Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HEIL airmotion transformers

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2014 14:17

HEIL airmotion transformers

AL enige tijd speel ik op mijn Hauptwerk setup met Kef R300 boxen (front) Kef 3005-2 (rear) en een MJ Acoustics reference one subwoofer. Dit alles aangestuurd door 2 QLS qa100 true digital amps aangestuurd door een RME-UCX geluidskaart.


Afbeelding


De kef R300 zijn zeer goed klinkende boxen en door het concept van Kef fase rein hetgeen resulteert in een zeer zuivere weergave.
De speakers zijn echter direct stralend net zoals bijna alle boxen die op of in Hauptwerk consoles zijn geplaatst en dat zorgt er voor dat met name het hoge tonen bereik erg direct klinkt. Mijn setup zou het beste klinken als je de speeltafel in het hart van de front en rears zou kunnen zetten maar helaas dat is niet mogelijk.
De oplossing zou zijn om omnidirectionele boxen te gebruiken maar door het 360 afstraal gedrag is de plaatsing in het stereo beeld wat minder precies en tevens zijn het erg grote boxen die wat lastiger achter mijn orgel plaatsbaar zijn en dit soort boxen naast de console plaatsen is vanwege een minder goede stereo opbouw in een surround setup voor mij geen optie.
Ik heb mij via het internet georiënteerd en kwam uit bij dipool boxen. deze boxen hebben een afstraling naar achter en naar voren hetgeen een zeer ruimtelijk geluid geeft met toch een zeer goede stereoplaatsing van de instrumenten (C-CIS lade)
Ik heb via het inetrnet twee Heil airmotion transformers en 2 scanspeak 18WU/8741TOO woofers gekocht en bij PLS audio een gesloten kast laten maken met een scheidings filter op 1600HZ.


dit is het resultaat
Afbeelding


Afbeelding
zonder front!


Afbeelding
side


De Heil Airmotion transformers zijn mid-hoge tonen speakers die tot 800HZ kunnen weergeven.
Het is natuurlijk nooit verstandig om tot deze grens te gaan vandaar de filtering op 1600 Hz.
Deze speakers zijn vergelijkbaar met ribbon tweeters maar dan als dipool en met een zeer groot oppervlak waardoor ze ook als midden speaker kunnen werken.
http://www.essspeakersusa.com/products.html
De speakers klinken zeer goed en bijzonder ruimtelijk, door het zeer dunne mylar membraan is de transient weergave ongeloofelijk goed en vergelijkbaar met electrostaten.
Ik heb met deze setup bereikt wat ik voor ogen had namelijk een weergave waarbij je niet meer het gevoel hebt dat het uit speakers komt maar het gevoel dat het orgel daadwerkelijk meters voor je staat in de ruimte en achter je een groot galmende kerkgebouw.

groet Jan
Laatst bijgewerkt door Loosman op 22 dec 2014 22:04, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 dec 2014 14:25

Re: HEIL airmotion transformers

Op weg naar de volmaakte opstelling Jan!
Ziet er in ieder geval goed uit! En het klonk bij jou al zo goed.... :D
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2014 14:41

Re: HEIL airmotion transformers

Hoi Jaap

Het klonk inderdaad best al wel goed maar toch is deze setup een niet geringe verbetering.
Het geluid klinkt niet zuiverder of helderder dat niet, want dat was goed voor elkaar met de Kefs.
Het probleem wordt veroorzaakt door de plaatsing en het concept van direct afstralende boxen.
Met het dipool concept krijg je veel meer lucht om het geluid, veel ruimtelijker.
You have to hear it to believe it.
Als je nog eens een keer in de buurt bent,dan ben je uiteraard welkom om het eens te beluisteren.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 dec 2014 14:58

Re: HEIL airmotion transformers

Nou, Jan, ik denk wel, dat jouw HW-opstelling kwa geluidsweergave nu - zeker in NL - tot de top behoort.

Ik vind het ook altijd wel spannend, om te bezien, dat Jan-Wim en jij op verschillende oplossingen komen.

De volgende stap zal toch moeten zijn, een verhuizing!

Nog even een technisch vraagje: je hebt een filter op 1600 Hz.

Wat is dit voor een filter, en waar zit het nu precies tussengeschakeld?? Altijd erg gevaarlijk, filters !!

