Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Smaken verschillen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 18 apr 2012 09:02

Smaken verschillen

CEESS schreef:Even n.a.v. de opmerking van Dick omtrent de visie van Geert op dit orgel en de gekozen muziek met al die tremulanten.
Nee het orgel kan er niks aan doen,

maar ik denk dat jij ook wel weet wat er bedoeld wordt. Natuurlijk is het wel erg kort door de bocht,en generaliserend, maar voor de goede verstaander goed getypeerd.

de downloads op contrabombarde geven het ook wel weer.Voor mij klinkt het dan het dan als een- Er Ruischt langs de wolken Orgel-.


Dat het ook anders kan blijkt wel met de download van Pakvis met psalm 39 van jouw hand.Schitterend stuk !-mijn complimenten- en klinkt heerlijk op dit instrument.

grt cees



Van nature, door zijn zitpositie achter het orgel, zit de organist hoog verheven boven de kerkgangers.
Hij kijkt letterlijk op de mensen neer. (soms bekruipt me het gevoel ook geestelijk)
Onder die kerkgangers zitten veel :er ruist: mensen .
Als lekeorganist , als ik mij zo even mag typeren, hoor ik zoiets ook graag.
Maar dat lijkt op dit forum soms als vloeken in de kerk.
Het orgel lijkt wel een god en geen instrument ten dienste van de gewone kerkganger.
Als minder ontwikkelde "organist " , ik schrijf dit maar tussen haakjes omdat je je dan geen organist mag noemen, voel ik me dikwijls niet thuis op dit forum.
Misschien met mij vele anderen waardoor e'r zo weinig leden zijn?
We hebben het ook over marketing gehad.
Ik denk dat er in Nederland nog vele mensen gewoon thuis achter het orgel kruipen en potentiele HW klanten zijn.
Laat dit forum geen te hoge drempel voor hen op werpen.
Naast deze kritische noot wil ik van harte opmerken dat de hulpvaardigheid onderling hoog in het vaandel staat en daar heb ik alle waardering voor. Dat kan niet beter!!!

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 18 apr 2012 09:17

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Tammoschut schreef:Als lekeorganist , als ik mij zo even mag typeren, hoor ik zoiets ook graag.
Maar dat lijkt op dit forum soms als vloeken in de kerk.
Is dat echt zo? Volgens mij zijn beide uitersten hier vertegenwoordigd. Vaak plagen we elkaar, soms voeren we een pittige discussie, maar ik geloof niet dat we elkaar hier niet dulden of respecteren. Dat heb ik ergens anders wel eens anders gezien.
Laatst bijgewerkt door Gerrit op 18 apr 2012 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 apr 2012 09:22

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Tammo, ik ben het niet met je eens.
Ook ik ben zo'n onderontwikkelde amateur en ik voel me er absoluut niet onprettig bij hier op het forum.
Dick heeft dit ook beslist zo niet bedoeld, dat weet ik zeker!

Er ruist langs de wolken is niets mis mee, volkomen legitiem. En over smaak valt veel te twisten, doch dat werkt als een splijtzwam, daarom ga ik er niet over twisten. Diversiteit in stijlen maakt het m.i. juist levendig. Wat echter ook niet uitsluit, dat wij als amateurs natuurlijk wel kwaliteit moeten leveren.
Wat is dan kwaliteit, wel vlgs mij, dat je naar je beste kunnen speelt. Dus het beste wat IK/JIJ kan leveren uit onszelf halen. Dát is dan i.i.g. de hoogste kwaliteit die wij kunnen leveren.
Je zou ook kunnen zeggen, niet onvoorbereid op zondagmorgen op "de geest" wachten en zo de kerk inspelen.
Jij begrijpt dan best wel wat ik bedoel. Ik ken je trouwens niet persoonlijk en weet ook niet waar en hoe je speelt.

Dit forum is eerst en vooral bedoeld om kennis en ervaring over Hauptwerk te leveren en elkaar daarin te ondersteunen. Dat zeg je zelf ook al, dat gaat hier erg goed.

Daarnaast ervaar ik het als een pluspunt, dat o.a. Dick regelmatig vanuit zijn beroepspositie kennis met ons wil delen over b.v. Engelse muziek en orgels. Dat helpt ons immers weer met het zo goed mogelijk omgaan met HW i.h.k.v. registreren.

