Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geen midi signaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 09:54

Re: geen midi signaal

Jolet schreef:Heb je bij het installeren van de midi-kabel wel het juiste orgel geselecteerd?
Ik heb dezelfde kabel en op een gegeven moment wordt bij de installatie naar het instrument gevraagd.


Goedemorgen Jolet,

heb de USB ingeplugd en dan installeert automatisch het stuurprogramma, maar er wordt niet naar een instrument of orgel gevraagd. De input heet gewoon USB 2.0 midi

gr VIlmar

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 jul 2013 10:23

Re: geen midi signaal

Misschien de pagina's 35 - 37 van de Hauptwerk user guide eens doornemen?

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 04 jul 2013 11:18

Re: geen midi signaal

Ik kan me herinneren dat ik bij de eerste installatie hetzelfde probleem heb gehad.
Heb je bij de installatie van de usb-midi kabel ook de kabel aangesloten op het orgel?
Destijds heb ik het in eerste instantie opgelost met het midi-ox programma door die te installeren en dan kun je vervolgens bij options - midi devices output en input wijzigen.
Maar je kunt ook de geïnstalleerde drivers verwijderen (welke dat zijn kun je zien als je het apparaat selecteert en het stuurprogramma opzoekt) en het nog een keer proberen, want de kabel wordt alleen de eerste keer geïnstalleerd en de volgende keer 'gewoon' herkend. Als de eerste installatie niet goed is, blijf je aan het modderen.


Groet,
Jolet

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 12:29

Re: geen midi signaal

Jolet schreef:Ik kan me herinneren dat ik bij de eerste installatie hetzelfde probleem heb gehad.
Heb je bij de installatie van de usb-midi kabel ook de kabel aangesloten op het orgel?
Destijds heb ik het in eerste instantie opgelost met het midi-ox programma door die te installeren en dan kun je vervolgens bij options - midi devices output en input wijzigen.
Maar je kunt ook de geïnstalleerde drivers verwijderen (welke dat zijn kun je zien als je het apparaat selecteert en het stuurprogramma opzoekt) en het nog een keer proberen, want de kabel wordt alleen de eerste keer geïnstalleerd en de volgende keer 'gewoon' herkend. Als de eerste installatie niet goed is, blijf je aan het modderen.


Groet,
Jolet


Hallo Jolet,

Bedankt. Ik ga dat thuis even proberen. Dat programmatje Midi-OX heb ik al eens geprobeerd, maar ook daar geen resultaat. Ii zal waarschijnlijke iets fout doen of over het hoofd zien.

Gr Vilmar
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 jul 2013 13:09

Re: geen midi signaal

Ik had al uitgelegd datcje in HW wel die midi-interface moet aanvinken. Het lijkt net, of dat nog niet gedaan is?

Jammer dat het btje ver weg is, want ik heb hier wel alternatievevinterfaces en keyboards liggen voor het testen.

Misschien dat er nog iemand in de buurt van den haag kan reageren........

Succes ermee

H

Geert

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 13:46

Re: geen midi signaal

Geert schreef:Ik had al uitgelegd datcje in HW wel die midi-interface moet aanvinken. Het lijkt net, of dat nog niet gedaan is?

Jammer dat het btje ver weg is, want ik heb hier wel alternatievevinterfaces en keyboards liggen voor het testen.

Misschien dat er nog iemand in de buurt van den haag kan reageren........

Succes ermee

H

Geert


Hallo Geert,

Ja het is een beetje ver Het is zo frustrerend, ben nu al een week aan het prutsen :D

Geloof me, het zal wel iets heel simpels zijn, dat is het meestal. Ik geloof gewoon niet dat mijn midi van het orgel het niet doet.

Mensen uit de omgeving Den Haag zijn uiteraard zeer welkom!!

gr VIlmar

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 jul 2013 16:05

Re: geen midi signaal

Teamviewer kan ook uitkomst bieden,
op softwarematig gebied, kan je iemand online uitnodigen om de inst. van je pc te checken.

