Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Groot Hauptwerk artikel in het RD van zaterdag 20 oktober

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 okt 2012 22:02

Re: Groot Hauptwerk artikel in het RD van zaterdag 20 oktobe

Wim J schreef:
B. Over Voxus:
Het nog jonge team past in navolging van Sonus Paradisi ook de quadrofone opnametechniek toe. Maar wel met een nieuwigheid, zegt Stouten: "voor gebruikers die niet zo'n kostbare vier-kanaals weergave-installatie in de huiskamer hebben, hebben we een schuifregelaar in het Hauptwerkscherm gemaakt waarmee je de twee orgel-microfoons en de twee akoestiekmicrofonns in elke verhouding kunt mengen. Dan kun je met een normale stereo-geluidsinstallatie zelf kiezen waar je het geluid wilt horen: dicht bij het orgel tot achter in de kerk."

Wim


Dat is inderdaad handig. Nu kun je het alleen op + of - aantal db's zetten, en als dat niet bevalt moet je de boel weer helemaal resetten, dat is veel te omslachtig. Aan de andere kant, ik gebruik een 'eenvoudige' geluidskaart (Profire 610) waar deze schuifregelaars softwarematig op/aan zitten. Dus bij elke set is het nu al toepasbaar.

Is deze schuifregelaar ook via MIDI te bedienen, dat maakt het dan weer wel interessant? Dan kun je eventueel met een crescendo pedaal je surround volume mee bedienen. Dat lijkt me wel handig.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 okt 2012 22:04

Re: Groot Hauptwerk artikel in het RD van zaterdag 20 oktobe

Overigens heb ik liever deze functionaliteit in hauptwerk zelf dan in een sampleset. Beetje een rare combinatie als een sampleset leverancier softwarematige functionaliteit gaat bieden, of een gat in de markt ....

We shall see.

Berichten: 15

Geregistreerd: 09 mei 2011 11:57

Bericht 24 okt 2012 15:46

Re: Groot Hauptwerk artikel in het RD van zaterdag 20 oktobe

Dick schreef: Denk 't niet, de auteur is door het RD betaald om zijn tekst te schrijven, en daarmee draagt hij z'n rechten in dit geval over aan de krant.


Kees Hoekman schreef:
En de rechten berusten bij de auteur in dit geval en ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat die op verzoek wel toestemming tot plaatsing geven kan.

Kees heeft gelijk: voor overname van producties van RD-medewerkers heb je echt toestemming van de redactie nodig.
Maar dit geldt niet voor free-lancers zoals ik, die behouden het auteursrecht over hun bijdragen en mogen die ook elders plaatsen ;)
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com