Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 jan 2012 21:12

Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Geregeld komen de 2 organisten uit mijn kerk een avondje bij mij Hauptwerken.
Vandaag heb ik hen deze uitnodiging gestuurd en het leek me wel grappig om dit met jullie te delen.

Beste orgel Matyas.

Graag nodig ik jullie uit voor een avondje orgellen.
De kleding voorschriften zijn Skinner jeans en Cavaille-coll truien.
Bij de koffie wordt uiteraard weer Schnittger geserveerd.
Deze avond wordt jullie Zwollistische medewerking verwacht waarbij een ieder Krzeszow meer stukken ter gehore mag brengen.
Ik verwacht geen moeilijkheden omdat muzikaliteit jullie met de Pab lepel is ingegoten en jullie de orgels kunnen laten zingen als een stel Caen-aries.
Graag had ik de avond afgesloten met een spelletje Hinz maar helaas dat bezit ik niet.


Hoor het wel wanneer jullie kunnen.

Groet Jan

Berichten: 49

Geregistreerd: 12 mei 2011 19:04

Bericht 24 jan 2012 02:10

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Dag Jan,

Bijzonder originele uitnodiging en leuke woordspelingen! Dat heeft je zeker wel wat hauptwerk gekost? Ik weet niet of het door de inhoud van je uitnodiging komt, maar ik krijg steeds als reclamebanner een vakantie naar de Caen-narische eilanden....

Gr. Jaap
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 jan 2012 23:43

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Hoi Jaap

Bedankt voor je leuke reactie.
Het is natuurlijk een geintje, maar toch een kleine expressie van de toegevoegde waarde van Hauptwerk. Ik denk dat Martin Dyde toen hij met de ontwikkeling van Hauptwerk begon zich niet realiseerde dat het programma buiten het feit dat het een perfecte orgelsimulatie is zoveel exta voor heel veel mensen zou gaan betekenen. Ik denk bijv. aan contrebombarde.com waar een ieder zijn opnames kan publiceren en van commentaar kan voorzien, het meedoen en lezen van div. fora over Hauptwerk en het actief daarin mee doen, het zelf bouwen van de mooiste orgelconsoles en dit via fotos delen met anderen etc. Als ik naar mijzelf kijk dan kan ik zeggen dat Hauptwerk toch wel een belangrijk onderdeel van mijn vrije tijd is geworden. Ik vind het heerlijk om met orgelvrienden een avondje te spelen en dan de opnames op een cd te branden compleet met zelf ontworpen hoesjes en geprinte CD. Ook vindt het erg leuk om met optimalisatie van de weergave kant van Hauptwerk bezig te zijn , zoals het experimenteren met div.audio bekabelingen, net filtering, het type boxen en de opstelling daarvan , roomcorrectie software. etc. Uit ervaringen met mijn andere hobby n.m.l. homecinema/audio weet ik hoe belangrijk dit is voor een evenwichtige weergave. Ook check ik bijna dagelijks wel even dit forum en het Hauptwerk forum.
Je ziet te veel om op te noemen.
Bedankt Martin!!!!

groeten Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 jan 2012 00:34

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Je stukje direkt hierboven lezend, kan ik iedere zin "beamen", Jan!
Dagelijks bezig met spelen, opnemen, filmpjes monteren, forummen, etc etc.
Een heerlijke hobby!
Ron

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 26 jan 2012 13:56

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Ik ben maar een uit het hoofd speler,maar heerlijk,iedere dag ff Hauptwerken om de dagelijkse sores ff te vergeten.Ik noem het orgel altijd ons vitamine kanon.
Jan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 jan 2012 15:22

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Hoi Jan

Heerlijk he om even te ontspannen achter de speeltafel.
Eigenlijk zouden de ziekenfondsen en het UWV Hauptwerk moeten sponsoren in het kader van preventie van overspannenheid, maar ja wie maakt ze zo wijs???