Jij blijft, dankzij je ruime HW-budget, altijd weer verrassen.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2014 15:10

Re: HEIL airmotion transformers

Hoi Geert

Ik heb nog even de documentatie nagekeken maar het blijkt dat hij zelfs nog iets lager staat gefilterd namelijk op 1385HZ
2e orde Linkwitz . Het filter is Bi-amp geschikt.
De ontwerper van de Heil tweeters is dr Oskar Heil. Hij heeft ook de mosfet transitor uitgevonden en zijn bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de magnetron. Ik dacht dat, dat jou als techneut wel zou interesseren.

groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 dec 2014 17:10

Re: HEIL airmotion transformers

ha Jan,

je bent weer erg goed bezig geweest de laatste tijd(vond je ook al een beetje verdacht stil) :lol: :lol:

maar het ziet er zeker indrukwekkend uit,je woofers komen mij wel heel bekend voor ;) mooi spul maakt scan speak
als je alleen al naar die gevouwen conus kijkt.


maar ik wil je niet verder uitdagen hoor, maar als je nog eens een keer niets te doen hebt, moet je je eigen nog eens verdiepen in DSP , dan is een harware filter niet meer nodig, en zeker in jouw geval blijft dan echt alles in het digitale domein. dit even terzijde.

voor de rest heb ik alleen maar bewondering voor je gedrevenheid, en het konstant verbeteren van je setup

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 dec 2014 18:06

Re: HEIL airmotion transformers

Jan, is het veel werk om eens een tekeningetje te maken van je huidige audio opstelling?? En dan eigenlijk ook nog een schematisch overzicht van hoe die verschillende speakers elektrisch zijn aangestuurd.

Mij dunkt, dat dit wel de moeite waard is, gezien wat je er nu allemaal in hebt geinvesteerd. Zo kunnen anderen er ook eens naar kijken. Of een gedocumenteerd artikel in een orgelblad ofzo.....

Idd had die mr Heil de MOSFET ook al eens uitgevonden. Alleen konden ze dat toen nog niet maken...

Over goede geluidsweergave gesproken: ik heb hier nog een leuk artikeltje van (K&H) Neumann.
In HW-land is Genelec tamelijk populair, maar Neumann wordt door de studioboeren toch vaak nog net iets professioneler en strakker gewaardeerd. Als ik nog goede oren had, kocht ik een setje KH120D met de KH810 erbij.

Maar hier moet je even kijken: http://www.neumann-kh-line.com/ en dan rechtsboven bij downloads:
"setting up Studio Monitors Guide". Daar kun je ook lezen, dat bij multichannel setups, als je de speakers noodgedwongen niet op 1 lijn ( afstand) naar de luisterpositie kunt zetten, je dus 30 microseconden voor elke cm verplaatsing moet corrigeren....!!
Als we dit afzetten tegen de veelal op goed geluk geplaatste setups, dan valt er nog veel te winnen.
Alleen zit je altijd weer met die keuze voor de optimale luisterpositie.

Ik ben het idd me Jan-Wim eens, dat je eigenlijk alles op het gebied van aanpassingen kwa looptijden, fasekorrelaties, filtering etc etc in het digitale domein zou willen doen. Maar dan wordt het allemaal wel ERRUG een geluidslabo!!
Of is het dat al bij jullie....??? :oops: :roll: :shock:

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 dec 2014 19:14

Re: HEIL airmotion transformers

ik speel in iedergeval met mijn witte labjas aan Geert :lol: :lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 dec 2014 20:09

Re: HEIL airmotion transformers

Ha, gelukkig, HUMOR.....!!!

Even was ik bang, dat dit door die diverse verbeten stukjes wat op de achtergrond was geraakt....

Thks!
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2014 20:17

Re: HEIL airmotion transformers

Hoi Jan Wim

Met die witte jas aan krijgen we naast de oam prof nog een prof. In hauptwerk land erbij :D

Ik heb wel naar die dsp gekeken maar die moet dan digitaal ingelust worden tussen de sdif uit van de Rme en de spdif in van de Qls versterker. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de latency misschien teveel wordt en ook nog eens de extra kosten. Ik heb ook een software matig scheidings filter gevonden voor in Reaper incl. Fase correctie. In de documentatie van dit filter stond al dat het geen realtime filter was dus niet geschikt voor direct musiceren.

