Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

storing door versterker

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 18 maart 2013 11:28

storing door versterker

Ik heb al mijn stekkers aangesloten op een contactdoos
Wanneer ik mijn computer heb opgestart en hauptwerk heb geladen en mijn versterker aanzet
krijg ik al de geluiden van mijn pc te horen via de versterker
zou dit kunnen komen doordat ik de zelfde contactdoos gebruik?

wat is een goede oplossing om geen bijgeluiden te krijgen.

Groeten Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 maart 2013 11:45

Re: storing door versterker

Ok, Peter, je moet dus in Start/Configuratiescherm/Geluid tabblad Geluiden allereerst het vinkje bij "Geluid van Windows starten afspelen" weghalen, en daar kan je en passant gewoon alle geluiden die aan een bepaalde gebeurtenis gekoppeld zijn weghalen.

Ik heb een master/slave stekerdoos in gebruik; daar sluit je op de master-aansluiting je PC aan, en op de slave aansluitingen de monitor, console, verlichting etc.
Deze stekerdozen kun je instellen, zodanig dat zodra het stroomverbruik op de master-doos boven een bepaalde waarde komt, alle slave's worden ingeschakeld.
Nu hoef je alleen met de knop op je PC deze in te schakelen, en de rest wordt automatisch ingeschakeld. Werkt bij mij tot volle tevredenheid.

Dan heb je verder nog de mogelijkheid in HW om een schakelaktie ( knop) toe te wijzen aan het uitschakelen van de PC.
ALs je dat gebruikt, wordt dus alles heel netjes uitgeschakeld. Simpel. Het kan allemaal ook ingewikkelder, maar bij mij werkt het prima zo.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 18 maart 2013 15:13

Re: storing door versterker

Dat probleem had ik ook, maar alleen als ik de onboard geluidskaart
liet werken. Heb nu een externe audio interface, geen last meer.
Ik hoorde zelfs de harddisk via de speakers, jakkie
Maar nu niet meer.

Bartmans :D

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 18 maart 2013 15:48

Re: storing door versterker

Hoi Geert en Bartmans,

Het gaat mij niet om de windows geluiden maar om het ruis van de computer
wanneer de hardeschijf rateld of de processor {een soort zoem } Ik heb nu wel gemerkt dat wanneer je de stekker van de versterker
aansluit op een andere stopcontact dat het veel minder is maar nog niet compleet.

Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 maart 2013 18:00

Re: storing door versterker

AHAAA, Peter, nu heb je je probleem iets verduidelijkt.

Met de hedendaagse externe geluidsmodules behoort het ontstaan van aardlussen etc. waarover dus de stoorsignalen je versterkers bereiken, gelukkig meestal tot het verleden.

Welke Audio Device gebruik je?? Soms zit er op dat apparaat een schakelaartje waarmee je de aardverbinding kunt isoleren als je last hebt van deze stoorsignalen.

Verder kan het zijn, dat het gebruik van aparte netspanningsgroepen vooor enerzijds de PC en anderzijds de vs apparatuur, problemen veroorzaakt.
Ik zou alles op hetzelfde stopkontakt aansluiten. Dan kan je ook nog testen met het NIET gebruiken van de randaarde, aangezien deze "aarde" sterk vervuild is.

Verder kan het nog zijn, dat er een niet bedoelde galvanische verbinding aanwezig is, ergens, parallel aan de bestaande aardverbindingen die onderdeel uitmaken van de bekabeling tusasen je AudioDevice en de versterker(s).

Gebruik je near-field monitors met ingebouwde eindtrappen dan geeft dit meestal geen problemen, maar met aparte versterkers komt het vaker voor.

Porbeer ook eens stuk voor stuk een kabel los te halen en kijk of dit iets uitmaakt.

Verder kan je nog ( beetje in tegenspraak met eerdere aanbeveling) een extra aarddraad aanbrengen tussen de VS en de audio device.

Dit is een btje lang verhaal, omdat ik je installatie dus niet ken. Maar mocht je een ingebouwde geluidskaart gebruiken, dan kan je nog experimenteren met een ander slot.
Geheel afdoende is in dit geval, ipv een metallieke verbinding, gebruik te maken van een optische interface, maar zeker bij multichannel wordt dit toch te complex en is het goedkoper om eens te bezien, of ene andere Audio Interface het probleem tackelt.

Veel succes gewenst,

Geert (ps: toch wel goede kabels gebruikt??)