Ik denk dat wij allemaal wel een bepaalde en legitieme, stelligheid hebben. Doch ik heb hier op het forum vooral ook veel respect voor elkaar bemerkt. Ik weet zeker dat het gross van de opmerking over de trammelanten meer als kwinkslag, dan als kopstoot bedoeld zijn!

Zomaar even hoe ik het zie. Ik denk dat het goed is dat jij je gevoel hierover weergaf. Ik wil het mijne daarnaast plaatsen, niet er tegenover! ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 apr 2012 09:23

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Ah, Gerrit plaatste een fractie eerder zijn reactie...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 apr 2012 10:33

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Ik weet zeker dat het gross van de opmerking over de trammelanten meer als kwinkslag, dan als kopstoot bedoeld zijn!

Van mijn kant uit zeker...dat moet toch uit de aard van m'n stukjes wel op te merken zijn.
En als je goed mijn opnames op Yt beluister, gebruik ik ook best veel een tremulant....maar ik probeer wel een evenwicht in "wel en niet"aan te brengen".
Evenwicht is voor mij heel belangrijk en toen dit set uitkwam en de eerste "bibber-demo's" ;) verschenen (hoe mooi ook) zat ik alleen maar uit te kijken naar wat "tegenwicht". En dat tegenwicht is inmiddels gekomen o.a. door die Psalm 39 (hoe mooi!) en andere opnames.
Dat "tegenwicht"is voor mij in het hele leven, in de muziek en ook OP DIT FORUM belangrijk. Geen splijtzwam......maar soms uitersten, die af en toe in een goede discussie eens tot elkaar komen. Zo hoort het toch?

Overigens is deze "anti-teveel-bibber-man" flink aan het "zondigen" door een stukje op te nemen met (op Caen) de Voix Celeste + Viola di Gamma + TREMULANT! :roll: Oei....klinkt toch wel heel mooi hoor! 8-)
Maar bij het volgende stukje "plak ik de tremulanten af met tape"........dat bedoel ik met evenwicht! ;)
Gr. Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 18 apr 2012 10:55

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Wat is dan kwaliteit, wel vlgs mij, dat je naar je beste kunnen speelt. Dus het beste wat IK/JIJ kan leveren uit onszelf halen. Dát is dan i.i.g. de hoogste kwaliteit die wij kunnen leveren.
Je zou ook kunnen zeggen, niet onvoorbereid op zondagmorgen op "de geest" wachten en zo de kerk inspelen.


Deze woorden zijn me uit het hart gegrepen!

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 18 apr 2012 11:06

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Kees en anderen,

Ik heb net een wat uitgebreidere reactie ingestuurd, maar die komt blijkbaar niet binnen.
Even nog in het kort.
Mijn reactie was NIET persoonlijk naar Dick bedoeld.Sorry Dick als ik mijn opmerkingen zo heb geformuleerd.
Ik vroeg mij af hoe de gemiddelde orgelspeler, die niet de capaciteit heeft zondags in de kerk te spelen, de discussies op dit forum ervaart.
Dat is denk ik nog een vrij grote groep in Nederland .

Ik begrijp dat, als een beperkte groep elkaar kennende organisten met elkaar discussieert, je een bepaalde vrijheid naar elkaar toe krijgt. Dat snap ik.
Maar ik hoop dat dit forum daardoor niet een drempel opwerpt voor anderen.
En nogmaals; alle waardering voor de hulpvaardigheid onder elkaar :)

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 18 apr 2012 13:10

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Geert schreef:Wel blijf ik van mening, dat een niet-kerkelijke, of een rk georienteerd persoon, wellicht iets minder snel die "Ruist langs de Wolken" dingen speelt. dat is alles wat ik wilde zeggen.

HG

Geert


Hallo Geert,
Die mening mag je hebben, maar dit soort opmerkingen over scheiding tussen Protestantse en RK kerkmuziek vind ik erg jammer. Zelf ben ik organist in de RK kerk en ik speel die stukken ook wel eens, waarom ook niet? Overigens staan er veel liederen uit het Liedboek in de katholieke zangbundel GVL. Juist om de hokjesgeest tegen te gaan is de oekumene uitgevonden !