Hoi Geert

Ik zal nog wel de tekening van het filter inscannen dus dat komt nog.
Ook bij de studio boxen komen de amt tweeters meer in de picture. Volgens mij is het patent verlopen want er zijn er al meer die dit soort tweeters produceren.
Ook studio monitoren werken al met dit principe kijk maar eens naar de emotiva's
https://emotiva.com/products/powered-monitors/stealth-6
Deze monitoren hebben een sleuf aan de achterkant waardoor ook deze speakers enigzins een dipool karakter vertonen.
Je moet dan wel genoeg ruimte aan de achter kant hebben voor enig effect dus voor op de Hauptwerk speeltafel wat minder geschikt.
Genoeg ontwikkelingen dus de laatste tijd.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 feb 2015 19:14

Re: HEIL airmotion transformers

Jan Wim schreef:
maar ik wil je niet verder uitdagen hoor, maar als je nog eens een keer niets te doen hebt, moet je je eigen nog eens verdiepen in DSP , dan is een harware filter niet meer nodig, en zeker in jouw geval blijft dan echt alles in het digitale domein. dit even terzijde

gr

JW


Hoi Jan Wim

Ik heb je wijze raad opgevolgd en heb de nanodigi dsp gekocht. Deze heb ik op de spdif uitgang van de Rme kaart aangesloten en via de programmeerbare crossovers digitaal met spdif uitgangen weer doorgelust naar mijn 2 digitale versterkers. Ik heb nu dus weer een biamp configuratie. Het leuke is dat je kan experimenteren met crossovers. Ik heb de Heil tweeters nu vanaf 900 hz gefilterd maar dan wel erg steil met een linkwitz filter van 48 db per octaaf. Dit kunnen ze makkelijk hebben zeker met zo'n steile filtering. Omdat er geen analoge scheidings filters meer inzitten die een negatief effect hebben op de impendantie en dempings factor van de luidsprekers cq. amp. hebben de versterkers het een stuk makkelijker gekregen en dat hoor je zeker. Door de hoge dempings factor hebben ze konussen in een stalen greep, hetgeen resulteerd in een zeer strak, detailrijk geluid. Het geluid blijft altijd volledig transparant zelfs met een tutti registratie. Klein minpuntje is dat ik bij kritisch luisteren iets van ruis hoor , maar tijdens het spelen hoor je dat niet!

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2015 20:41

Re: HEIL airmotion transformers

Loosman schreef:
Jan Wim schreef:
maar ik wil je niet verder uitdagen hoor, maar als je nog eens een keer niets te doen hebt, moet je je eigen nog eens verdiepen in DSP , dan is een harware filter niet meer nodig, en zeker in jouw geval blijft dan echt alles in het digitale domein. dit even terzijde

gr

JW


Hoi Jan Wim

Ik heb je wijze raad opgevolgd en heb de nanodigi dsp gekocht. Deze heb ik op de spdif uitgang van de Rme kaart aangesloten en via de programmeerbare crossovers digitaal met spdif uitgangen weer doorgelust naar mijn 2 digitale versterkers. Ik heb nu dus weer een biamp configuratie. Het leuke is dat je kan experimenteren met crossovers. Ik heb de Heil tweeters nu vanaf 900 hz gefilterd maar dan wel erg steil met een linkwitz filter van 48 db per octaaf. Dit kunnen ze makkelijk hebben zeker met zo'n steile filtering. Omdat er geen analoge scheidings filters meer inzitten die een negatief effect hebben op de impendantie en dempings factor van de luidsprekers cq. amp. hebben de versterkers het een stuk makkelijker gekregen en dat hoor je zeker. Door de hoge dempings factor hebben ze konussen in een stalen greep, hetgeen resulteerd in een zeer strak, detailrijk geluid. Het geluid blijft altijd volledig transparant zelfs met een tutti registratie. Klein minpuntje is dat ik bij kritisch luisteren iets van ruis hoor , maar tijdens het spelen hoor je dat niet!

