Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 23 feb 2015 13:04

Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Beste PCorgan gebruikers hier mijn 1 ste vraag hier als net aangespoeld lid.

Mijn net 2 hands aangeschafte laptop voor 485 euro is de professionele DEll m6500 met i-7 940 extreme processor en windows 7 64 bit. Heeft ook veel meer ram mogelijkheid in optie dan mijn medion i-5 pc. Daarom wil ik de EMU 161616m nu aan de laptop aansluiten. Maar HOE?

Ongetwijveld via een ingewikkelde naam adaptor. Als het al kan. Maar ik zie alleen al op de Dell site dat ze de gekste aanpassingsadaptors hebben voor alleen al de ronde bus waar je vroeger de muis en toetsenbord aansloot ( daar kan dus ook nu een microfoon en stereo uit en ingang en de hele mikmak op.) mocht een geluidskaart net een brug te veel zijn, heb ik nog in de aanbieding.....gisteren zag ik op het net adaptorkaartjes tot wel 200 euro ! Ik hoop dat het niet zo duur hoeft te zijn om mijn bestaande 1616 aan te sluiten.

VGA
DisplayPort
USB 2.0 2x
USB 3.0 2x
E-SATA
IEEE 1394 Firewire
Card Reader
ExpressCard-Slot graag jullie advies ;>)

Op onderstaande link van Conrad dacht ik een oplossing te zien, maar de verkoper zegt dat deze adaptor niet voor mij bedoeldis !! Zie ook de reactie van een klant die met de zelfde 1616m met ook mijn probleem, en die wél geholpen lijkt met die adaptor. Inmiddels groeit het boven mijn hoofd en snap ik het niet meer. https://www.conrad.nl/nl/cardbusexpress ... &WT.srch=1

Ook EMU zelf leek een overgangskaartje te hebben, maar produceert het niet meer!? Snap ook niet of het nu alleen om dat verloopinsteekkaartje gaat of dat niet meer gemaakt wordt, of de combi zoals afgebeeld. Ook dit plak ik even
http://www.musiciansfriend.com/pro-audi ... dio-system

info over mijn laptopspecs:
http://www.dell.com/downloads/global/pr ... -sheet.pdf
http://www.pcworld.com/article/206607/d ... m6500.html
Laatst bijgewerkt door blauwbilgorgel op 26 feb 2015 02:26, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 23 feb 2015 13:20

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Het PCI-E gedeelte kan in een moederbord van een vaste computer, in een laptop zal die nooit passen. Of er adapters zijn van pci-e naar usb zou ik niet weten eerlijk gezegd. Een eerste google-actie levert niets op, ik krijg alleen maar pci-e kaarten met extra usb-poorten en die heb jij niet nodig.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 feb 2015 13:33

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Ik zou op zoek gaan naar een USB of Firewire externe geluidskaart.

Jan

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 23 feb 2015 16:40

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

reactie op de 2 antwoorden:
1.) nieuw kopen kan altijd nog. Ik vond deze 3 jaar geleden gekochte al duur genoeg voor de volgende 10 jaar. Ik zoek nog naar een tussenoplossing met behoud van investering.

2.) VRAAG:....aan wie ZELF zo een 1616 m heeft. Kan ik niet gewoon de internetkabel die als verbindingskabel van regelkastje (noemen dat outbreak unit?) naar pci e kaart in de pc gaat, gewoon daarvan loskoppelen en in de LAN poort van de laptop steken? ...Of loop ik dan kortsluitingsgevaar? ( 't zijn toch de zelfde type kabels?)

Ik voel me er erg hulpeloos bij, en kan me niet voorstellen, dat ik de eerste hauptwerkspeler ben die zijn EMUm 1616 aan een laptop wil gebruiken i.v.m. de hogere Ram mogelijkheden van desbetreffende laptop (die eigenlijk workstation is = rekenkracht zwaardere laptop)

3.) Iemand bij conrad helpdesk opperde nog als mogelijke oplossing om 'gewoon' mijn adaporzoektocht te staken en de 1616m in de pc te laten zitten en de laptop alleen zijn ram en processor te laten lenen aan de pc. Intelligent idee lijkt me van iemand die meedenkt i.p.v. alleen ja of nee verkoopt....maar.....hoe moet dat dan weer! En kan dat inderdaad? Welke nerd hier wil me bijstaan. heel graag!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 feb 2015 20:25

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

De E-Mu 1616M Master Laptop CardBus wordt niet meer gemaakt. Dit ding stamt uit 2006 en is verouderd. Nieuwe laptops hebben geen gat meer om zo'n kaart in te steken. Te weinig omzet betekent exit voor zo'n product.
@e hands geef ik je weinig kans, omdat niemand zo'n interface los zal verkopen en zijn EMU audio box zal houden. Het is een set die bij elkaar hoort.

