Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren.

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 apr 2016 15:47

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

de freeware versie van de Isone Vst plugin is nu ook te downloaden.
http://www.vst4free.com/free_vst.php?pl ... ro&id=2069

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 14 apr 2016 18:00

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Precies! Die gebruik ik al een tijdje en ben er zeer content over.

Berichten: 47

Geregistreerd: 26 jul 2012 15:06

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 15 apr 2016 09:00

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Loosman schreef:de freeware versie van de Isone Vst plugin is nu ook te downloaden.
http://www.vst4free.com/free_vst.php?pl ... ro&id=2069

Groet Jan


Ik zie dat er 2 plugins zijn:
Isone Pro - for simulation of a stereo loudspeaker setup.
Isone Pro Surround - for simulation of a multi-channel setup.

Is voor hoofdtelefoongebruik specifiek de stereo-weergave nodig? Of moet je je laten leiden door Hauptwerk: dus stereo-sets met Isone Pro en Surround sets met Isone Pro Surround?

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 15 apr 2016 09:12

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Interessant.....ik mix een evt surround set altijd terug naar stereo voor de koptelefoon. Maar kennelijk doet die surround versie daar iets slimmers mee??

Je moe sowieso niet echt wonderen verwachten; het grootste verschil dat ik merk, is, dat het overdreven links rechts beeld meer naar het midden wordt getrokken, zonder dat het op mono gaat lijken.

Let wel op, dat je evt aangebrachte korrekties voor luidsprekerweergave dus niet gebruikt op de koptel.

Benieuwd naar evt surround vervaringen...

hg

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 apr 2016 11:21

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

wouterhil schreef:
Loosman schreef:de freeware versie van de Isone Vst plugin is nu ook te downloaden.
http://www.vst4free.com/free_vst.php?pl ... ro&id=2069

Groet Jan


Ik zie dat er 2 plugins zijn:
Isone Pro - for simulation of a stereo loudspeaker setup.
Isone Pro Surround - for simulation of a multi-channel setup.

Is voor hoofdtelefoongebruik specifiek de stereo-weergave nodig? Of moet je je laten leiden door Hauptwerk: dus stereo-sets met Isone Pro en Surround sets met Isone Pro Surround?


Volgens mij zijn het beide stereo plugins en is de surround alleen een soort simulatie die uit een stereo signaal, surround simuleerd.
De betaalde versie geeft meer instelmogelijkheden. Als je deze in demoversie gebruikt dan onthoud de Vst je instellingen niet, dan moet de betaalde versie nemen, dus je kan hem wel downloaden en uitproberen.
Mijn keus zou de freeware isone pro versie zijn.

Groet Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 apr 2016 13:22

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Ik ben toch wel benieuwd voor welke samplesets er nu zo'n behoefte is aan deze extra plugin.
Verreweg de meeste sets klinken ronduit goed via de hoofdtelefoon, vind ik. Zo min mogelijk aan "prutsen" denk ik dan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 apr 2016 18:34

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Hoi Fokko.

Erg veel veranderd er niet, het geluid wordt zeker niet slechter, je krijgt echter wel het idee dat het geluid wat meer van voren komt en niet tussen je oren zit. Dit ervaar ik zelf als iets natuurlijker.
Ik zelf speel nauwelijks met de koptelefoon maar als ik het wel doe dan prefereer ik toch altijd deze plugin. En t'is ook nog eens gratis. Dus waarom niet even uitproberen,wetende dat jij ook Reaper gebruikt.

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 apr 2016 19:02

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Idd, Fokko, het gaat hier dus niet om specifiek orgelweergave; gewoon alle stereomateriaal, dat toch voor lsp weergave is gemixd, wordt realistischer met deze plug-in.

Zoals je weet zijn er ook diverse heel goede koptelefoonversterkers, die dit hebben, maar dan in hardware gerealiseerd.

Inmiddels ben je door jarenlang op de koptel luisteren dus GEWEND aan dat overdreven stereo-geluid. Dus in het begin is het even adapteren......maar ik doe het nooit meer zonder ( dit slaat alleen op dit onderwerp...)

HG

Geert

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 apr 2016 20:10

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Haha Geert je maakt me vandaag weer eens aan het lachen :D
En inderdaad gewenning is een bekend fenomeen, maar laat ik een poging wagen.

Ik zie alleen dat het een win 32 vst betreft en tegen beter weten weten, ik heb geprobeerd deze in reaper te selecteren op mijn Mac maar dat gaat niet. Of ik doe iets verkeerd …

Edit; ik heb Jeroen Breebaart gevraagd of er een mac versie beschikbaar is. Wie weet.
Laatst bijgewerkt door Fokko op 16 apr 2016 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 apr 2016 20:16

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Loosman schreef:
wouterhil schreef:
Loosman schreef:de freeware versie van de Isone Vst plugin is nu ook te downloaden.
http://www.vst4free.com/free_vst.php?pl ... ro&id=2069

Groet Jan


Ik zie dat er 2 plugins zijn:
Isone Pro - for simulation of a stereo loudspeaker setup.
Isone Pro Surround - for simulation of a multi-channel setup.

Is voor hoofdtelefoongebruik specifiek de stereo-weergave nodig? Of moet je je laten leiden door Hauptwerk: dus stereo-sets met Isone Pro en Surround sets met Isone Pro Surround?


Volgens mij zijn het beide stereo plugins en is de surround alleen een soort simulatie die uit een stereo signaal, surround simuleerd.

Groet Jan


In de manual geeft de maker aan dat Isone Pro mono of stereo input vereist. Voorde Isone Surround is het input format 6 -channel. Chapter 9 specifications.
Hoe dit in te regelen weet ik (nog) niet

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 17 apr 2016 17:19

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Fokko schreef:Ik zie alleen dat het een win 32 vst betreft en tegen beter weten weten, ik heb geprobeerd deze in reaper te selecteren op mijn Mac maar dat gaat niet. Of ik doe iets verkeerd …

Edit; ik heb Jeroen Breebaart gevraagd of er een mac versie beschikbaar is. Wie weet.


Helaas, de binauralizer is niet voor Mac beschikbaar. Jammer dan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 apr 2016 18:15

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Volgens mij zijn er ook voor de mac wel wat vergelijkbare (gratis) binauralizer vst's te vinden.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 23 aug 2016 15:40

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Na het lezen van dit draadje concludeer ik:

1. dat ik nog een newbee op audiogebied ben
2. dat ik met onboard geluid van de PC aangesloten op een Philips 22AH270 voorversterker en daarop aangesloten mijn nieuwe hoofdtelefoon, de Focal Spirit Classic al prima resultaten bereik
3. dat ik zoveel enthousiaste geluiden hoor over reaper (ik gebruik gratis Audacity), dat ik nieuwsgierig wordt.

Maar ik besteed het liefst de tijd aan spelen en tijd investeren in een nieuwe tool moet het waard zijn. Het liefst kom ik bij iemand in Brabant, die reaper heeft, kijken wat het biedt.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 26 feb 2019 16:48

Re: Binauralizer VST om hoofdtelefoon weergave te verbeteren

Heeft er iemand ervaring met https://nl-nl.sennheiser.com/ambeo-blueprints-downloads ?

Ik zat me af te vragen, heb je ook een automatische begrenzer ( Limiter - VST ) voor het gebruik van een koptelefoon ?
Dus die het volume begrenst zodat je nooit over een ingesteld dB gaat.

Gr. Hans
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jochum en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com