Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Harddisk seek te horen op luidspreker

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 27 sep 2013 07:40

Harddisk seek te horen op luidspreker

Beste mensen

Als mijn geluid aan staat, en ben aan spelen of even niet
dan hoor ik via de audio de harddisk die aan het lezen of schrijven
de speakers kraken.

Is de enige oplossing voor dit probleem een SSD harddisk?

Bartmans :D

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 sep 2013 13:20

Re: Harddisk seek te horen op luidspreker

Gebruik je een interne audio device? Zo ja, zou een externe audiodevice uitkomst kunnen bieden.
Zo nee, welke audiodevice gebruik je dan en hoe is deze precies aangesloten vwb bekabeling?

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 sep 2013 13:52

Re: Harddisk seek te horen op luidspreker

Hoi Bartmans

Je hebt hier toch al eerder last van gehad maar toen was het weg.
Is je computer geaard? Misschien je HD kabels na lopen of een andere SATA aansluiting kiezen. Het kan ook zijn dat er een interrupt conflict is tussen de SATA controllers en het audio device. Zijn je drivers up to date of misschien een firmware update van je MOBO uitvoeren.
Het blijft altijd zoeken naar dat soort dingen.

Groeten Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 27 sep 2013 18:49

Re: Harddisk seek te horen op luidspreker

Hallo Jan en Loosman

Heb nu een externe geluidskaart ESI Gigaport HD, werkt verder prima.
Hoe het intern allemaal zit, nog niet bekeken, computer is gebouwd door
computer winkel, dan zit alles meestal wel goed.

Blijft zoeken, maar met een SSD harddisk heb je in ieder geval een seek/read kop
die data loopt te zoeken, dus ga hem volgende week maar weg brengen, een 256gb ssd
er in laten zetten, hoef gelukkig alleen de materialen te betalen.
En een rustiger fan op de processor. Die ssd zat ik vaker aan te denken.

Vraag is alleen dan:
Als ik hauptwerk weer installeer moet ik weer die dongel updaten of zou ie het dan gewoon doen?

Bart

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 sep 2013 19:17

Re: Harddisk seek te horen op luidspreker

Bartmans schreef:Vraag is alleen dan:
Als ik hauptwerk weer installeer moet ik weer die dongel updaten of zou ie het dan gewoon doen?

zie mijn antwoord op http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=11&t=1262&p=14610#p14610 waar je dezelfde vraag stelde

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 sep 2013 21:43

Re: Harddisk seek te horen op luidspreker

Je audio device is dus via USB met de PC gekoppeld. Het USB signaal zal niet het "audiosignaal" van de PC naar de audio device transporteren tenzij het een soort van interferentie op de kabel zelf zou zijn.
Is het alleen op de audio outputs of ook op de headphones uitgangen? Komt het op andere audio outputs ook voor?
Kan de bekabeling tussen audio device en versterker een signaaltje oppikken? kun je de kabels iets verleggen?
Zijn er meerdere USB aansluitingen op je PC? Misschien ander poortje proberen, niet de naastliggende, maar bijvoorbeeld aan de andere zijde van de PC (indien aanwezig).

Dit lijkt wel een lastig probleempje, maar het lijkt mij een interferentiedingetje. Zorg in ieder geval dat de PC op een geaard stopcontact is aangesloten, desnoods via een verlengsnoer op een ander stopcontact testen. (natuurlijk ook geaard)

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 sep 2013 21:57

Re: Harddisk seek te horen op luidspreker

Die ESI vertrouw ik toch niet helemaal, gezien eerdere teleurstellenden ervaringen met audio devices van ESI.

Maar ja, je hebt hem nu eenmaal. Ik heb helaas neit alles goed kunnen lezen wat hier al gezegd is, maar is reeds geopperd om een snoer aan te leggen tussen de kast van de PC en de ingang van de versterker(s) of aktieve boxen??

Dit hoeft maar naar 1 versterker of aktieve box. Daar ergens in de buurt van de audio ingangsconnector bv eenstuk tweelingsnoer tegen aarde houden, en de andere kant tegen de kast-aachterzijde van de PC.

Als het dan minder wordt, dus een permanente aansluiting zien te maken. (het kan ook MEER worden.... :oops: ).

HG

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com