Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geen geluid.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 21 jun 2013 20:08

geen geluid.

hallo.

zo als ik al had vermeld ben ik langzamer hand bezig om mijn programma draaiend te maken op mijn pc om hem straks zo kant en klaar in mijn orgel te plaatsen.

nu heb ik het volgende probleem voor de kenners van een M audio delta 1010.

deze kaart heb ik in mijn nieuwe pc geplaatst en van de M audio site de goede drivers gedownload. :roll: :cry:
nu is het probleem als ik een audio cd laat draaien zie ik wel dat de pc geluid binnen krijgt maar ik hoor niks..
als ik Lings onder in de taakbalk het >m audio icoon aan klik en ik dus in het controle panel terecht kom. vink ik het vakje output aan. dan zie ik ook dat output 7/8 signaal heeft door de groene balk die op en neer gaat heb inderdaad de witte en rode plug op kabel 7/8 aan gesloten die lopen naar mijn mfb speakers toe maar hoor geen geluid. kan iemand vertellen wat ik moet doen heb hier totaal geen verstand van heb deze kaart tweede hands overgenomen dus verder heb ik ook geen handleiding of wat dan ook...

alvast hartelijk dank :) :) :)

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 feb 2011 21:00

Woonplaats: Borne

Bericht 21 jun 2013 21:16

Re: geen geluid.

Hallo,

ik heb even gekeken of er een manual is :

http://www.m-audio.com/images/global/ma ... Manual.pdf

misschien heb je iets aan,

groet
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 21 jun 2013 21:33

Re: geen geluid.

Geachte hr Hromkes;

Ik zou toch echt mij zien te verzekeren van de hulp van een in de buurt wonende persoon met enige kennis van het PC-gebeuren. Die firmware mixer in die Delta kaart is ook al een ding dat het nodige begrip vergt.
En dan hebben we het nog niet over verdere instellingen en samenwerking met je orgelsoftware.

Grote kans dat je het door diskussie hier op het forum aan de praat krijgt, maar helaas is het nu eenmaal zo, dat je dan later in de tijd toch weer dezelfde of andere probleempjes tegenkomt. Een PC is helaas geen inert ding.

Heb je de mixer van Delta wel goed ingesteld?? Wellicht staatie zodanig, dat hij alle beschikbare kanalen terugmixt naar een stereo output die dan meestal standaardstaat ingesteld op de fysieke output connectoren 1 en 2.

Maar als je met een multichannel setup gaat werken ( allemaal giswerk, want je geeft helemaal geen details bij je hulpvraag...) dan moet het allemaal weer net ietsje anders worden ingesteld.


Succes gewenst!!

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 jun 2013 21:55

Re: geen geluid.

hoi Hendrik


staat in het output kanaal 7+8 mute aan?? zoja uitzetten
staat solo aan?? zoja uitzetten

krijg je uit de mbf boxen wel geluid op een andere manier?? kan ook nog aan je mbf liggen

je hebt dit probleem als je een cd afspeelt begrijp ik?? dan moet je wel in je configuratie scherm van windows het icoontje geluid selecteren, en dan vervolgens je kanaal 7+8 toewijzen als standaard kanaal voor het afspelen via je media player..

of bedoel je iets anders?


gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 21 jun 2013 22:05

Re: geen geluid.

de speakers zijn goed als ik mijn telefoon er op aansluit met een tulp kabel werken ze.

het valt mij op dat ik op lijn 7/8 sinjaal binnen krijg maar als ik mijn speakers er op aansluit komt er geen geluid uit heb alleen de driver installeert van de m audio geluidskaart van de m audio site af verder heb ik nergens aan gezeten de computer ziet hem ook en stuurt het geluid ook naar die geluidskaart toe.

waar moet ik op letten dan met instellen van de kanalen?
bedoel hoe kan ik aan geven als ik de tulpstekker met de witte en rode plug op kanaal stekker 1/2 aansluit hoe geef ik dan aan dat het geluid naar kanaal 1/2 moet worden gestuurd . hij selecteert nu automatisch kanaal 7/8 verder kan ik volgens mij ook niet veel veranderen of ik zie het verkeerd. :roll:
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 21 jun 2013 22:52

Re: geen geluid.

Meneer Hendrik, kan je wellicht even aangeven wat de setup is?? Werk je met HW naar VST, of heb je HW direkt naar de geluidskaart in gebruik??

En met hoeveel audio kanalen werk je?? Je zegt wel dat HW je Delta ziet, maar geef dan ook svp even aan, op WELKE KANALEN je allemaal werkt, dus bv 1/2, 3/4, 5/6, of evt alleen 1/2 ( stereo 2 kanaals).

Dat soort info is wel nodig om te kunnen helpen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 21 jun 2013 23:01

Re: geen geluid.

Ik zie in de handleiding, dat bij ASIO de kanalen zich presenteren als±

Analog 1/2 Delta/1010LT
Analog 3/4 Delta/1010LT

enzovoorts. Uit je verhaal begrijp ik, dat je wel signaal ziet op 7/8, dus kennelijk heb je die kanalen korrekt toegewezen in HW.

Dan heb je naast de zgn Digital Monitor Mixer ( die denk ik alleen nodig is voor als je van een multichannel setup een stereo mixdown wilt maken), ook nog een Patchbay/Router software. Daarmee wijs je dus een stel outputs toe aan een software geluidsbron, in dit geval HW. Dat moet ook geod staan.

Ik heb zelf deze kaart niet, dus ik lees alleen even de handleiding. Maar anderen hebben ongetwijfeld deze kaart en dkunnen wellicht beter helpen.

Succes ermee, Hendrik......

HG

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 22 jun 2013 10:17

Re: geen geluid.

bedankt voor de reacties.

het probleem is ik heb de computer nieuw gebouwd en er staat nog alleen windows op verder nog geen hauptwerk.

