Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

RME Fireface & Windows 8.1 ?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 18 feb 2015 11:00

RME Fireface & Windows 8.1 ?

Zijn er meer gebruikers met de mooie RME Fireface op Windows 8.1 ?

Deze geluidskaart krijg ik niet zo lekker aan de praat als mijn vorige Profire 2626 van M-audio.

Het moederbord is van Asus, en zou de TI-chipset moeten hebben, voorheen ook geen problemen met M-Audio.
k Heb de laatste RME-drivers geinstalleerd, en de firmware update gedaan, ...Hauptwerk via ASIO werkt nu goed.

Om i.p.v. te Hauptwerken de Windows mediaplayer te kunnen gebruiken, moet echt eerst de geluidskaart aan moet staan, en dan de PC pas kan worden opgestart. Anders komt er geen geluid. Als het wel werkt, is b.v .de Volume-instelling van Windows zelf (rechtsonderaan voor de kenners ;) niet werkend meer. Wel het schuifje in de Mediaspeler.

Herkent iemand dit ? Wat doe ik verkeerd ?

WiBo

(Edit na herinstallatie drivers)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 feb 2015 21:30

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Foobar2000 gebruiken ipv de Windows Mediaplayer.
zie viewtopic.php?f=2&t=1654&p=19233&#p19233

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 19 feb 2015 23:19

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Hoi Evert Jan,

De Mediaspeler heeft wel erg onze voorkeur en m.i. zou het ook moeten kunnen werken. Toch ?
Inmiddels was ik al zover dat er ook een Asio-plugin voor deze Windows Mediaspeler bestaat, maar nooit nodig gehad.

Er is echter wat meer mis of in conflict ben ik bang..:
Bij het unloaden van een orgel heb ik soms ineens een blauw scherm, en sluit de PC af met de melding IRQL_NOT_LESS-OR_EQUAL. Of, soms ziet HW de hele RME niet bij het opstarten, en soms begint de hele mixer van RME te flipperen tijdens het draaien van een cd-tje .. :o Zie http://youtu.be/HAOJgC6Gmh8

Zoals aangegeven de Profire 2626 deed het altijd perfect op Firewire, heb ik terug aangesloten en ook de melding IRQL_NOT_LESS-OR_EQUAL zit er nu bij deze M-Audio ook in :o

Mijn moederbord is een ASUS met onboard firewire schijnt bij nader onderzoek geen TI-chipset te hebben, in apparaatbeheer zie ik bij 1394 een VIA aanduiding.. (ASUS P8P67-M)

Met vr grt,
WiBo

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 feb 2015 00:19

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Willem

IRQL_NOT_LESS-OR_EQUAL is een probleem met een driver, die een stuk geheugen probeert te adresseren, dat niet toegestaan is.

Nu je de M-audio kaart nog hebt, kun je misschien de PC via systeemherstel terugzetten naar de datum dat e.e.a. nog stabiel werkte. Dit enkele dagen aanzien of het stabiel blijft en vervolgens de M -audio driver via revo uninstall deinstalleren, PC afsluiten en opnieuw starten en dan de andere kaart/driver installeren.

Alternatief voor het geval je systeemherstel niet goed gaat/werkt:
Bij het deinstalleren van de drivers van je eerste audio kaart is misschien wel iets achtergebleven, dat nu voor problemen zorgt bij installatie van de drivers voor de nieuwe kaart. En nu omgekeerd ook weer.
Misschien kun je deze nogmaals de-installeren
Gebruik Revo-uninstaller: http://www.revouninstaller.com/download ... rtable.php
Uitpakken en direct runnen. Als het verwijderd is, PC afsluiten en opnieuw starten.
Dan de driver voor de andere kaart installeren.
Vervolgens weer deinstalleren met Revo; PC afsluiten en opnieuw starten.
Als het goed is zijn beide nu goed verwijderd.
Omdat de M-audio tot nu toe goed gewerkt heeft, deze installeren en gebruiken. Kijk of je PC gedurende langere tijd stabiel blijft werken.

Je geeft niet aan welk type RME je hebt.
De TI chipset wist ik wel: op geen enkel moederbord met een 1394 behalve Supermicro zitten die. Het is altijd de Via, die is goedkoper. Maar voor dit probleem is het niet interessant: de TI chipset is alleen voor HW nodig en heeft een betere performance dan de Via.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 20 feb 2015 09:20

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Goedemorgen,

Dank voor deze adviezen, ga er zeker mee aan de slag ! ' k laat het nog wel horen. Het betreft een Fireface 800.

Groet
Wibo

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 feb 2011 15:50

Bericht 24 feb 2015 18:55

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Hallo,


Ik heb zelf ook een RME Fireface UCX deze is door Joost Bullens van RME Duitsland op mijn Hauptwerksysteem ingesteld.
Werkt echt perfect, is denk ik momenteel het beste wat je kopen kunt op dit gebied. Wat dat betreft dus gefeliciteerd.
Maar ja dan moet die kaart het wel gaan doen.
Daarom mijn advies: bel RME 00498133918170 en vraag naar Joost Bullens.
Deze Nederlandse techneut weet alles op dit gebied.

Laat mij ff weten of het je gelukt is om de RME goed te laten werken op je systeem.

Hartelijke groeten,

Gerrit Teunis

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 25 feb 2015 23:21

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Gelukkig is er systeemherstel.. :) De oude kaart draait gelukkig weer stabiel.

Volgende week toch maar eerst een PCI insteekkaart plaatsen met TI-chipset, en flink poetsen met Revo.
(dank voor de tips) In elk geval om deze instabiliteit uit te sluiten,

Grt,
Wibo

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2015 11:51

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Willem

er zijn gelukkig ook nog goede dingen in Windows .......... :lol: :lol:

Vergeet bij het plaatsen van een 1394 kaartje niet in het BIOS de onboard 1394 poort uit te zetten.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 08 apr 2015 22:05

Re: RME Fireface & Windows 8.1 ?

Het is voor mekaar !
De RME draait nu prima op een firewire PCI insteekkaart met TI-chipset ! :) :) :)

In apparaatbeheer ontdekte ik dat dit moederbord een VIA-chipset heeft voor de Firewire.
De M-Audio 2626 had hier geen moeite mee. De RME(drivers) zijn wat dat betreft gevoeliger.. :shock:

Allen hartelijk dank voor de tips!

WiBo

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com