Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HauptwerkForum dag

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2013 21:00

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

zeker voor herhaling vatbaar, want ik heb toch weer gezichten misgelopen :oops:

p.s ik persoonlijk vond die dr.wolfram syre wel heel goed spelen, daar kan ik wel jaloers op worden als je zoveel gave hebt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 27 apr 2013 21:14

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Ja, er waren ook van die onverlaten, zonder een batch ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 27 apr 2013 21:41

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Complimenten voor het initiatief en de organisatie! Veel ruimte voor ongedwongen contact tussen liefhebbers en orgelspel.
Dit verdiend een vervolg met zo mogelijk meer professionele HW-opstellingen en meer vergelijkingsmateriaal op het gebied van luidsprekers en hoofdtelefoons.

Ik ben niet de hele middag geweest want ik moest natuurlijk ook even de Grote Kerk bezoeken en een beetje van de oude stad proeven :-)

Fokko
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 27 apr 2013 21:51

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Peter, Reinier en ondergetekende kijken terug op een zeer geslaagde middag. Het goed om te zien dat alle stukjes op de juiste plaats vallen en dat het (bijna) allemaal gaat zoals je hebt bedacht. Leuk om mede-forum leden in levende lijve te kunnen begroeten. Helaas merk je dat je als organisatoren te weinig tijd hebt om met iedereen te kunnen kletsen. Ik heb ook niet iedereen een hand kunnen schudden, maar dat blijft dan tot een volgende keer staan. Er was een lekker ontspannen, ongedwongen sfeertje, waar wellicht in de toekomst nog mooie persoonlijke ontmoetingen uit voortvloeien.

Vandaag verrassende muziek gehoord, er loopt toch heel wat talent zomaar in het wild rond ;) We hadden vandaag zelfs een premiere van Karel van Ingen, heeft afgelopen week de laatste hand gelegd aan de bewerkingen die hij speelde op het Wolfferts. (compleet met uitgewerkte registraties voor dit orgel, jaja! en je was niet veeleisend voor je registranten hoor :D )

Dr Wolfram Syré heeft ook prima gespeeld, ik vond echter zijn keuze voor Caen tijdens de slotbespeling (niet dry) persoonlijk jammer. Peter had Velosovo dry klaar staan, die klonk beter in de akoestiek van de kerk, maar hij wilde beslist Caen. Desondanks heb ik toch vele zien genieten van zijn spel. De bespeling van Bart van Buitenen was ook weer eens iets heel anders, een (drukwind) harmonium is een ondergewaardeerd instrument, leuk dat Bart deze wilde demonstreren. Hij heeft zijn bespeling van het Wolfferts met plezier afgestaan aan Wolfram Syré, waarvoor dank!

Doordat de Duitse boxenbouwer wat aan de late kant was, is er nauwelijks tijd geweest om de audio in te regelen, en wat dat betreft heeft Jos gelijk, dat kan CMO heel veel beter. Vrijdagavond hebben we na het opbouwen al een voorproefje gehad met o.a. Anloo, dat klonk zeer overtuigend! Dat was op de boxen en versterker die nu op het harmonium stonden (de lichtbruine). Ik heb samen met Reinier nog even duo gespeeld op het Wolffertsorgel en hij op Anloo, dat smolt mooi samen.

Dank JW voor het plaatsen van foto's, de foto's van de fotograaf kunnen we wellicht in een aparte afdeling onder foto's zetten.
Zal ergens komende week wel gaan gebeuren, zitten een paar vrije dagen aan te komen. Uiteraard zijn meer plaatjes op dit topic welkom!!

Graag leggen Reinier en ik de handdoek neer voor een volgende die hem oppakt en de HWdag 2014 gaat organiseren.
Iedereen bedankt voor zijn/haar aanwezigheid & muziek, zonder jullie was het nooit wat geworden!!

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 apr 2013 22:02

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Beste HW-ers,

Erg leuk om zoveel positieve reactie's te horen en nu te lezen!
Ik ben net aangekomen in zeeland om een paar daagjes vakantie te vieren,
kan ik uitrusten van deze dag :) .
Jan Wim, die fotograaf was mijn schoonvader wat wij met orgels hebben, heeft hij met foto's maken.
Hij moest helaas al eerder weg. Ik zal kijken wanneer en hoe ik ze op het forum zal zetten.
Misschien is het een idee om een kopje foto's HW middag te laten plaatsen door de beheerder want er waren er nog meer die foto's maakten.

