Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

speakers geschikt?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 09 apr 2013 12:32

Bericht 26 aug 2013 10:17

speakers geschikt?

Ik ben op zoek naar speakers voor het orgel zelf en die ik later ook zou kunnen gebruiker voor hauptwerk.
Welke van deze 2 is het best en waarom? of zijn ze allebei niet geschikt.

http://www.acesdirect.nl/product/671162 ... _slash_2.0
http://www.acesdirect.nl/product/646201 ... peaker_XPS
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 aug 2013 11:12

Re: speakers geschikt?

Ik kan je geen technisch onderbouwd antweerd geven, maar ik zou naar een winkel gaan waar ze veel verschillende type's hebben staan en waar je ze kunt beluisteren en vergelijken.
Een speaker van papier kopen lijkt me niet zo'n goed idee, je kan ze beter met je oren kopen. :)

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2013 11:45

Re: speakers geschikt?

Sorry, maar ik kan het niet anders zeggen dan: rommel; weggegooid geld !!!

Dit zijn allebei speakertjes met een ingebouwd versterkertje om comfortabel op je werkplek/bureau het geluid uit je PC weer te geven, MultiMeia, zoals ook vermeld wordt.

Voor een goede dragende orgelweergave is wel iets anders nodig!!! Als het met ingebouwde versterking moet, dan kom je toch minimaal bij zgn near field studio monitoren uit, in de prijsklasse beginnend bij E 300,- voor een setje.

Er wordt binnen dat genre dan nog volop gezeurd over de merken; of het Behringer ( goede prijs/prestatieverhouding, bv de Behringer Truth 3031A), KRK, etc etc moet zijn, maar die onderlinge merk-afhanklijke verschillen zijn veel geringer dan het verschil met de kastjes waarover het hier ging.

Neem dan een speaker met minimaal 8 inch basluidspreker.

Een alternatief, maar iets meer werk, is een paar Philips MFB boxen 2e hands aanschaffen, vanaf het type 544. Maar die moet je wel van nieuwe condensatoren laten voorzien, en dar vind je veel info over op de website van mfbfreaks.

Als je helemaal niet op de ruimte hoeft te letten, zijn natuurlijk zoals op dit forum al vaak genoemd, een paar grote vloerstaande en vooral loodzware speakers ook nooit verkeerd, met daaraan gekoppeld een eveneens op de vlooienmarkt voor een prikkie op de kopt te tikken Sony, Pioneer, Denon, Teac, Yamaha, versterker van 2 x 40 watt minimaal.
En dan wel een behoorlijk snoertje ( met veel koper) naar je speakers doen.

Sowieso je eerst eens afvragen, in welke ruimte ( grootte) je gaat orgelen.

En idd, luisteren kan ook nog, maar WAAR vind je nog een zaak waar je eens loeihard je meegebrachte orgelCD kunt draaien?? Want met popmuziek klinkt het allemaal al gauw goed.

Neem een muzikale techneut in de arm zou ik zeggen.

Succes ermee,

HG

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com