Groet, Danny

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2012 16:29

Re: Smaken verschillen

Hoi Tammo,


Ik vroeg mij af hoe de gemiddelde orgelspeler, die niet de capaciteit heeft zondags in de kerk te spelen, de discussies op dit forum ervaart.

ik speel zelf ook niet zondags in de kerk, heb ook niet de capaciteit, maar ik speel graag...
het is voor mij een uitlaat klep, met orgelspelen kan ik mijn "ei" kwijt :)
de discussie's vind ik leuk, zo ontmoet je een divers gezelschap

Zolang je elkaar met respect behandeld, en niemand persoonlijk "aanvalt" dan vermaak ik me toch wel prima onder
de leden van dit forum.

en zeker is waar er zijn hier echt goede organisten onder ons ( zeg maar de geweldige grote prestanten)
maar wat geeft het als jij, en ik, een heel kleine Sifflet zijn?????

Een orgel bestaat immers ook uit verschillende registers, de 1 groot, de ander sterk, weer een ander zacht met een gesloten zwelkast.

maar al die diversen registers vormen samen 1 orgel

en troost je Tammo ik ken persoonlijk maar een paar mensen "live" van dit forum, de rest is virtueel "gesampeld"
:lol: :lol:

van een drempel heb ik hier geen last.

ieder nieuw/bestaand Hauptwerk "slachtoffer" is meer dan welkom


gr


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 apr 2012 17:11

Re: Smaken verschillen

Pleun, gelukkig heb ik volgende week de gelegenheid het sampleset zelf uit te proberen. Ook ken ik de klank van Utrecht goed, vanwege de vele orgelconcerten die ik daar heb bijgewoond.
Maar...wat ik niet had verwacht, ik zit net wat psalmen uit het boek van Dick Sanderman door te spelen op Caen, met alleen wat 8 en 4 voets, GO plus Recit gekoppeld en met de trem aan, en dan vind ik het toch al zo warm klinken...moet ook steeds an de kaarsjes van Jan Wim denken....dat ik mij afvraag, of het uit te geven bedrag dan zo nodig is als je Caen al hebt.

Wat is jouw mening??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 apr 2012 17:19

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Hoho, Danny....er is bij mij totaal geen sprake van een scheiding der geesten....Integendeel zou ik haast zeggen, omdat ik dus all goede orgelmuziek de moeite waard vind en ik heb er ook helemaal geen waarde-oordeel aan gehangen, dacht ik toch......Terwijl ik ook nog eens vanuit mijn visie op de kerk heel erg sterk tegen allerlei scheidslijnen en hokjesgeest ben!

het valt mij op, dat het zooo verschillend overkomt wat je hier schrijft....

Ik wilde alleen duidelijk maken, dat ik mensen ken, die graag vooral dat genre muziek spelen - wijlen mijn vader ook - , en dat respekteer ik juist helemaal, maar dat die wellicht vanuit die beleving veel zien in Kampen, Utrecht, Tholen.

Wat is daar mis mee, en nogmaals: waar zeg ik dan de verkeerde dingen?? Het wordt zo langzamerhand hier een op uitsluitend misverstanden berustende mensenjacht op dit forum ipv dat het nog over orgels gaat......

HG

Geert

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 18 apr 2012 17:51

Re: Smaken verschillen

Geert schreef:Pleun, gelukkig heb ik volgende week de gelegenheid het sampleset zelf uit te proberen. Ook ken ik de klank van Utrecht goed, vanwege de vele orgelconcerten die ik daar heb bijgewoond.
Maar...wat ik niet had verwacht, ik zit net wat psalmen uit het boek van Dick Sanderman door te spelen op Caen, met alleen wat 8 en 4 voets, GO plus Recit gekoppeld en met de trem aan, en dan vind ik het toch al zo warm klinken...moet ook steeds an de kaarsjes van Jan Wim denken....dat ik mij afvraag, of het uit te geven bedrag dan zo nodig is als je Caen al hebt.

Wat is jouw mening??

HG

Geert


Hallo Geert,

Ik heb Caen ook en het is inderdaad een geweldig mooie set.
Maar nadat ik onlangs Ebermunster gekocht heb voor de mooie gesampelde
tremulanten ben ik toch verkocht aan deze manier van real opgenomen tremulanten.