Groeten,
Reinier

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2013 22:08

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Jan Wim, die fotograaf was mijn schoonvader wat wij met orgels hebben, heeft hij met foto's maken.

Geweldig

bedank je schoonvader dan maar nogmaals, binnen 5 min heeft uitgelegd hoe ik e.e.a moet fotograferen, en het werkt perfect

heb opeens weer 50% meer mogelijkheden op de speigelreflex

zo zie je maar weer waar hauptwerk toe leid................ :lol: :lol: :lol:

fijne dagen in zeeland

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 33

Geregistreerd: 18 feb 2011 11:50

Woonplaats: Puttershoek

Bericht 27 apr 2013 22:45

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Goede avond HW-ers,

Was heel leuk om vanmiddag andere HW-ers te ontmoeten.

Organisatoren: Hartelijk bedankt.

Groet

Hans de Graaf
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 28 apr 2013 00:19

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Hoi,
Ik heb er ook erg van genoten. HULDE VOOR DE ORGANISATIE.

Ook mijn zoon Joel vond het erg leuk om zo'n dag mee te maken.
Verder wil ik graag degene bedanken die mij en mijn zoon Joel hebben gefilmd en de bladzijden hebben omgeslagen tijdens ons optreden. De film ziet er geweldig uit!

Vandaag verrassende muziek gehoord, er loopt toch heel wat talent zomaar in het wild rond We hadden vandaag zelfs een premiere van Karel van Ingen, heeft afgelopen week de laatste hand gelegd aan de bewerkingen die hij speelde op het Wolfferts. (compleet met uitgewerkte registraties voor dit orgel, jaja! en je was niet veeleisend voor je registranten hoor :D )

Bedankt dat ik niet als veeleisend wordt gezien :lol: :lol: :lol:
Binnenkort zal ik hem "even" proberen in te spelen voor ContreBombarde.

Groetjes,
karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 25

Geregistreerd: 22 feb 2013 19:42

Woonplaats: Apeldoorn

Bericht 28 apr 2013 07:05

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Ik heb wel wat gemist, volgende keer iets meer centraal in Nederland?

Groet,
Jan
Groet,

Jan van den Brand
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 28 apr 2013 09:12

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Inderdaad, een heel gezellige dag, met 'oude' en 'nieuwe bekenden' en veel en gevarieerde muziek.
Bovendien was het 'inhoudelijke' element goed vertegenwoordigd met twee consoles, een nieuwe sampleset (Tholen), klavieren en een luidsprekersysteem. Los van hoe de kwaliteit ervan moet worden beoordeeld een zeer complete dag, waarvoor complimenten aan de organisatoren Reinier en André!

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 28 apr 2013 11:56

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Ook vanuit Ridderkerk complimenten voor de organistatie van deze middag.
Lekker gevarieerd, ongedwongen en alles in een ontspannen sfeer.
Andre en Reinier, bedankt voor al het werk!!

Gr, Dries
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 28 apr 2013 12:51

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Ook vanuit hier de complimenten door een leuke dag. Al die ogen naar die naamplaatjes en daarna naar het gezicht wat daarbij hoort! :D

Wat is dat Wolfferts orgel een mooi instrument. Klinkt erg goed ook in die ruimte.

Karel: graag gedaan die opname. Hoop dat je er plezier van hebt. Mooi stukje muziek joh wat je gecomponeerd heb.
Vond de CMO speaker kwaliteit wel wat tegen vallen.

Al met al een mooie middag. Pluim voor de organisatoren.

Groeten Joost

lds

Berichten: 22

Geregistreerd: 21 dec 2011 23:37

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 apr 2013 20:42

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Beste André en Reinier,

Ik wil niet in herhaling vallen maar dit was echt de moeite waard.
Zoiets moet wel een "boost" geven aan andere forumleden om zoiets ergens anders in het land te organiseren!

Dank ook aan de mensen die hun hauptwerk hardware "meegesleept" hadden: ik moet er even niet aan denken om mijn combinatie "even" te moeten verhuizen!

Nogmaals bedankt en groeten aan allen die ik "in levende lijve" gesproken en gezien heb.

Tips voor een volgende keer:
Misschien is het wel leuk om wat meer verschillende samplesets te laten horen.
Is het misschien ook een idee om combisets op zo'n dag met elkaar uit te wisselen?