Als het een hardware matig probleem is dan moet er toch iemand je ter plaatse helpen.
ik weet niet waar je vandaan komt?

omgeving den Haag kan toch nog best groot zijn,


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 17:07

Re: geen midi signaal

Jan Wim schreef:Teamviewer kan ook uitkomst bieden,
op softwarematig gebied, kan je iemand online uitnodigen om de inst. van je pc te checken.

Als het een hardware matig probleem is dan moet er toch iemand je ter plaatse helpen.
ik weet niet waar je vandaan komt?

omgeving den Haag kan toch nog best groot zijn,


gr

JW


Den haag is niet zo heel groot, maar ik woon in de buurt bij Kijkduin.

Weet niet of jij dat zou willen doen via teamviewer?

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 jul 2013 17:26

Re: geen midi signaal

Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 jul 2013 18:51

Re: geen midi signaal

Jan Loosman zal wel met vakantie zijn, anders had hij vast wel gereageerd. Hij woont vlakbij Kijkduin.....

Als je nou eens HW gaat installeren. Daaris het tenslotte toch voor bedoeld. En DAAR dan kijken, zoals ik eerder precies aangaf, of je de bewuste Midi-interface ziet, dat HW zijn driver dus herkend heeft.
En dan dus aanvinken......

Gebeurt natuurlijk zeer vaak, dat een USB-driver het even niet goed doet. opnieuw installeren, kijken of er wellicht ene update is, etc etc.

Gebruik je WIN7 64 bits?

HG

Geert

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 04 jul 2013 19:59

Re: geen midi signaal

Volgens mij moet bij deze usb midi kabel een rood lampje constant branden en wanneer je HW hebt gestart gaat er een groen lampje knipperen. Bij HW General Settings - Midi ports - Midi IN : USB Midi interface aanvinken bij Console IN, bij midi OUT USB aanvinken bij Console OUT. De HW VST Link staat bij mij aangevinkt bij Sequencer IN resp. OUT.
Is het al gelukt?

Groet,
Jolet

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 jul 2013 20:55

Re: geen midi signaal

Geert schreef:Jan Loosman zal wel met vakantie zijn, anders had hij vast wel gereageerd. Hij woont vlakbij Kijkduin.....

Als je nou eens HW gaat installeren. Daaris het tenslotte toch voor bedoeld. En DAAR dan kijken, zoals ik eerder precies aangaf, of je de bewuste Midi-interface ziet, dat HW zijn driver dus herkend heeft.
En dan dus aanvinken......

Gebeurt natuurlijk zeer vaak, dat een USB-driver het even niet goed doet. opnieuw installeren, kijken of er wellicht ene update is, etc etc.

Gebruik je WIN7 64 bits?

HG

Geert



in een eerdere reactie, geeft hij aan Windows Vista te gebruiken

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 21:21

Re: geen midi signaal

BEste mensen,

Ik heb alles al geprobeerd wat hier wordt gezegd.

Even nog de feiten:
-Ik gebruik Windows Vista
-HW is geinstalleerd
-St. Anne's Mosely organ geladen
-USB interface aangesloten op orgel en computer
-rode lampje van de USB interface brant constant (is goed lijkt me)
-lampje van de midi out geeft een oranje geel knipperend signaal (lijkt me goed)
-Lampje van de midi in brandt dus niet.
-in HW heb ik de midi interface aangevinkt

Moet ik misschien nog de midi kanalen toewijzen ergens in HW?

gr Vilmar

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 21:26

Re: geen midi signaal

Hoe moet het orgel staan?

Moet het orgel aan staan en register allemaal uit of maakt dat niet uit?

Ik roep maar wat........
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 04 jul 2013 21:34

Re: geen midi signaal

contentsonnette schreef:Hoe moet het orgel staan?


Het beste is om het orgel op de zijkant te zetten, dan loopt de midi er zo uit ... ;)

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 21:47

Re: geen midi signaal

gjschipper schreef:
contentsonnette schreef:Hoe moet het orgel staan?


