Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ervaring Behringer B1030A

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 05 mei 2011 14:10

ervaring Behringer B1030A

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 mei 2011 15:47

Re: ervaring Behringer B1030A

Hallo Corné,

Ik zou zeggen: ga luisteren bij Bax-shop (als je in de buurt woont).
Heb ik ook gedaan: verschillende types daar beluisterd: RP5, 1030A, Alesis 520 enz.
Maar toen die man hoorde dat ik een subwoofer had bracht hij me bij de Tannoy's. Dat hoor je echt een opmerkelijk verschil: helder en transparant versus 'achter een gordijn' en wollig.
Heb je een Subwoofer? Dan vallen voor mij al die compromis-monitors af en blijft de Tannoy Reveal 501 over (voor dezelfde prijs).
Anderen zijn na mij naar Bax-shop gegaan en kwamen tot dezelfde conclusie.

Heb je geen sub? Overweeg om er eentje aan te schaffen: ik heb zojuist in een andere topis de Magnat 301 genoemd (179 euro bij Conrad). Ik hoor van Kees Hoekman dat die er tevreden over is.

Mijn mening (voor wat het waard is :-))

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 05 mei 2011 19:32

Re: ervaring Behringer B1030A

Anton,

bedankt voor uw reactie.
maar waarom kan ik dan niet alleen met de Tannoy Reveal 501 uit de voeten? zijn die in lage tonen niet goed ?

mvg Corné

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 mei 2011 19:44

Re: ervaring Behringer B1030A

Hallo Corné,

Inderdaad geven de Tannoy's onder de 70 Hz het geluid niet goed weer.
En de lage C van een 8 voet is al 64 Hz.

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 06 mei 2011 15:55

Re: ervaring Behringer B1030A

dank voor de info, ik ben echt leek op dit gebied. Een subwoofer heb ik helaas geen plaats voor dus ben aangewezen op (alleen) actieve monitoren. Mijn budget is ongeveer 200,-

Dit zijn mijn opties (denk ik):

M One 520
http://www.peterverspuy.nl/pc-speakers/alesis/m1-m-one-active-520-usb-studio-monitors-set-18090.html
Behringer B1030A
http://www.peterverspuy.nl/pc-speakers/behringer/b1030a-b-1030a-truth-studio-monitor-set-18679.html
Samson Resolv A5
http://www.peterverspuy.nl/pc-speakers/samson/resolv-a5-actieve-monitorset-16219.html

wie helpt me met de juiste keuze?

bvd Corné
ps mijn configuratie is laptop 4Gb, Johannus Kabinet, Hauptwerk free met alle free samples en Pekela
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 06 mei 2011 16:48

Re: ervaring Behringer B1030A

Hallo Corné,

ik ben het met Anton eens dat je het beste zelf kunt gaan luisteren. Muziek is ook smaak en deze beleving is niet voor iedereen gelijk. Zelf ben ik zeer tevreden met de grote broers van de Behringer (3031A). Ik ken de 1030A niet maar ik zou zeggen dat ze in de buurt komen, zij het met minder geluidsdruk dan dan 3031A.
Die Alesis zou ik zelf niet nemen want die hebben maar 1 versterker terwijl de Samson en de Behringer aparte versterkers hebben voor het hoog en laag. Samson ken ik zelf ook niet maar een vriend van mij vond ze tegenvallen...
Gevoelsmatig en met ervaring met het merk, zou ik zelf voor de Behringers gaan maar...zelf luisteren is het beste advies hier denk ik.

Succes

gr. Christian
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 06 mei 2011 16:55

Re: ervaring Behringer B1030A

Hoi Anton en andere Tannoy kenners,

ik heb even zitten googlen op de Tannoy Reveal 501 en ik zie dat er ook een 601 is. Deze is iets groter, heeft meer vermogen, gaat iets lager en is bij BAX ook maar iets duurder. Heb je deze toevallig ook gehoord? Of iemand anders misschien?
Ik wil binnenkort ook nog gaan uitbreiden en ik was helemaal into the Behringer 3031A maar als jullie de Tannoy beter vinden, ben ik wel erg benieuwd eigenlijk. Qua prijs maakt het niet zoveel, de Behringers zijn wel veel zwaarder in vermogen maar dat heb ik in principe toch niet nodig. Helderheid is veel belangrijker dan geluidsdruk.