Groet Jan



Hoi Jan,

leuk om te lezen dat het gelukt is, nu ben "jij" tot aan de conus volledig digitaal.

het is inderdaad leuk om te experimenteren met verschillende instellingen qua filtering.

er treed iets ruis op wat eigenlijk onvermijdelijk is, normaal word deze ruis al grof vernietigd door de het hardware filter, wat een vele male grotere afwijking heeft.

dit heeft al een dempende werking op het signaal.

deze ruis komt vaker voor, er komt misschien wel een firmware update.

ik neem aan dat de ruis alleen te horen is in het hoog?
je zou een mundorf m-resist in de signaalweg van het hoog kunnen plaatsen
http://www.hificollective.co.uk/components/mresist.html

maar als het niet hinderlijk is zou ik er niks aan doen

in ieder geval veel plezier met je upgrade.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 feb 2015 20:56

Re: HEIL airmotion transformers

Hoi Jan Wim

De ruis is alleen hoorbaar als ik niets speel, alleen een beetje achtergrond ruis heel zacht maar tijdens spelen absoluut niet hoorbaar.
Hoop dat een evt. Update daar wat aan doet, want het zou eigelijk niet moeten.

Groeten Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2015 21:02

Re: HEIL airmotion transformers

Loosman schreef:Hoi Jan Wim

De ruis is alleen hoorbaar als ik niets speel, alleen een beetje achtergrond ruis heel zacht maar tijdens spelen absoluut niet hoorbaar.
Hoop dat een evt. Update daar wat aan doet, want het zou eigelijk niet moeten.

Groeten Jan



maar ik neem aan dat de ruis niet hoorbaar is als de windmotor aanstaat?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 feb 2015 21:14

Re: HEIL airmotion transformers

Nee ook als Hauptwerk niet is opgestart de windmotor maskeert het uiteraard.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2015 21:29

Re: HEIL airmotion transformers

he jan,

heb je nu met de AMT's wat eerder afval in het echte hoog? omdat je dipool gaat
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 feb 2015 21:50

Re: HEIL airmotion transformers

Dat valt wel mee, niet meer als bij mijn Kef boxen. Arc trekt alles sowiezo kaarsrecht dus dat is geen probleem.
Trouwens als ik nu Arc in en uitschakel dan is het effect veel minder spectaculair dan vroeger. Dit heeft denk ik te maken met het dipool karakter dat geeft door de combinatie van direct en gereflecteerd geluid minder last met staande golven ( in ieder geval de harmonischen vermoed ik vanwege de filtering boven 900hz ) .

Groeten Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2015 21:55

Re: HEIL airmotion transformers

Loosman schreef:Dat valt wel mee, niet meer als bij mijn Kef boxen. Arc trekt alles sowiezo kaarsrecht dus dat is geen probleem.
Trouwens als ik nu Arc in en uitschakel dan is het effect veel minder spectaculair dan vroeger. Dit heeft denk ik te maken met het dipool karakter dat geeft door de combinatie van direct en gereflecteerd geluid minder last met staande golven ( in ieder geval de harmonischen vermoed ik vanwege de filtering boven 900hz ) .

Groeten Jan


inderdaad Jan omdat het geluid minder gebundeld is , is er al minder correctie nodig.

het werkt in de ruimte wat diffuser.

dit principe (diffusor)heb ik toegepast op alle parallelle wanden van mijn speakerkast aan de binnenzijde
het geluid moet in de kast wel kots misselijk worden :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 18 feb 2015 22:11

Re: HEIL airmotion transformers

Loosman schreef:De oplossing zou zijn om omnidirectionele boxen te gebruiken maar door het 360 afstraal gedrag is de plaatsing in het stereo beeld wat minder precies

groet Jan


Dag Jan,

Dit herken ik absoluut niet.

Mijn opstelling met 4 omnidirectionele speakers kan zelfs binaurale opnames aan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 feb 2015 22:33

Re: HEIL airmotion transformers

Hoi Peter

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit omnidirectionele speakers in een Hauptwerk setup heb gehoord. Wel ooit eens plasma tweeters gehoord en die zijn ook omnidirectioneel, klonk ontzettend goed. Als ik bezig ben met een upgrade dan orienteer ik mij altijd gedegen op het internet en lees ik zoveel mogelijk testen. De algemene concensus onder de revieuwers is toch dat omniboxen geweldig goed klinken, ontzettend ruimtelijk zijn maar dat een wat preciesere plaatsing van instrumenten in het stereo beeld minder goed is dan bij direct afstralende boxen. Dit is ook verklaarbaar omdat het geluid zich verspreid door de ruimte en dus minder gefocust is. Mijn dipool boxen hebben door hun afstraal gedrag ook een iets minder scherpe plaatsing als de Kefs die ik eerst had. Maar dat vind ik voor boxen die kort voor je neus staan nu juist een voordeel. De Backustic boxen die geliefd zijn onder veel Hauptwerkers zijn zowiezo bij mij niet plaatsbaar op de plek voor mij op de console, dus dan moet ik ze links en rechts naast mijn console zetten en dat is in mijn opinie geen optie in een surround opstelling.