Het beste is om het orgel op de zijkant te zetten, dan loopt de midi er zo uit ... ;)



laat ik hem zo de trap afrollen bij het grof vuil..... :D

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 04 jul 2013 22:01

Re: geen midi signaal

Vilmar,

Loopt bij HW General Settings en Organ settings de configuration wizards (een paar keer) door.
Dan kom je alle instellingen vanzelf tegen en zie je hoe ze staan.
Eventueel kun je met Alt/Printscreen schermafdrukjes maken en deze posten.

En natuurlijk, als iemand je op locatie of met Teamviewer kan helpen, nog makkelijker.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 04 jul 2013 22:35

Re: geen midi signaal

Het orgel hoeft alleen maar aan te staan.

De lampjes knipperen bij jou denk ik niet goed. Alleen het lampje midi in moet groen knipperen, midi out geeft geen signaal.

Heb je inmiddels de klavieren al toegewezen (laagste - hoogste toets)?

Groet,
Jolet

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 22:42

Re: geen midi signaal

Jolet schreef:Het orgel hoeft alleen maar aan te staan.

De lampjes knipperen bij jou denk ik niet goed. Alleen het lampje midi in moet groen knipperen, midi out geeft geen signaal.

Heb je inmiddels de klavieren al toegewezen (laagste - hoogste toets)?

Groet,
Jolet


Beste Jolet,

Heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. De "done" knop is niet aciief bij mij

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 04 jul 2013 22:53

Re: geen midi signaal

Vilmar,

Heb je het midi-ox programma nog geïnstalleerd? Daar kun je bij Options - Midi Devices aan de rechterkant bij Port Mapping en Port Map Objects de usb midi interface toevoegen door links bij midi input en midi output met de muis er op te klikken. Misschien dat dit helpt?
Bij ons deed HW het toen na toewijzing van de klavieren.

Groet,
Jolet

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 23:10

Re: geen midi signaal

Jolet schreef:Vilmar,

Heb je het midi-ox programma nog geïnstalleerd? Daar kun je bij Options - Midi Devices aan de rechterkant bij Port Mapping en Port Map Objects de usb midi interface toevoegen door links bij midi input en midi output met de muis er op te klikken. Misschien dat dit helpt?
Bij ons deed HW het toen na toewijzing van de klavieren.

Groet,
Jolet


Midi Ox gedownload, ik krijg alleen maar een zwart scherm als ik doe wat jij zegt. geen rapport, niks

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 23:11

Re: geen midi signaal

contentsonnette schreef:
Jolet schreef:Vilmar,

Heb je het midi-ox programma nog geïnstalleerd? Daar kun je bij Options - Midi Devices aan de rechterkant bij Port Mapping en Port Map Objects de usb midi interface toevoegen door links bij midi input en midi output met de muis er op te klikken. Misschien dat dit helpt?
Bij ons deed HW het toen na toewijzing van de klavieren.

Groet,
Jolet


Midi Ox gedownload, ik krijg alleen maar een zwart scherm als ik doe wat jij zegt. geen rapport, niks

Ik zie ook geen port mapping

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 04 jul 2013 23:15

Re: geen midi signaal

oh ja nu zie ik het, maar ook dit werkt niet. Denk dat het orgel dan kapoet is, ik geef het op denk ik.

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 04 jul 2013 23:25

Re: geen midi signaal

Staat in HW de usb midi interface nog wel ingesteld? Soms is na wat gerommel met die kabel de instelling weer leeg.

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 05 jul 2013 07:59

Re: geen midi signaal

Jolet schreef:Staat in HW de usb midi interface nog wel ingesteld? Soms is na wat gerommel met die kabel de instelling weer leeg.


Alles staat goed. Ik heb de "general settings" en de "organ settings" doorlopen en ook daar mijn USB midi interface als input ingesteld. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen.

Wat is dan precies die Hauptwerk VST Link?
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com