Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PCorgan op iPad/iPhone

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 17 nov 2012 18:56

PCorgan op iPad/iPhone

Het spelen van luistervoorbeelden op PCorgan lukt(e) niet op een iPad/iPhone omdat daar flash niet werkt.
Vanmiddag heb ik een poging gedaan om het ook te laten werken op de iPad/iPhone.

Als proef heb ik de pagina http://www.pcorgan.com/Luister.html nu werkend gekregen op iPad/iPhone.
Zelf heb ik geen iPad/iPhone, daarom dank aan Henk-Jan (die het een paar keer wilde proberen) en mijn buurman voor het lenen van zo'n ding.

Is er behoefte aan dat de luistervoorbeelden van PCorgan ook op een iPad/iPhone werken?
Laat het dan even weten, dan ga ik nog meer pagina's 'ombouwen'.
Er is een nadeel: de 'vorige/volgende' knopjes krijg ik (vooralsnog) niet werkend.

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 18 nov 2012 02:15

Re: PCorgan op iPad/iPhone

Beste Gert,

Ik kijk regelmatig op deze site via mijn Iphone, het gaat dan vooral om het forum. Het vreemde is dan dat alleen de namen van de topics zichtbaar zijn. Niet van wie de laatste reactie is en wanneer deze geplaatst is. Maar dat is niet de vraag van dit topic.

Wat betreft de luistervoorbeelden: ik denk niet dat daar veel behoefte aan is (ik zou er in ieder geval niet veel tijd in gaan steken). Men gebruikt zijn Iphone/Ipad denk ik vooral naast een computer. Als ik wat wil luisteren, gebruik ik toch liever mijn pc. Het geluid wat uit mijn telefoon komt is hier niet mee te vergelijken...

groet,
Cornelis

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 nov 2012 11:49

Re: PCorgan op iPad/iPhone

Hoi Gert,

Welke techniek gebruik je precies om het op IOS aan de gang te krijgen? Persoonlijk zou ik, ook om compatibiliteit met andere platformen te bevorderen, sowieso de voorkeur geven aan een HTML5 player boven flash.

Kijk bijv. hier eens naar: http://mediaelementjs.com/

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 19 nov 2012 12:43

Re: PCorgan op iPad/iPhone

Cornelis12 schreef:Beste Gert,

Ik kijk regelmatig op deze site via mijn Iphone, het gaat dan vooral om het forum. Het vreemde is dan dat alleen de namen van de topics zichtbaar zijn. Niet van wie de laatste reactie is en wanneer deze geplaatst is. Maar dat is niet de vraag van dit topic.

Wat betreft de luistervoorbeelden: ik denk niet dat daar veel behoefte aan is (ik zou er in ieder geval niet veel tijd in gaan steken). Men gebruikt zijn Iphone/Ipad denk ik vooral naast een computer. Als ik wat wil luisteren, gebruik ik toch liever mijn pc. Het geluid wat uit mijn telefoon komt is hier niet mee te vergelijken...

groet,
Cornelis


Gert,

Zelf bezoek ik voornamelijk het forum via mijn Iphone. Het feit dat je dan niet kan zien van wie de laatste reactie is is wel een groot nadeel. Je moet dan altijd de topics even openen om te zien of er een nieuwe post is. Zelf vind ik het wel mooi om de luistervoorbeelden af te kunnen spelen, zeker met oordopjes in klinkt het toch echt goed. Maar ja voor die enkele Iphone gebruiker zou ik er niet al te veel tijd in steken dat mogelijk te maken. Sowiezo complimenten voor de site en het forum er gaat geen dag voorbij of ik kijk even op het forum.

Groeten Gertjan

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 19 nov 2012 13:36

Re: PCorgan op iPad/iPhone

Persoonlijk zou ik, ook om compatibiliteit met andere platformen te bevorderen, sowieso de voorkeur geven aan een HTML5 player boven flash.
Op de testpagina http://www.pcorgan.com/Luister.html gebruik ik flash (voor 'spelertjes') als het beschikbaar is, anders HTML5 (wat ook werkt op iPad/iPhone).
Volgens mij zijn er nog veel mensen die een oude browser gebruiken die html5 nog niet goed ondersteund, anders kon ik helemaal overgaan naar html5.

Je moet dan altijd de topics even openen om te zien of er een nieuwe post is.
Zelf gebruik ik altijd:
'Toon actieve onderwerpen' ( search.php?search_id=active_topics )
Werkt dat niet op iPhone?

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 19 nov 2012 14:29

Re: PCorgan op iPad/iPhone

Het forum bekijk ik ook nog wel op m'n iPhone. Daarbij is het inderdaad lastig dat je niet kunt zien van wie en wanneer de laatste bijdrage binnen een topic is. De luistervoorbeelden zouden nice to have zijn.

Gert schreef:Zelf gebruik ik altijd:
'Toon actieve onderwerpen' ( search.php?search_id=active_topics )
Werkt dat niet op iPhone?


Het werkt wel maar je ziet niet wanneer en door wie de laatste bijdrage is geleverd:
foto.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 nov 2012 15:07

Re: PCorgan op iPad/iPhone

Gert schreef:
Persoonlijk zou ik, ook om compatibiliteit met andere platformen te bevorderen, sowieso de voorkeur geven aan een HTML5 player boven flash.
Op de testpagina http://www.pcorgan.com/Luister.html gebruik ik flash (voor 'spelertjes') als het beschikbaar is, anders HTML5 (wat ook werkt op iPad/iPhone).
Volgens mij zijn er nog veel mensen die een oude browser gebruiken die html5 nog niet goed ondersteund, anders kon ik helemaal overgaan naar html5.


Media elements zorgt voor een flash-player bij een browser die geen HTML5 ondersteunt. Het afspelen van de luistervoorbeelden is me nog niet gelukt in Firefox met flash uit.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 19 nov 2012 20:17

Re: PCorgan op iPad/iPhone

_Pieter_ heel erg bedankt voor het schermvoorbeeld! Dat zegt me veel meer dan alle omschrijvingen 'het past niet'.
Wat is jouw resolutie? Als ik mijn laptop op 800x600 zet krijg ik een scrollbar en wordt het niet smaller.
Ik ga er iets aan proberen te doen, alleen weet ik niet hoe ik het zelf kan testen.

Het afspelen van de luistervoorbeelden is me nog niet gelukt in Firefox met flash uit.
Op http://www.pcorgan.com/Luister.html ? Op andere pagina's werkt het zeker niet.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com