Gr. Christian

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 10 aug 2011 19:40

Re: ervaring Behringer B1030A

Cribo schreef:Hoi Anton en andere Tannoy kenners,

ik heb even zitten googlen op de Tannoy Reveal 501 en ik zie dat er ook een 601 is. Deze is iets groter, heeft meer vermogen, gaat iets lager en is bij BAX ook maar iets duurder. Heb je deze toevallig ook gehoord? Of iemand anders misschien?
Ik wil binnenkort ook nog gaan uitbreiden en ik was helemaal into the Behringer 3031A maar als jullie de Tannoy beter vinden, ben ik wel erg benieuwd eigenlijk. Qua prijs maakt het niet zoveel, de Behringers zijn wel veel zwaarder in vermogen maar dat heb ik in principe toch niet nodig. Helderheid is veel belangrijker dan geluidsdruk.

Gr. Christian



Goedenavond ,

Zelf zit ik ook te twijfelen tussen Behringer, Tannoy en Genelec speakers.
De geluidkaart die ik gebruik is een E-MU 1616.
Het valt met op dat veel hauptwerkers kiezen voor Tannoy Reveal.
Terwijl deze qua prijs toch niet heel duur zijn. (vergeleken met Genelec bijv.)
Heeft er misschien iemand ervaring met Tannoy Reveal 601 die Christiaan hierboven noemt?

Plaats voor een sub is er niet of ik moet hem inbouwen in mijn orgel.
Is het verstandig om voor Tannoy speakers te gaan wanneer ik besluit geen sub te nemen?
Of kan ik dan beter kiezen voor Genelec speakers?
Een speaker blijft persoonlijk, maar we willen allemaal een zo zuiver mogelijk geluid.
Binnenkort zal ik ook eens gaan luisteren bij Bax in Goes.

Groeten,

Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 10 aug 2011 20:19

Re: ervaring Behringer B1030A

Ha Jacob,

De keuze voor een bepaalde speaker is van veel factoren afhankelijk, waaronder de persoonlijke ervaring. Het bereik van de speaker is wel van belang voor een natuurlijke weergave van dat wat je wilt laten horen. Persoonlijk denk ik dat je in een Hauptwerkopstelling de sub niet mag weglaten. Niet iedereen is het daarin met mij eens!

Als je werkelijk bij Bax in Goes gaat luisteren kom je waarschijnlijk wel erg kort langs 3 actieve forumleden. Ik denk voor jouw de moeite waard om je oor daar eens te luisteren te leggen en te ervaren hoe die drie verschillende HW opstellingen klinken.

Succes met het maken van een niet eenvoudige keuze!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 10 aug 2011 21:16

Re: ervaring Behringer B1030A

Jacob,

Een zeer goed advies (zoals altijd) van Peter.
Ik ben vorige week bij deze drie forumleden geweest die in de buurt van Goes wonen.
Een mooie ervaring met een hartelijke ontvangst !

Als je bij hun even zou mogen spelen, dan is dan veel echter, dan dat je in de winkel naar een CD moet luisteren.
Bij het onderwerp Subwoofer zal ik van de week proberen een reactie te geven.

mvgr Gerrit uit Gouda
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 11 aug 2011 12:30

Re: ervaring Behringer B1030A

Bedankt voor jullie reacties.

@gerrit
Welke monitoren heb jij vorige week gehoord?
Voor welke monitoren heb jij gekozen?


Groeten,

Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 12 aug 2011 12:14

Re: ervaring Behringer B1030A

Jacob,

Ik heb een compleet systeem van Mixtuur, aan m’n Eminent DCS370, zonder subwoofer, daar is geen ruimte voor.
Bij mij staan 2 Mackies MR8’s die tot 40 Hz gaan. Zie m’n verhaal bij het onderwerp Subwoofer.

Mvgr. Gerrit uit Gouda
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 12 aug 2011 12:23

Re: ervaring Behringer B1030A

Goedemiddag allen,

Een aantal weken geleden heb ik de Tannoy Reveal 501a monitoren aangeschaft voor een prijs van 133 euro en ik ben er razend enthousiast over. Een geweldig heldere klank!

Wel ga ik er nog een Sub bij aanschaffen voor de echt lage tonen. Op het moment overweeg ik de Magnat Supreme 201A, aangezien deze ook mooie afmetingen heeft over inbouw in mijn console.

Met Behringer heb ik geen ervaring, maar na het lezen van diverse tests en de schappelijke prijs ben ik voor de Tannoy's gegaan.

gr

Gertjan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoelPot en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com