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 18 maart 2013 20:20

Re: storing door versterker

Hoi Geert,

Bedankt voor je reactie.
Toen ik jouw antwoord las ging het mij duuizelen want ik heb er wat betreft electra geen verstand van.
Ik ga effe verduidelijken wat ik bezit wat betreft luidsprekers, versterker en geluid.

IK heb een externe geluidsmodule namelijk een Focusrite scarlett 8i6
Als versterker heb ik een hfi versterker van Arcam en 2 speakers van kef 2 satalite speakers van bose.

De focusrite is aangesloten met een usb aansluiting
en een goede paar kabels van de focusrite naar de versterker.
Omdat de focusrite monitor aansluiting hebben heb ik 2 speciale pluggen gekocht en daar de kabbels op aangesloten
Met de hoofdtelefoon heb ik deze storing niet.

Maar heel gek Ik heb een stopcontact met twee aansluitingen. wanneer ik de pc op de ene aansluit en de versterker op de andere bijna geen ruis.
sluit ik alles op een verdeeldoos en dan die aansluiten op een stopcontact gedeelte dan begint het probleem

ps Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat de stopcontact niet geaard is, {woon nog in een oude flat}


peter






Geert schreef:AHAAA, Peter, nu heb je je probleem iets verduidelijkt.

Met de hedendaagse externe geluidsmodules behoort het ontstaan van aardlussen etc. waarover dus de stoorsignalen je versterkers bereiken, gelukkig meestal tot het verleden.

Welke Audio Device gebruik je?? Soms zit er op dat apparaat een schakelaartje waarmee je de aardverbinding kunt isoleren als je last hebt van deze stoorsignalen.

Verder kan het zijn, dat het gebruik van aparte netspanningsgroepen vooor enerzijds de PC en anderzijds de vs apparatuur, problemen veroorzaakt.
Ik zou alles op hetzelfde stopkontakt aansluiten. Dan kan je ook nog testen met het NIET gebruiken van de randaarde, aangezien deze "aarde" sterk vervuild is.

Verder kan het nog zijn, dat er een niet bedoelde galvanische verbinding aanwezig is, ergens, parallel aan de bestaande aardverbindingen die onderdeel uitmaken van de bekabeling tusasen je AudioDevice en de versterker(s).

Gebruik je near-field monitors met ingebouwde eindtrappen dan geeft dit meestal geen problemen, maar met aparte versterkers komt het vaker voor.

Porbeer ook eens stuk voor stuk een kabel los te halen en kijk of dit iets uitmaakt.

Verder kan je nog ( beetje in tegenspraak met eerdere aanbeveling) een extra aarddraad aanbrengen tussen de VS en de audio device.

Dit is een btje lang verhaal, omdat ik je installatie dus niet ken. Maar mocht je een ingebouwde geluidskaart gebruiken, dan kan je nog experimenteren met een ander slot.
Geheel afdoende is in dit geval, ipv een metallieke verbinding, gebruik te maken van een optische interface, maar zeker bij multichannel wordt dit toch te complex en is het goedkoper om eens te bezien, of ene andere Audio Interface het probleem tackelt.

Veel succes gewenst,

Geert (ps: toch wel goede kabels gebruikt??)
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 19 maart 2013 01:00

Re: storing door versterker

Snap ik niet, Peter, wat jij moet met een 18 in en 6 uit geluidskaart......

Of heb je ook nog een opnamestudiootje??

Maar in elk geval is het een Focusrite dus daar zal het wel niet aan liggen.

Die centrale contactdoos waar je het over hebt, is die soms voorzien van randaarde stopcontacten??

En heeft jouw versterker soms een netsteker met randaarde?? Dan heb je een geheide storingskans.
Dit is dan gemakkelij kteverhelpen door een tussensteker te plaatsen tussen het contactblok en de netsteker van de versterker, die de randaarde af-isoleert.

Soms helpt het ook nog mee, als je de netsteker 180 gr gedraaid insteekt.

HG

Geert

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 20 maart 2013 21:21

Re: storing door versterker

zaterdag komt mijn neef een aarde draad trekken naar mijn stopcontact
hoop dat het zal helpen, heb alleen in de keuken geaarde stopcontacten


PS geert ik heb geen 18 6 maar 8 6


peter
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 21 maart 2013 00:39

Re: storing door versterker

Meld even wat het resultaat is, svp!!

Succes,

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com