Groeten Jan

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 26 jan 2012 15:32

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Janv schreef:Ik ben maar een uit het hoofd speler

:roll: :cry:

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 26 jan 2012 19:32

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Roland schreef:
Janv schreef:Ik ben maar een uit het hoofd speler

:roll: :cry:


Hallo Roland,
Ik snap je toegepaste smilies niet echt,als je op orgeldagen,excursies e.d aangeeft dat je alleen uit het hoofd speeld word dat niet echt gewaardeerdt.Dan zien ze je als een een of andere kneus die met 3 akkoorden ,het volle werk open met een klapperende traktuur en en hijgend orgel op hele noten een psalm uit een orgel zit te persen.Mischien wat zwart uitgedrukt,maar het is wel zo.Maar ook mensen die uit het hoofd spelen kunnen een mooi stukkie spelen.Ik begrijp wel uit jou smilies dat jij de uit het hoofd spelende orgelfreaken wel serieus neemt.Ik ben meerdere keren gevraagd om kerk organist te worden,maar ik wil dat pertinent niet,wel heb ik jaren de ouderen avonden begeleid in Boven-Hardinxveld,en de weeksluitingen in het bejaarden complex.Dat was dankbaar werk.Ik werk nu weer,dus dat heb ik op moeten geven helaas.

muziekale groet van :Jan.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 26 jan 2012 20:03

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Loosman schreef:Hoi Jan

Heerlijk he om even te ontspannen achter de speeltafel.
Eigenlijk zouden de ziekenfondsen en het UWV Hauptwerk moeten sponsoren in het kader van preventie van overspannenheid, maar ja wie maakt ze zo wijs???

Groeten Jan

Hallo Jan,
Het geef je een enorm gevoel van vrijheid,je waan je in een lege kerk,een mooi orgel onder je vingers en voeten,wat wil een mens nog meer.Ik vind het geweldig in ieder geval,en gelukkig vele met mij.Er is geen betere terapie in mijn ogen.

vr.gr:Andere Jan.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 26 jan 2012 22:55

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Janv schreef:
Loosman schreef:Hoi Jan

Heerlijk he om even te ontspannen achter de speeltafel.
Eigenlijk zouden de ziekenfondsen en het UWV Hauptwerk moeten sponsoren in het kader van preventie van overspannenheid, maar ja wie maakt ze zo wijs???

Groeten Jan

Hallo Jan,
Het geef je een enorm gevoel van vrijheid,je waan je in een lege kerk,een mooi orgel onder je vingers en voeten,wat wil een mens nog meer.Ik vind het geweldig in ieder geval,en gelukkig vele met mij.Er is geen betere terapie in mijn ogen.

vr.gr:Andere Jan.



Waarom een lege kerk, een volle vind ik echt leuker.

vrgr Nog een andere Jan (N)

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 26 jan 2012 23:42

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Jan schreef:
Janv schreef:
Loosman schreef:Hoi Jan

Heerlijk he om even te ontspannen achter de speeltafel.
Eigenlijk zouden de ziekenfondsen en het UWV Hauptwerk moeten sponsoren in het kader van preventie van overspannenheid, maar ja wie maakt ze zo wijs???

Groeten Jan

Hallo Jan,
Het geef je een enorm gevoel van vrijheid,je waan je in een lege kerk,een mooi orgel onder je vingers en voeten,wat wil een mens nog meer.Ik vind het geweldig in ieder geval,en gelukkig vele met mij.Er is geen betere terapie in mijn ogen.

vr.gr:Andere Jan.



Waarom een lege kerk, een volle vind ik echt leuker.

vrgr Nog een andere Jan (N)

een volle kerk met mensen en dan de samenzang te mogen begeleiden lijkt me inderdaad helemaal geweldig (maar dat is dan in het echie),maar ik bedoelde een Hauptwerkorgel,daar zitten geen mensen in de kerk als ik het thuis bespeeld.
HG:Jan.
ps:Wat een Janboel heej.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 27 jan 2012 02:22

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Janv schreef:
Roland schreef:
Janv schreef:Ik ben maar een uit het hoofd speler

:roll: :cry:


Hallo Roland,
Ik snap je toegepaste smilies niet echt,als je op orgeldagen,excursies e.d aangeeft dat je alleen uit het hoofd speeld word dat niet echt gewaardeerdt.Dan zien ze je als een een of andere kneus die met 3 akkoorden ,het volle werk open met een klapperende traktuur en en hijgend orgel op hele noten een psalm uit een orgel zit te persen.Mischien wat zwart uitgedrukt,maar het is wel zo.Maar ook mensen die uit het hoofd spelen kunnen een mooi stukkie spelen.Ik begrijp wel uit jou smilies dat jij de uit het hoofd spelende orgelfreaken wel serieus neemt.Ik ben meerdere keren gevraagd om kerk organist te worden,maar ik wil dat pertinent niet,wel heb ik jaren de ouderen avonden begeleid in Boven-Hardinxveld,en de weeksluitingen in het bejaarden complex.Dat was dankbaar werk.Ik werk nu weer,dus dat heb ik op moeten geven helaas.

muziekale groet van :Jan.


ah.. Kleine toelichting dan maar.
Het is om te huilen dat er mensen zijn die mensen die geen noten kunnen lezen om die reden niet serieus nemen en nog erger, iemand die wel noten kan lezen bijvoorbaat wel serieus nemen, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, of hoogstens als een tang op een vetgemest varken.
Je hebt tenslotte ook mensen die hijgend een met noten zwart gedrukt stuk bladmuziek voor hun neus deponeren en vervolgens met klapperend kunstgebit de eerste 3 akkoorden al weten te verzieken. En dan doel ik niet op bejaarden, maar je zou er wel een complex van krijgen..

Geen smilies dit keer.. ik vertrouw die dingen niet.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 27 jan 2012 12:52

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Ik speel gewoon klavarskribo en wil niet op mijn bladmuziek, maar op mijn spel worden beoordeeld. Maar ja, helaas zijn er nogal wat mensen met vooroordelen... Ik ook hoor :oops: Maar daar moet ik dan gewoon aan werken.
En ja, uit mijn hoofd spelen lukt me ook tamelijk en nee, ik schaam me niet.
Dat laat ik maar over aan degene met vooroordelen, ik heb lol in het spelen an sich... :D
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 jan 2012 15:12

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Leuk om te lezen dat een topic opgestart louter voor de lol toch wel enige discussie kan teweeg brengen.
Ik speel zelf Klavarscribo en heb totaal geen improvsatie talent helaas! Soms speel ik stukken best wel aardig en enkele dagen daarna struikel ik met hetzelfde stuk over mijn eigen vingers. Soms kruip ik achter het orgel en weet niet van ophouden en de keer daarna ben ik na 10 minuten al uitgespeeld. Muziek spelen heeft duidelijk te maken met emotie en de "mood" waarin je verkeerd. Daarom is van bladmuziek spelen of uit het hoofd of virtuoos spelen of stuntelig in mijn beleving van ondergeschikt belang, zolang je er maar van geniet!

Groet Jan

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 27 jan 2012 17:20

Re: Alternatieve uitnodiging voor een Hauptwerk avond?

Loosman schreef:Leuk om te lezen dat een topic opgestart louter voor de lol toch wel enige discussie kan teweeg brengen.
Ik speel zelf Klavarscribo en heb totaal geen improvsatie talent helaas! Soms speel ik stukken best wel aardig en enkele dagen daarna struikel ik met hetzelfde stuk over mijn eigen vingers. Soms kruip ik achter het orgel en weet niet van ophouden en de keer daarna ben ik na 10 minuten al uitgespeeld. Muziek spelen heeft duidelijk te maken met emotie en de "mood" waarin je verkeerd. Daarom is van bladmuziek spelen of uit het hoofd of virtuoos spelen of stuntelig in mijn beleving van ondergeschikt belang, zolang je er maar van geniet!

Groet Jan

Hallo Jan,
Inderdaad wat je zegd,de ene keer springen na 5 minuten je vingers in de knoop,en op een andere dag moet mijn vrouw om 1 uur s,nachts naar boven komen met de vraag of ik nog het idee heb om naar bed te komen.Dus orgelspelen heeft degelijk wel met je stemming/zorgen e.d.te maken.
gr:andere Jan.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com