Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Bladmuziek

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 05 okt 2012 15:58

Bladmuziek

Hallo allemaal,

Voor een doopdienst ben ik opzoek naar orgelbewerkingen over liederen zoals:

1. Laat de kind'ren tot mij komen
2. Er gaat door alle landen
3. Eens brachten de moeders

Helaas ben ik altijd afhankelijk van bladmuziek en heb ik niet de gave om zelf wat te improviseren. Zijn er mensen die bewerkingen over deze liederen kennen en kunnen aanbevelen?

Alvast hartelijk bedankt.

Gertjan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 okt 2012 18:13

Re: Bladmuziek

Er gaat door alle landen van Feike Asma is niet moeilijk om te spelen en de meeste kerkgangers vinden het prachtig. Het moet je stijl zijn, maar los daarvan, het klinkt echt mooi!
Van de anderen zou ik het zo gauw niet weten, omdat ik vaak improviseer.
Vooral het eerste lied biedt daar veel mogelijkheden voor, doch dat is jouw beperking.
Wellicht dat anderen meer paraat hebben om je verder te helpen.
Succes me spelen!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 okt 2012 00:40

Re: Bladmuziek

Hoi Gert Jan,

kan je helpen aan de melodie van de 1e, weet niet of je daar zelf een zetting bij kan maken.
hoor het wel, kan ik je hem mailen.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 06 okt 2012 21:03

Re: Bladmuziek

Bedankt voor de reacties zover,

Ik heb van alle liederen wel een zetting, maar zocht nog wat bewerkingen. "er gaat door alle landen" van Feike Asma is een goed idee.

Tja, ik zal toch eens lessen moeten gaan nemen in het maken van eenvoudige variaties op een thema. Ik schut het niet zomaar uit mijn mouw zoals sommigen wel kunnen en daardoor probeer ik het ook gewoon te weinig.

Groeten,

Gertjan

wth

Berichten: 1

Geregistreerd: 09 okt 2012 18:35

Bericht 09 okt 2012 20:23

Re: Bladmuziek

Beste Gertjan,

Ik zag dat jij in het bezit bent van de muziek van 'Eens brachten de moeders' en 'Laat de kind'ren tot mij komen'. Zou ik mogen weten waar ik die kan vinden? Ik mag binnenkort namelijk ook een doopdienst begeleiden op het orgel en ben op zoek naar die muziek.

Vriendelijke groet,
Wilfred

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 10 okt 2012 09:52

Re: Bladmuziek

Beste Wilfred,

Ik heb een zetting van "eens brachten de moeders" uit de oude bundel "wie zingt mee". Als je die wilt hebben kan ik hem wel inscannen en aan je doormailen. Ik heb van dit lied ook nog een bewerking gevonden van Annekor Top. Deze is uitgegeven bij uitgeverij Promusic.

De zetting van "laat de kin'dren tot mij komen" heb ik van de website www.juichtaarde.nl gedownload.

Van het lied "er gaat door alle landen" is dus een bewerking van Feike Asma, maar ook een van Martin Mans, deze staat in deel 10.

hartelijke groeten,

Gertjan

Berichten: 2

Geregistreerd: 25 jul 2012 11:25

Bericht 30 okt 2012 13:43

Re: Bladmuziek

Hoi Wilfred,

Ik weet niet of je voor deze bladmuziek wilt betalen of dat je bladmuziek gratis verkrijgen wilt, maar mocht je er geld voor over hebben, raad ik je aan bij bladmuziek online te kijken (ik noem even geen naam, want wil geen reclame maken). Ze hebben een hele grote collectie en kunnen ook alles voor je bestellen. Mocht je het niet online kunnen vinden, zou ik ze zeker even een belletje geven of mailen.

Groet,
Leona

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com