Groeten Jan
Laatst bijgewerkt door Loosman op 18 feb 2015 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 18 feb 2015 23:19

Re: HEIL airmotion transformers

Jan Wim schreef:

ik neem aan dat de ruis alleen te horen is in het hoog?
je zou een mundorf m-resist in de signaalweg van het hoog kunnen plaatsen
http://www.hificollective.co.uk/components/mresist.html

maar als het niet hinderlijk is zou ik er niks aan doen

in ieder geval veel plezier met je upgrade.

gr

JW


Volgens mij is dat een ordinaire weerstand. Hoe kan een weerstand de ruis onderdrukken zonder de prestaties van de tweeter negatief te beïnvloeden?
Ingeval een wisselfilter wordt gebruikt, is de weerstand nog meer van invloed.

Wat ik me in deze discussie nog afvraag is hoe het kan dat je de hele signaalweg digitaal op high-end niveau brengt en dat dan de tweeters ruis produceren.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 feb 2015 23:33

Re: HEIL airmotion transformers

De Dsp produceert de ruis, toen deze nog niet in het signaal pad zat was er geen ruis. De ruis is gering en vergelijkbaar met een analoge versterker. De digitale versterkers zijn helemaal stil. Omdat ik nooit ruis hoorde viel het me nu op.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 feb 2015 00:18

Re: HEIL airmotion transformers

Jan schreef:
Jan Wim schreef:

ik neem aan dat de ruis alleen te horen is in het hoog?
je zou een mundorf m-resist in de signaalweg van het hoog kunnen plaatsen
http://www.hificollective.co.uk/components/mresist.html

maar als het niet hinderlijk is zou ik er niks aan doen

in ieder geval veel plezier met je upgrade.

gr

JW


Volgens mij is dat een ordinaire weerstand. Hoe kan een weerstand de ruis onderdrukken zonder de prestaties van de tweeter negatief te beïnvloeden?
Ingeval een wisselfilter wordt gebruikt, is de weerstand nog meer van invloed.

Wat ik me in deze discussie nog afvraag is hoe het kan dat je de hele signaalweg digitaal op high-end niveau brengt en dat dan de tweeters ruis produceren.

Jan



zomaar een vraagje, heb jij ooit zelf weleens speakers gebouwd Jan?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 19 feb 2015 18:12

Re: HEIL airmotion transformers

Jan Wim schreef:
zomaar een vraagje, heb jij ooit zelf weleens speakers gebouwd Jan?


Dat heb ik inderdaad. Maar altijd gesloten kasten. Ook heb ik een elektronica opleiding gevolgd, lang geleden, en daarom was ik ook benieuwd hoe een weerstand de ruis weg zou kunnen nemen zonder dat dit de prestaties van de tweeter beïnvloedt.

Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 feb 2015 18:45

Re: HEIL airmotion transformers

Jan schreef:
Jan Wim schreef:
zomaar een vraagje, heb jij ooit zelf weleens speakers gebouwd Jan?


Dat heb ik inderdaad. Maar altijd gesloten kasten. Ook heb ik een elektronica opleiding gevolgd, lang geleden, en daarom was ik ook benieuwd hoe een weerstand de ruis weg zou kunnen nemen zonder dat dit de prestaties van de tweeter beïnvloedt.

Jan



Hoi Jan,


gesloten kasten of TL kasten zijn ook het mooist.

met gesloten kasten heb je een strakker laag wel minder diep.
Tl heeft mijn voorkeur dit vind ik zelf het mooist qua diepte.

de supreme weerstand heeft een iets andere werking dan bv een MOX weerstand.

in combinatie met nanodigi kan je deze supreme plaatsen, de invloed van de supreme
word meegenomen in de nanodigi.

deze ingreep kan je alleen toepassen als je digitaal filtert.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com