW5


hier is de eerste :

voor diegene die trekregisters hebben.
bij het auto detect midi blijft het schermpje knipperen. ook het toewijzen van het zwelpedaal. je kan niet normaal op done klikken. LET WEL. dit is alleen bij de stops en pedalen. De rest zoals toewijzen klavieren en pedaal is geen probleem
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 dec 2019 17:17

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

hoi Henk,

ik heb thuis ook trekregisters maar heb niet het door jou benoemde probleem, ik kan ze toewijzen net zoals dat onder hw4 ging
de "done" knop blijft gewoon netjes aan, zodat deze aanklikbaar is

Zwelpedaal heb ik niet dus die kan ik niet proberen.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 12 dec 2019 19:42

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Zwelpedalen werken bij mij goed...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 dec 2019 19:43

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

uitvoerig gedocumenteerde Bug onder HW4 ook aanwezig in HW5
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2019 15:05

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

prestantt schreef:Zelf heb ik de indruk dat het openen van Audio en Midi bij het laden van een sampleset zeer traag is. Hebben meerdere mensen last van deze 'bug'?

Ik weet niet of dat een bug is, kan er mee te maken hebben omdat het audio nu volgens bus systeem werkt en live te veranderen valt, dat het ook even moet laden en bufferen van tevoren
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 15:09

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Dat staat op blz. 17 van de release notes (1e punt).
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 13 dec 2019 21:09

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

om eventuele kleine probleempjes te voorkomen .
kijk eerst alle connectors na van het midi , van je geluidskaart , enz.

Het geknipper is dus bij mij weg, dat lag aan een connector die niet goed op de print zat.
ik had nog wel iets anders tot twee keer toe.
Iets met 64 win av en nog wat, had iets met de processortechniek te maken waar nu HW5 mee werkt.
Als het weer terugkomt meld ik dat. het gebeurde na het afsluiten van HW5 bleef hangen , en ik kreeg het ook niet weg. alleen met control alt delete.

we wachten het af
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 jan 2020 09:43

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

De eerste vastloper heb ik gehad zolang ik met HW draai . het gebeurde notabenne ook nog tijdens 4 luisteraars en organisten. Nu die stonden wel even raar te kijken. toen de zaak plotseling spontaan stopte. :x

Ik had bij recording alle drie vinkjes aan Na 20 minuten spelen hield alles er spontaan mee op . ik kon helemaal niks meer. Ctrl alt del werkte ook niet ik zag gewoon mijn drie bevroren schermen van de Martinikerk. en dat was het. :x

De Pc een harde reset moeten geven, en alles opnieuw moeten opstarten. de opgenomen midifile die was helaas dus ook weg plus de rest. voor de duidelijkheid . Ik had 8 gigibyte over van het geheugen de polyfonie die stond keurig afgesteld. Ik denk zomaar dat het wat met dat recording gebeuren te maken heeft. :roll:

Midi stond aangevinkt , wave stond aangevinkt, en promt voor name . Na de Crash kon ik nog wel het midibestand terugvinden, maar deze was dus beschadigd. :(
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 jan 2020 10:33

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Henk,

DIt is een fout, die al eerder op dit forum gemeld is. Dat vinkje voor Prompt for name moet je voorlopig even uitlaten. Wordt opgelost in HW5.0.1
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 jan 2020 14:07

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Evert-Jan schreef:Henk,

DIt is een fout, die al eerder op dit forum gemeld is. Dat vinkje voor Prompt for name moet je voorlopig even uitlaten. Wordt opgelost in HW5.0.1


Dank je Evert jan, Pfff ik ben weer opgelucht
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 03 jan 2020 20:54

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Ik heb twee beeldschermen.
Na opnieuw opstarten of laden van een set is Hauptwerk soms vergeten dat het tweede scherm er ook is, dan moet ik handmatig het tweede scherm weer activeren via menu-View-Console window 2

Hebben anderen dit ook?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 jan 2020 22:55

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Gert schreef:Ik heb twee beeldschermen.
Na opnieuw opstarten of laden van een set is Hauptwerk soms vergeten dat het tweede scherm er ook is, dan moet ik handmatig het tweede scherm weer activeren via menu-View-Console window 2

Hebben anderen dit ook?


Tot nu toe heb ik dit twee keer gehad, maar daarna niet meer. het ging voornamelijk als ik een nieuw sampleset inlaade.
maar tot nu toe werkt het weer normaal, zonder het tweede scherm handmatig toe te voegen.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 03 jan 2020 23:12

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Gert schreef:Ik heb twee beeldschermen.
Na opnieuw opstarten of laden van een set is Hauptwerk soms vergeten dat het tweede scherm er ook is, dan moet ik handmatig het tweede scherm weer activeren via menu-View-Console window 2

Hebben anderen dit ook?


Nog geen last van gehad

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 04 jan 2020 10:50

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Gert schreef:Ik heb twee beeldschermen.
Na opnieuw opstarten of laden van een set is Hauptwerk soms vergeten dat het tweede scherm er ook is, dan moet ik handmatig het tweede scherm weer activeren via menu-View-Console window 2

Hebben anderen dit ook?


Ja heb ik ook al meerdere keren ervaren. Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken wanneer dit wel en niet gebeurd.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 09 jan 2020 12:09

Re: bugs HW5 en kleine probleempjes

Jan Wim,
Ik lees dat er ergens in de komende maanden een bug fix release v5.0.1 uitkomt. Heb jij nog die bug rond het windmodel die jij had gevonden en die niet is opgelost in 5, nog weer opnieuw onder de aandacht gebracht? Misschien kan hij dan alsnog in deze release v5.0.1 worden opgelost.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com