Windows ziet de geluidskaart en heb bij de geluids instellingen van windows kanaal 1/2 aan gezet daar komt ook signaal op binnen als ik een orgel filmpje op YouTube bekijk dan heb ik geen geluid uit de speakers terwijl wel in het blokje 1/2 de geluidsmeter beweegt :?: :cry: :?
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 22 jun 2013 12:39

Re: geen geluid.

Deze kaart heeft 8 uitgangen !! weet je zeker dat je de goeie uitgangen hebt aangesloten aan je versterker/boxen ?
Je leert deze kaart met software het beste kennen door zelf veel te experimenteren, zelf doen onthoud je namenlijk ook het beste. Begin eerst met één of twee speakers alle mogelijke standen van de mixer te gebruiken, je zal dan al snel meer weten van de mogelijkheden.
Kom je er dan nog niet uit, dan zal er vast wel iemand bereid zijn om je te helpen.
Anders kwam ik, maar ik woon bovenin Friesland. :( .

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 jun 2013 13:15

Re: geen geluid.

hoi Hendrik


in je eerdere bericht schrijf je dat je visueel actie ziet onder kanaal 7+8
maar geen geluid

dit komt omdat zoals je in je laatste bericht schrijft dat windows kanaal 1+2 gebruikt

dit kan je veranderen in je windows configuratie scherm, en anders hang je de mbf aan kanaal 1+2

dan werken ze wel

succses

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jun 2013 13:16

Re: geen geluid.

Ik wil ook wel komen hoor, Hendrik, maar heb geen idee waar jij woont...

Voor Youtube gebruik je dus de WDM-drivers, das iets anders dan de ASIO voor HW.

Ik heb het ook even nagebootst met mijn geluidskaart ( Focusrite Saffire).

En idd, dat je dus in het volumemixer schermpje van windows de VU-meter ziet uitslaan, zegt nog niets over of er ook wel geluid naar je output connectoren gaat. DAAR GAAT WINDOWS HELEMAAL NIET OVER......!! Dat is voorbehouden aan de softwaremixer van de fabrikant!

Heb je in de Delta Mixer en Patchbay/Router wel alles goed staan?? ik heb zelf bv een aparte Focusrite mixer, en DAAR moet de slider voor het uitgangsniveau ook wel open staan natuurlijk......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jun 2013 13:18

Re: geen geluid.

Ja, dat had ik ook gezien Jan-Wim, maar ZO simpel zal de oplossing toch niet zijn?? ( hopelijk..... :oops: )

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 22 jun 2013 17:14

Re: geen geluid.

Hij woont volgens mij in Urk, dat is voor mij een uur en twintig minuten rijden, is wel te doen eventueel met een kleine brandstof vergoeding.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 22 jun 2013 18:03

Re: geen geluid.

ben blij dat er zoveel hulp komt om mij uit de brand te helpen want inderdaad kan er beter iemand even langs komen die er ervaring mee heeft mijn orgel is nog niet helemaal klaar maar hoop binnen kort het project af te ronden als ik zo ver ben zal ik zeker van me laten horen en kan die gene die daar belangstelling voor bied gelijk mijn orgel uit proberen want kan zelf nog niet goed overweg met een orgel :lol: als alles draait ga ik beginnen met orgel les te nemen :? .... ben nu zo ver dat ik mijn orgel bank nog moet maken en mijn pedaal schilderen en mijn frontjes installeren in de kast en dan is het project klaar :)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jun 2013 18:44

Re: geen geluid.

Heel interessant allemaal, Hendrik! Ik vind het wel knap hoor, dat je vanuit weinig ervaring zoiets op poten zet!

Ik ben zelf al vanaf de eerste electronische namaak-orgels bezig ermee, maarja, das geen kunst vanwege mijn electronica-achtergrond.

Volgens mij wordt het toch tijd dat jullie in Urk de koppen eens bij elkaar gaan steken. Daar zitten zoveel HWkers.....
Daar kunnen jullie toch prima ervaringen uitwisselen zou ik zo zeggen. Vreemd dat dan nog niemand uit Urk hier gereageerd heeft......

Maar ik wil best eens een kijkje bij je komen nemen hoor! Tis vanuit mijn woonplaats goed te doen.

Succes met alles, en ik hoor het wel alst nodig is!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 22 jun 2013 19:19

Re: geen geluid.

Inderdaad, mijn mond valt open, echt heel mooi wat je gemaakt hebt ;)
Als je zover bent wil ik je met liefde helpen om alles in te stellen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jun 2013 20:06

Re: geen geluid.

Nou, dat gaat helemaal goed komen!

Nog even een vraagje, komt er geen zwelpedaal? Of ga je alleen samplesets zonder zwelkast gebruiken?

En ik zie ook geen duimpistons, kan natuurlijk zijn dat je stijlgetrouw wilt blijven aan de oude speeltafels?

Altijd interessant om de visie van een ander hieromtrent te vernemen.

Zo te zien ook mooie klavieren, ik ga nog eens kijken bij "even voorstellen" dacht dat je daar meer info hebt gegeven.

Hg

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 22 jun 2013 22:33

Re: geen geluid.

ik zou nog een zwel pedaal inbouwen maar ga dat toch allemaal nog niet gebruiken dus ik hou het bij het oude :D
dus laat dat nog achterwege. mijn verslag moet ik nog maken om dat mijn orgel nog niet klaar is en ik krap zit met de tijd volgt mijn bouwverslag nog..

laat jullie het wel weten als hij klaar is ;)

gr hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 23 jun 2013 00:21

Re: geen geluid.

beste forum leden het bouwverslag staat er op :)

gr hendrik

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com