Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

speakers orgel uitschakelen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 31 aug 2013 13:41

speakers orgel uitschakelen

Goedemiddag,

Ik ben tegen een probleem aangelopen waar ik niet uitkom, maar misschien is er iemand anders die wel een oplossing weet.
Ik ben begonnen met Hauptwerk te gebruiken in combinatie met de speakers van de stereo-installatie (orgelspeakers zijn niet ingeschakeld) en bediening via de pc. Dat ging allemaal goed. Nu heb ik pas de registers van een Hauptwerkorgel toegewezen aan de registers van mijn orgel (Domus 1132). Dat ging ook goed. Maar als ik nu de registers van het orgel gebruik in Hauptwerk, komt het 'Domus' geluid van het originele register uit de interne en externe boxen van het orgel en het Hauptwerkgeluid uit de speakers van de stereo. Ik weet niet hoe ik de orgelboxen tijdelijk kan uitschakelen (of inschakelen voor Hauptwer), zodat de boxen wanneer ik Hauptwerk gebruik, het geluid van Hauptwerk produceren en wanneer ik het orgel 'standalone' gebruik het originele geluid er uit komt.
Het trucje wat elders op het forum staat, dat je met de set - c knop de registers 'leeg' kunt maken, doet het bij mij in ieder geval niet. Misschien is het beestje daar wel te oud voor.

Hopelijk is het probleem een beetje duidelijk. Ik ben benieuwd.

Groeten,
Jolet

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 aug 2013 14:02

Re: speakers orgel uitschakelen

Als het orgel een koptelefoonaansluiting heeft, een plug van de koptelefoon erin stoppen als je HW gebruikt. Het kan dus gewoon enkel de plug zijn zonder dat er een koptelefoon aan zit.

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 31 aug 2013 22:19

Re: speakers orgel uitschakelen

Goedenavond,

Ik heb het geprobeerd met de plug en dat werkt inderdaad. Het orgel houdt z'n mond :D
Maar dat betekent dat je de speakers van het orgel dus helemaal niet meer kunt gebruiken voor Hauptwerk als je de registers van HW toewijst aan je orgel. Dan moet HW alleen via externe speakers laten afspelen, of kiezen voor het niet toewijzen van de registers en met een touchscreen werken.
Of weet iemand nog een andere oplossing om de registers 'leeg' te maken?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 aug 2013 23:14

Re: speakers orgel uitschakelen

Je kunt de registers van je orgel gewoon blijven toewijzen aan de HW sampleset. Alleen het audio van je orgel houdt zijn mond als de plug erin zit. Registertoewijzing van je orgel aan HW is wat dat betreft dus onafhankelijk geworden van het audio van je orgel.
De orgelspeakers zijn op deze manier inderdaad niet bruikbaar voor HW. En dat was toch je huidige configuratie; je deed dat via een stereoset.

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 31 aug 2013 23:19

Re: speakers orgel uitschakelen

Dat klopt. De huidige configuratie loopt via de stereo. Maar om het geluid uit te breiden waren er gedachten om toch de speakers van het orgel weer aan te spreken. Dat kan dus echter niet.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Groet,
Jolet

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com