Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Warmte ontwikkeling zins HW5

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 dec 2019 16:44

Warmte ontwikkeling zins HW5

Er moet me toch iets van mijn hart.
ik draai nu net twee daagjes met het nieuwe HW5.

maar ik heb er extra opgelet, mijn interfaces dus de RME UCX en de RME Adat pro Fs, (dac) en de Cambridge dac MaGic plus.

Deze worden nu extreem heet. dat is nog niet voorgevallen bij de vorige HW4.
gisteren begon ik deze te ruiken, echt een elektronica geur.

Nu heb ik net de zaak weer opgestart, en binnen een half uurtje spelen, zo wat wordt dat ineens warm.
dat is nog nooit voorgekomen in zo'n kort tijdsbestek. Ja pas na een uur of wat werden deze warm.
als het er 1 is zou ik zeggen oke, maar alle drie tegelijk.
ter verduidelijking. de Cambrigde (dac) staat los dus alle ruimte deze wordt nu dubbel warm.
De RME geluidskaarten staan ingebouwd, maar deze worden gekoeld door een behoorlijke ventilator. je voelt nu als ware echt de warme tot nog warmere (ligt er aan hoe lang het spul aanstaat)lucht er voorbij blazen.

Dit heb ik tot de dag van vandaag nog niet meegemaakt.
als ik de koeling niet zou gebruiken wordt de RME dac normaal zo'n 50 graden op het frontje.

Dus binnenin moet hij als ware 70 graden worden. Vandaar ook de koel ventilators

Zou dit aan de nieuw routings (mixing bus systeem) liggen voor de kanaalverdeling dat de kaarten dubbel de info moeten verwerken, en dat ze daarom warmer worden.

Ik wacht het nu nog even af over wat er in de komende week gebeurd, want er draait toch aan een vermogen aan geluidskaarten bij me. :roll:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 dec 2019 22:42

Re: Warmte ontwikkeling zins HW5

Henk

Wat heb je op General settings | Audio device and channels scherm bij "Audio buffer size" en "number of buffers" ingevuld?
Als dat laatste niet 1 maar 2 of 4 is, maak daar dan 1 van en verhoog het audiobuffer met 2x of 4x hoger. Maar ik denk dat jouw PC 256 aan kan; dus dat kun je ook instellen. Dus aantal buffers = 1.


De achtergrondprocessen (windmodel, tremulants, etc.) hebben een hogere resolutie dan HW4. Daardoor een beter realisme. Vergt ook meer CPU power (warmte).
Je kunt die weer op HW4 level (lagere resolutie) zetten via 'Organ settings | Organ preferences | Audio engine' en dan vinkje zetten bij 'Reduce ... model response/accuracy/quality ...'


Ga dan nog eens testen en kijk of de zaak warm wordt?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 dec 2019 22:51

Re: Warmte ontwikkeling zins HW5

Evert-Jan schreef:Henk

Wat heb je op General settings | Audio device and channels scherm bij "Audio buffer size" en "number of buffers" ingevuld?
Als dat laatste niet 1 maar 2 of 4 is, maak daar dan 1 van en verhoog het audiobuffer met 2x of 4x hoger. Maar ik denk dat jouw PC 256 aan kan; dus dat kun je ook instellen. Dus aantal buffers = 1.


De achtergrondprocessen (windmodel, tremulants, etc.) hebben een hogere resolutie dan HW4. Daardoor een beter realisme. Vergt ook meer CPU power (warmte).
Je kunt die weer op HW4 level (lagere resolutie) zetten via 'Organ settings | Organ preferences | Audio engine' en dan vinkje zetten bij 'Reduce ... model response/accuracy/quality ...'


Ga dan nog eens testen en kijk of de zaak warm wordt?


dank je wel Evert jan, ik zal het van de week even bekijken, bedankt vriend
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 16 dec 2019 13:01

Re: Warmte ontwikkeling zins HW5

beste Evert jan,

Alles stond goed zoals jij dat had vermeld, ik heb nog even dat andere aangevinkt. maar daar zat geen verschil in. dus weer uitgevinkt.

Toevallig heb ik het nummer van joost van RME duitsland, :roll: :roll: :roll: :lol: die heb ik gebeld. verhaal uitgelegd, Nu hij zei dat kan geen kwaad, deze rme's zijn zo goed bestand tegen warmte, daar zijn ze op gebouwd, het enige wat kan gebeuren, nu dat is over een jaar of 10 dat de condensators uitdrogen, en dan klapt de voeding eruit, maar zo ook weer te repareren.

Hij zei ook zodra je de kaarten aanzet gaan per direct de dac's in werking, en die worden binnenin heet ,en buiten handwarm. Dus geen zorgen had hij gezegd.

Zo ik weer gerustgesteld :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com