Groeten,
Leo de Stigter.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 28 apr 2013 23:00

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Voor iedereen die geweest is. (en ook voor iedereen die niet geweest is).

Ik heb mijn eigen ps 149 die ik op de "hauptwerkdag" heb gespeeld op op ContreBombarde gezet. (gespeeld op Utrecht).
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/9991 (ik zie dat ik bijna de 10.000e uploader ben)

Het notenschrift staat op mijn facebook account (https://www.facebook.com/karel.vaningen.5)
En als je geen facebook gebruiker bent, maar je wilt de noten wel hebben: stuur gerust een mailtje naar karelske@gmail.com.

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 apr 2013 10:19

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Hoi Karel en Joel,

ik was zaterdag onder de indruk van de muzikale gaven van jullie beide
geweldig!!!

Vader moet toch wel blij en trots zijn op zo´n zoon die ook de muzikale gaven bezit

ook dat is voor herhaling vatbaar


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 29 apr 2013 12:05

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

...dat kan CMO heel veel beter. Vrijdagavond hebben we na het opbouwen al een voorproefje gehad met o.a. Anloo, dat klonk zeer overtuigend! Dat was op de boxen en versterker die nu op het harmonium stonden (de lichtbruine). Ik heb samen met Reinier nog even duo gespeeld op het Wolffertsorgel en hij op Anloo, dat smolt mooi samen.


De vraag is wat er mis is gegaan?
Ik zie op de foto's de mini-versie van Rotterdam; dat ging op de beurs ook al fout en ik kan me dus niet voorstellen dat CMO dat orgel op het scherm heeft gezet. En het is jammer als anderen keuzes maken (o.a. voor Caen-Wet) terwijl CMO dat eigenlijk niet wilde, tenminste dat las ik hierboven ergens.

Ik ga binnenkort maar eens luisteren naar een andere opstelling van CMO in een kerk...
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 29 apr 2013 13:37

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Ik vind voornamelijk die lichtbruine boxen erg mooi.
De zwarte leek ook wat mee mis te zijn, te tweeters kraakten, maar Herr Backus hoor het zelf niet.
Het was indd. jammer, dat Velesovo eraf werd gehaald, het was juist interessant dat orgel in de kerk met die opstelling te horen.
Ik heb i.i.g. Tholen nu gehoord en "moest" zelfs spelen ;) , ik vond dat prima gaan! Mooie set, die ik graag zou hebben...! 8-)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 29 apr 2013 19:18

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Het was indd. jammer, dat Velesovo eraf werd gehaald

Niet door Peter in ieder geval, kennelijk door iemand anders.
Die persoon heeft waarschijnlijk gedacht dat een opstelling die voor een bepaald droog sampleset goed staat ingestelt in een ruimte, dan ook voor andere samplesets (zoals Rotterdam) optimaal moet klinken in die ruimte.
Nee dus...
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 29 apr 2013 21:00

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Nee nee, niet door Peter. Ik heb hem nl. zelf erbij geroepen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 apr 2013 21:02

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

smaken verschillen sterk

maar ik begeef me nu wel op een heel gevaarlijk terein, en dit is zeker geen kritiek!! richting Peter, want die heeft echt zijn best gedaan
om bij te dragen aan een geslaagd evenement

en daar is iedereen hem denk ik ook dankbaar voor.

maar eerlijk is eerlijk ik vond geen enkel type rondstraler goed klinken.

Ik heb in de consestorie Tholen nog beluisterd, en dit komt toch echt qua formaat overeen met een huiskamer, als ik Tholen op basis van het geluid had moeten kopen wat die rondstralers weergeven, dan had ik Tholen nooit gekocht.

je hoorde geen fluit of prestant blazen, terwijl dat toch echt aanwezig is in de sampleset, zelfs als je de slider gebruikt

nogmaals absoluut geen kritiek richting Peter, maar de fabrikant die de rondstralers fabriceert moet zijn huiswerk toch maar beter doen.


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 apr 2013 21:13

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Jan Wim schreef:smaken verschillen sterk

maar ik begeef me nu wel op een heel gevaarlijk terein, en dit is zeker geen kritiek!! richting Peter, want die heeft echt zijn best gedaan
om bij te dragen aan een geslaagd evenement

en daar is iedereen hem denk ik ook dankbaar voor.

maar eerlijk is eerlijk ik vond geen enkel type rondstraler goed klinken.

