Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geluidskwaliteit Contrebombarde (- maken van een MP3)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 18 jun 2012 11:40

Geluidskwaliteit Contrebombarde (- maken van een MP3)

Tot voor kort kon er op Contrebombarde alleen in MP3 worden geupload, maximaal 192 kbs. Bestanden van 320 krijg ik niet op, nu is er ook de optie (preferred) om te uploaden als 16 bits WAV.

Tot mijn verbazing is er dan een heel duidelijk bijgeluidje te horen. Een licht snerpend geluidjes, alsof je een pc-ventilatortje er door heen hoort. Het was me bij andere ook opgevallen, zelfs in demo's van bijv OAM... Ook op de eigen site overigens.

Nu heb ik op contrebombarde een WAV geupload (nr 1), met duidelijk hoorbaar bijgeluid, zie de opname van KJ Mulder, Jezus is ons licht en leven. Tip: Nr 2 is een home-made MP3, gemaakt met Reaper, dit gaat het beste is mijn ervaring.

WiBo

(ik heb een mailtje naar CB gedaan, ben benieuwd naar de reactie)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 jun 2012 15:50

Re: Geluidskwaliteit Contrebombarde (- maken van een MP3)

Willem

ik heb geen CC account en kan dus niets testen.
Wat ik wel zie is dat er ook MP3's zijn in 320 kps fixed format. Hoe kunnn die dan daar komen?

Wat betreft de ruis:
Jouw WAV file wordt omgezet naar 44.1 kHz / 192 kps variable MP3 format.
Men gebruikt de LAME 32bits version 3.98.4 (http://www.mp3dev.org/). Op zich is dat prima want het is de beste omzetter naar MP3; de vraag is wel welke parameters men meegeeft bij het omzetten van WAV naar MP3

De MP3 die jij direct geupload hebt, is 48 kHz / 192 kps variable MP3 format.

Door resample op CC naar 44.1 kHz ontstaat quantiseringsruis en "rasample bijgeluiden". En omdat de muziek nogal zacht is, is dat te horen.
Ze zouden het gewoon op 48 kHz moeten houden. Maar ik ben benieuwd waar zij mee komen of stuur er een bericht achteraan met deze vraag.

Evert-Jan

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 18 jun 2012 21:53

Re: Geluidskwaliteit Contrebombarde (- maken van een MP3)

Dank voor de aanvulling E-J, de tweede reactie van CB was als volgt;

Your friend could be right. The dithering (conversion process) of converting the wav to mp3 on the site might have an issue. I'll look into that.

Generally, the wav upload should be CD quality 16-bit 44.1KHz. The site does convert wav files to mp3 simply because the wav files are enormous.

Thanks for reporting this Wim.



WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 mei 2013 19:08

Re: Geluidskwaliteit Contrebombarde (- maken van een MP3)

Logde vandaag even in op Contrebombarde en zag tot mijn verbazing dat er 3 nummers van mij opstaan, waarvan 1dubbel, terwijl er bij mijn weten maar 1nummer op hoort te staan.
Ik weet dat ik last met uploaden heb gehad toen ik in wave kwaliteit uploade en toen ben overgegaan naar mp3
Kan het zijn dat zo'n download achteraf er toch op is gekomen.? Heb in ieder geval 2nummers weer verwijderd.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 mei 2013 10:32

Re: Geluidskwaliteit Contrebombarde (- maken van een MP3)

Ik probeer geen waves meer. Ook ik had na een maand! plots twee dezelfde files.
Voortaan houd ik het op 320 mp3, ik heb altijd alles in 320 mp3 gepost.

(Jan, je krijgt nog antwoord! Vanavond)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com