Groet, Pleun
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 apr 2012 18:42

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Geert schreef:Hoho, Danny....er is bij mij totaal geen sprake van een scheiding der geesten....Integendeel zou ik haast zeggen, omdat ik dus all goede orgelmuziek de moeite waard vind en ik heb er ook helemaal geen waarde-oordeel aan gehangen, dacht ik toch......Terwijl ik ook nog eens vanuit mijn visie op de kerk heel erg sterk tegen allerlei scheidslijnen en hokjesgeest ben!

Geert, Ook jouw visie is legitiem, niemand zal dat kunnen bestrijden!
het valt mij op, dat het zooo verschillend overkomt wat je hier schrijft....

Klopt, het is maar net welke bril de lezer op heeft.

Ik wilde alleen duidelijk maken, dat ik mensen ken, die graag vooral dat genre muziek spelen - wijlen mijn vader ook - , en dat respekteer ik juist helemaal, maar dat die wellicht vanuit die beleving veel zien in Kampen, Utrecht, Tholen.

Wat is daar mis mee, en nogmaals: waar zeg ik dan de verkeerde dingen?? Het wordt zo langzamerhand hier een op uitsluitend misverstanden berustende mensenjacht op dit forum ipv dat het nog over orgels gaat......

HG

Geert

Geert, niets mis mee. En nee, het is noch wordt hier een forum waar ieder op misverstand en mensen jaagt! Integendeel, we proberen wel elkaar op te scherpen. Maar wel met respect!
Er is niemand die iets tegen jou heeft, hooguit verschilt men van mening, tja, dat kan en mag immers.
Ik kan je echter verzekeren dat ik veel van jouw inzichten met instemming las, dus ga gewoon op de oude voet voort en maak van je hart geen moordkuil. ;)
Misschien toch mijn voorstel van een nieuw topic, maar ik meen dat er al een topic is over al of niet puriteins bezig zijn, doch dat weet ik nu even niet. Groetjes en ik hoop weer snel van je te lezen!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 19 apr 2012 10:23

Re: Smaken verschillen

Als evangelische broeder zit ik zondags niet onder orgelspel maar onder snarenspel.
Dat neemt niet weg dat ik van jong af aan dol ben op alles wat des orgels is....
Het RK en het RR ( romantisch reformatorisch) orgel heeft dan mijn voorkeur als kerkorgel.
Dus aan de ene kant pittig aan de ander kant zwevers en tremulanten veel solo tongwerken. Alles wat nodig is om de bevindelijke ziel te beroeren. Begrijpelijk dat het orgel waar ik me zeg maar, het meest op uitleef , het Theaterorgel is. Vooral de Paramount WurliTzers. Daar zit alles in en op wat mijn hartje begeert: zwevers, tremulanten en prachtige tongwerken. Tja... smaken verschillen. :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 19 apr 2012 12:04

Re: Smaken verschillen

Nou, Garret, dan ben je niet de enige hoor.....Ik waag ook weleens een uitstapje naar de Paramount, en heb met mijn Hammond B3000 zelfs in een jazzcombo gespeeld. Maar ik trek steeds meer naar het geluid van het kerkorgel.
Soms denk ik, dan mensen zoals Barbara Dennerlein dat stiekum ook mooier vinden.......

Datvandie gesampelde tremulanten, ja daar moet ik eens goed op letten; heb zelf nog geen set die dat heeft. Krijg de indruk, dat tegenwoordig geen samplesetmaker dar meer omheen kan als ik zo de enthousiaste geluiden daarover hoor opdit forum..

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 apr 2012 14:01

Re: Smaken verschillen

post is virtueel opgelost :lol:

gr


Jan Wim
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 21 apr 2012 18:47, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 apr 2012 14:26

Re: Smaken verschillen

Ha Jan Wim,
ik vind echt niet dat je (als leek tenminste) zo opnames kan vergelijken.....
Je kan hiernaast ook nog (bv) Caen zetten.....ik bedoel maar totaal verschillende
orgels in verschillende ruimtes en uit verschillende perioden.
Ik denk, dat Utrecht zoiezo al zonder tremulant iets "warmer" klinkt als het barokorgel
Kampen.
Veel mensen vergissen zich in Kampen en denken....door een bepaalde folklore ( ;)
uit het verleden en door een keigoede akoestiek.....dat het een "bijna romantisch" orgel
is, maar als je met enkele stemmen van dat Bovenwerk (wat harder) speelt, hoor je toch
echt dat het een echt barokorgel is. Niet te vergelijken met Utrecht.

