Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 15 dec 2012 21:06

HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Vorige week is in Nieuwe Tonge een nieuwe HHK geopend. In deze kerk staat ook een Hauptwerk orgel. Weet iemand meer over dit orgel (welke sample?) of heeft iemand het gehoord?

Hier vindt u enkele foto's van de opbouw https://plus.google.com/photos/11615181 ... banner=pwa

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 17 dec 2012 11:07

Re: HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Weet iemand de dispositie van dit orgel?
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 17 dec 2012 11:48

Re: HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Zo heeft Mixtuur toch al aardig wat 'custom made' kerkorgels vervaardigd:
- PKN Rottevalle (site Mixtuur)
- HK De Levensbron Goes (idem.)
- GG Boazkerk Sliedrecht
- NGK Westerkerk Bunschoten
- CGKV De Regenboog Surhuisterveen
- HHG Nieuwe Tonge
- ....

Daar ontstaat een mooie 'opuslijst'.
De online informatieschat hierover is (nog) wat beperkt, zeker i.v.m. de 'grote digitale merken'.
Wat dat betreft is m.i. een voorbeeld te nemen aan www.magnus-organy.eu, een informatieve site.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 18 dec 2012 11:28

Re: HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Een flinke lijst inderdaad.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat Mixtuur zijn produkten kennelijk niet wil presenteren aan de liefhebbers.
En het laatste wat daar door Mixtuur over geschreven is, op dit forum, is dat ze niet echt tevreden zijn met de kwaliteit van de eerste orgels...

Roland schrijft immers:
En het antwoord is eenvoudig, maar laat ik eerst zeggen dat het Mixtuur orgel al een jaar prima doet waarvoor het is aangeschaft, namelijk de gemeentezang begeleiden. Het heeft voldoende draagkracht en klinkt goed mocht daar nog steeds aan getwijfeld worden. Dat waarvoor het in eerste instantie zeker niet bedoeld is, (als demo instrument voor Mixtuur) kan beter. Mixtuur heeft bepaald niet stil gestaan het afgelopen jaar, er zijn ontwikkelingen gedaan die we graag in Sliedrecht willen toepassen. Ik hoop dat U nu begrijpt waarom die open dag pas komt als deze gedaan zijn.

En dat was op 19 juli j.l....
viewtopic.php?f=2&t=288&start=148

Geeft geen goed gevoel.

Anton

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 18 dec 2012 12:59

Re: HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Anton Heger schreef:Toch blijf ik het vreemd vinden dat Mixtuur zijn produkten kennelijk niet wil presenteren aan de liefhebbers.
En het laatste wat daar door Mixtuur over geschreven is, op dit forum, is dat ze niet echt tevreden zijn met de kwaliteit van de eerste orgels...
Geeft geen goed gevoel.


Daar sluit ik me graag bij aan. Anders kan ik me wel voorstellen dat een bedrijf als Mixtuur graag voorzichtig de tijd neemt om groot te worden, en om niet te veel publiciteit te geven aan projecten die wat minder goed geslaagd zijn. En geef toe, wij als hauptwerkfreaks zitten bovenop deze ontwikkelingen, en willen dan ook graag de nodige informatie weten.
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 18 dec 2012 20:38

Re: HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

hier nog een paar foto's gevonden waarbij het orgel nog op de begane grond staat. https://plus.google.com/photos/11615181 ... a&sqi&sqsi kan net de dispositie niet lezen..

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 18 dec 2012 23:12

Re: HHK Nieuwe Tonge Hauptwerk orgel

Op youtube staat een video over de ingebruikname van het kerkgebouw.
vanaf minuut 7 wordt bij het orgel gefilmd.

http://www.youtube.com/watch?v=Sjy-3mgctAk
Groet,

Jacob

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com