Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Slecht geluid

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 06 feb 2013 21:48

Bericht 19 maart 2013 22:21

Slecht geluid

Beste iedereen,

Dit is mijn eerste keer hier. Ik ben recent begonnen met hauptwerk. Ik heb mijn bestaande cantor uit elkaar gehaald, er een derde klavier bij ingebouwd, de hele midi-interface vervangen en het werkt ook nog allemaal (tot mijn eigen verbazing overigens, want ik ben niet zo'n techneut).

Nu loop ik alleen tegen een probleem aan: het klinkt verschrikkelijk lelijk. Als ik de zachtere stemmen gebruik lijkt het wel wat, maar als ik de tongwerken gebruik is het jiet om aan te horen. Het lijkt het meest op zo'n ouderwetse slechte cd opname. Het geluid klinkt ver weg., lijkt haast los van het orgel (best lastig om in woorden uit te leggen hoe iets klinkt :) )

Ik heb een m-audio 2496 kaart met een dikke pc. In eerste instantie had ik daar een sony versterker met 2 jbl-zuilen aan vast. Omdat ik uit allerlei berichten op dit forum wel begrijp dat dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn, heb ik nu 2 adam a8x eraan hangen. Maar het maakt eigenlijk niet veel uit. Nu snap ik dat die geluidskaart niet de beste is, die er te koop is. Maar zo slecht zou het toch niet mogen klinken.

Ik hoop dat een van jullie een idee heeft wat ik fout doe. Misschien een instelling in hauptwerk oid? Ik gebruik trouwens Rotterdam in HW Advanced en ik heb alle rear-ranks al uitgezet.

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Groet, Sybren Westerink
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 maart 2013 23:22

Re: Slecht geluid

Hoi Sybren

Je kan in het venster audio and performance het volume op -10 zetten. Hoe hoog staat je latency? Zet deze bijv. Eens op 512. Heb je de laatste geluidskaart drivers en gebruik je de Asio drivers. Soms kan het ook weleens helpen om de laatste bios update te installeren ik weet niet of de oplossing hier bijzit er zijn nog zoveel andere factoren die van invloed kunnen zijn.

Succes
groet Jan.

Berichten: 8

Geregistreerd: 06 feb 2013 21:48

Bericht 20 maart 2013 20:17

Re: Slecht geluid

Hoi Jan,

Dank voor je antwoord. De latency heb ik nu op 256 gezet. Dat maakt idd al een enorm verschil. De andere zaken die je noemde had ik al gedaan. Je schrijft dat er nog veel meer mogelijkheden zijn. Als je er nog een paar wilt noemen, zou dat wel mooi zijn.

Groet, Sybren
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 maart 2013 20:28

Re: Slecht geluid

Hoi Sybren

Helaas kan ik zo direct niets bedenken maar gelukkig is dit forum goed gevuld met techneuten die vast nog wel iets weten.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 maart 2013 20:57

Re: Slecht geluid

Sybren, die 2696 had ik ook voordat ik naar meer kanaals ging, dat ding is gewoon goed, tenzij hij stuk is!

Indd. de drivers kunnen wat zeggen, maar ik denk dat je de laatste driver van m-audio wel hebt, anders ben je het wellicht aan het doen. Die laatste driver is van maart vorig jaar, als ik het goed onthield.

Dan, heb je asio for all misschien geïnstalleerd? Want dat is een rotding en moet je meteen verwijderen met Revo un-install Pro, gratis te downloaden. Denk erom, doe de gratis variant en niet de tijdelijk gratis variant, want wanneer die verlopen is, kan je ook de gratis variant niet meer installeren. Ze onthouden je ip.

Controleer ook of je onboard geluidskaart wel is uitgeschakeld, anders i.i.g. je m-audio als standaard toewijzen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 8

Geregistreerd: 06 feb 2013 21:48

Bericht 23 maart 2013 11:49

Re: Slecht geluid

Dag Kees,

Dank voor je bericht. Had idd de onboard geluidskaart nog aan staan ook. Die is nu ook uit en het geluid is nu prima. Dank voor je hulp!

Groet, Sybren
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 23 maart 2013 15:27

Re: Slecht geluid

Mooi Sybren! Soms zit het in iets kleins, maar het kan veel vergallen. Veel speel plezier!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com