De gespeelde stijl komt mijns inziens zoiezo beter tot z'n recht op Utrecht. Is volgens mij
dus een verre van objectieve vergelijking.

Een objectief verschil zou je (zeker kenners) misschien alleen kunnen horen bij 1 en hetzelfde orgel
en dan met een "gemaakte" tremulant en een "gesampelde.

Is mijn bescheiden mening hoor! Ik zou - mijn smaak ;) - nog kunnen zeggen, dat ik het op het op
Kampen beter vind klinken (muv de uitkomende stem dan) ;)

Ps. overigens vraag ik me af, of je hiermee Contrebombarde kan (mag?) gebruiken om "testflarden muziek'
erop te zetten. Dan zou ik allebei de bewerkingen in z'n geheel spelen. Kwam zomaar in me op hoor. ;)
gr. Ron

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 apr 2012 18:42

Re: Smaken verschillen

RonD schreef:Ha Jan Wim,
ik vind echt niet dat je (als leek tenminste) zo opnames kan vergelijken.....
Je kan hiernaast ook nog (bv) Caen zetten.....ik bedoel maar totaal verschillende
orgels in verschillende ruimtes en uit verschillende perioden.
Ik denk, dat Utrecht zoiezo al zonder tremulant iets "warmer" klinkt als het barokorgel
Kampen.
Veel mensen vergissen zich in Kampen en denken....door een bepaalde folklore ( ;)
uit het verleden en door een keigoede akoestiek.....dat het een "bijna romantisch" orgel
is, maar als je met enkele stemmen van dat Bovenwerk (wat harder) speelt, hoor je toch
echt dat het een echt barokorgel is. Niet te vergelijken met Utrecht.

De gespeelde stijl komt mijns inziens zoiezo beter tot z'n recht op Utrecht. Is volgens mij
dus een verre van objectieve vergelijking.

Een objectief verschil zou je (zeker kenners) misschien alleen kunnen horen bij 1 en hetzelfde orgel
en dan met een "gemaakte" tremulant en een "gesampelde.

Is mijn bescheiden mening hoor! Ik zou - mijn smaak ;) - nog kunnen zeggen, dat ik het op het op
Kampen beter vind klinken (muv de uitkomende stem dan) ;)

Ps. overigens vraag ik me af, of je hiermee Contrebombarde kan (mag?) gebruiken om "testflarden muziek'
erop te zetten. Dan zou ik allebei de bewerkingen in z'n geheel spelen. Kwam zomaar in me op hoor. ;)
gr. Ron



ja je hebt gelijk Ron.

het is ook een erg eenzijdig vergelijk

was meer mijn bedoeling om het verschil tussen de samplesets aan te geven, m.b.t. tot de tremulant en hoe het in het geheel dn klinkt tussen beide sets.

maar inderdaad zo krijg je geen echt vergelijk, omdat bepaalde muziek nu eenmaal beter match op het ene orgel dan op het andere.


zal wel last gehad hebben van een zaterdag flauwte :lol:


en jammer genoeg moet ik ook je 2e argument beamen :( contra bombarde moet geen dumpplaats worden

dus bij deze word de post verwijderd


thanks voor de juiste opscherping/ aansturing ;)


gr


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 apr 2012 21:00

Re: Smaken verschillen

Goed weekeinde, buurman.......
je bent in ieder geval 'lekker bezig" ....weer eens wat anders als "knutselen" aan je pierement! ;)
Lekker doorgaan zo!
Ron

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 apr 2012 21:28

Re: Smaken verschillen

jij ook een goed weekend, en alle forumleden uiteraard ook

tjsa... dat krijg je,een timmerman en een hamer is oke, maar een timmerman en dan orgel proberen te spelen........

maar een beiaardier die timmert er wel op los, dus het kan nog goed komen. :lol:


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com