Ik heb in de consestorie Tholen nog beluisterd, en dit komt toch echt qua formaat overeen met een huiskamer, als ik Tholen op basis van het geluid had moeten kopen wat die rondstralers weergeven, dan had ik Tholen nooit gekocht.

je hoorde geen fluit of prestant blazen, terwijl dat toch echt aanwezig is in de sampleset, zelfs als je de slider gebruikt

nogmaals absoluut geen kritiek richting Peter, maar de fabrikant die de rondstralers fabriceert moet zijn huiswerk toch maar beter doen.


gr

JW


Ik wil even kort reageren, hopelijk doet Peter dat ook nog even.
Er hebben diverse mensen aan knoppen gedraaid waar dat niet had gemoeten , kan je op een dergelijk evenement verwachten, maar is jammer voor de mensen die voor het eerst HW hebben gehoord of een bepaalde sampleset .
Afgelopen zaterdag was niet optimaal qua geluid.
Peter zei ook dat hij er spijt van had dat hij meerdere samplesets bij zich had op de console in de kerk.
Een laurens met galm in een kerk met mooie akoestiek werkt niet! Daar moet een droge set voor gebruikt worden.

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 30 apr 2013 10:50

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Hallo Allemaal,

Ik wilde ook graag komen, maar vrijdag op zaterdag kreeg ik buikgriep.
Niet fijn!! :cry:
Ik was aan de andere kant van de Kil oftewel in de Hoeksche waard bij mijn moeder,
maar vanaf daar had ik het niet eens gered. :oops:
Ik had er graag bij willen zijn, helaas.

groeten Jochum

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 03 mei 2013 13:38

Re: 27 april 2013 HW ontmoetingsdag

Leuk om te lezen dat het een mooi middag is geweest.
Op de foto's herkende ik verschillende forumleden.
Ik had er ook graag bij geweest, maar was op vakantie (ook leuk).
Volgende keer beter.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 08 mei 2013 21:29

Re: HauptwerkForum dag

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 06 dec 2017 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.

wim

Berichten: 7

Geregistreerd: 07 maart 2013 23:13

Bericht 13 mei 2013 18:01

Re: HauptwerkForum dag

Als nieuw hauptwerkgebruiker heb ik zeer genoten van de ontmoetingsdag. Mijn dank ook aan de organisatoren Andre en Reinier. Het was een mooi initiatief.
Voor wat betreft de audio sluit ik me aan bij hetgeen Jan Wim erover heeft gezegd. Commentaar van Peter heb ik gelezen. Vooral akoustiek is een niet onbelangrijke factor in het beluisteren van luidsprekers.
Overigens heel plezierig dat we op dit soort dagen naar geluidsystemen kunnen luisteren, waarvoor dank aan CMO.
Bij de aanschaf van mijn systeem heb ik ook de rondstralers betrokken. Ik ben daartoe naar Duitsland afgereisd om ze thuis bij de heer Backus te beluisteren. Een plezierige ontvangst was mijn deel. Hij heeft de luisterruimte thuis boven in een niet zo grote kamer, vergelijkbaar in ieder geval met mijn situatie en vermoedelijk met vele anderen.
De heer Backus bouwt de boxen samen met zijn zoon op bestelling.
De luidsprekers klonken daar wel beter dan in Dordrecht, maar ze hebben me niet overtuigd. Eigenwijs als ik ben dacht ik dit moet toch beter kunnen. Rondstralers zijn niet helemaal mijn ding, een paar goede monitoren met de tweeters op ongeveer oorhoogte bevallen mij beter. Maar smaken verschillen.
Mijn advies aan een ieder zou zijn: ga ook eens luisteren bij goede HIFI zaken naar merken die al tientallen jaren ervaring hebben in het bouwen van luidsprekers. Merken zoals B&W, Kef, Proac, Wharfdale (en dit is geen absolute opsomming) worden al jaren gebruikt in professionele studios. Ze bouwen luidsprekers in alle prijsklassen. Ik heb overigens geen aandelen in de genoemde merken.
Ook niet bij de HIFI zaak in Beek (bij Nijmegen) waar ik heerlijk mocht experimenteren. Een goede geluidsweergave laat horen wat een fantastisch systeem hauptwerk is. En een speciaal of revolutionair systeem is daarvoor niet noodzakelijk.

Nogmaals dank voor de organisatie in Dordrecht.

Groet Wim
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com