Het is ook jammer dat je de laptop al gekocht hebt zonder uit te zoeken of e.e.a. wel gaat passen. Nu betekent het alleen maar meer investeren.

In o.a. Taiwan zit een fabriek die nog adapters maakt: http://www.hwtools.net/PCIe.html
Zoiets bijv. http://www.hwtools.net/Adapter/PE4L%20V2.1.html of http://www.hwtools.net/Adapter/PE3A.html maar het zou net zo goed een ander kunnen zijn. Ik heb dat niet in detail uitgezocht. In die adapters heb je nl. verschillende soorten en diktes, dus of dat in je Dell past ......
En dan zit de EMU kaart open en bloot op die adapter en je moet ook nog een voeding kopen + een kastje.
En gaat het werken? Ik weet het niet. Ik zou het risico niet lopen; het kost je al gauw 100 euro + BTW + invoerrechten.

Je hebt nu een i5 desktop PC (medion i-5 pc). Kun je daar geen RAM bijplaatsen (eventuele bestaande RAM vervangen). Wat voor type Medion is het? Heb je een weblink?

Anders is het advies is om de EMU kaart te verkopen en een USB audio kaart te kopen en die op de laptop aan te sluiten.
Of je laptop verkopen en een desktopPC terug kopen; in dat geval kun je de EMU PCIe kaart erin stoppen. Bijv. zo iets: http://link.marktplaats.nl/m896181995
Een andere mogelijkheid zie ik op dit moment niet.

Nog even antwoord op je vraag 2: die lint kabel heeft toevallig een RJ45 plug maar is GEEN ethernet aansluiting. Aansluiten op de ethernet connector van je PC mag dus NIET; de kans is dat een van beiden kapot gaat.

Antwoord op je vraag 3: in een laptop zitten vaak speciale uitvoeringen van processoren; en de chipset van beiden moet ook nog kloppen / gelijk zijn. En RAM in je laptop is zowiezo niet compatibel met die een desktop PC.

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 24 feb 2015 01:28

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Allereerst heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide reactie. Respect!
Ben natuurlijk wel even gedeprimeerd over je wijsheiden die wel degelijk hout snijden, maar au doen.. Maar spartel nog even lustig tegen. Nu toch maar weer 4 uur achter elaar gegoogeld. En hulp gevraagd op youtube. Daar hebben lui allerlei geknutseld. Ook vond ik deze site. Zie qua optiek wel wat ik zoek, maar dan zit er weer een simkaarthouder bij.http://www.ebay.com/bhp/mini-pci-e-to-usb-adapter. Als niets helpt dan maar wachten. Ik las nog dat er nieuwe slotenkomen op de nieuwse laptops die wel nu al verloopkabels hebben van pci-e mini (dat laatste woord hoort er nog bij.....inmiddels wijzer geworden zag ik dat PCI-E weer verschillende breedtes kent 1x 2x en 16 x GEDOE!!) Welke knap ongetwijveld autischische nerd verzon of handhaafde al die variaties op het begrip PCI-E express met de zelfde naam maar verschillend wijde connektors. Nu komt de thunderbold aansluiting eraan. Daar schijn ik dan wel weer mijn 1616M Mini PCI-e aan te kunnen sluiten via een al bestaande verloopkabel.

Ben er goed klaar mee;>(....En ja .....had ik even moeten checken, maar de laptop is ook voor videobewerking gekocht en daar is hij top voor! En toen dacht de blauwbilgorgl...o das verry nice voor hauptwerk too! koude kermis...

ga nu maar als troost even orgelvidos youtuben....wordt voortgezet.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 feb 2015 19:53

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

blauwbilgorgel,

Ik zie dat je de EMU kaart wilt ruilen voor een USB/Firewire kaart.

Nu heeft de Dell laptop een 1394 Powered 6-pin aansluiting maar ik weet bijna zeker dat op het moederbord van die Dell geen Texas Instruments chipset zit voor Firewire.
Hauptwerk adviseert voor Firewire aansluiting/geluidskaarten een Texas Instruments chipset; dit i.v.m. de betere performance van die chiptset t.o.v. anderen.

Dat betekent niet dat anderen niet zullen werken, maar om geen risico te lopen zou ik gaan voor uitsluitend een USB geluidskaart.
Deze geluidskaart kun je tzt dan ook gebruiken bij een nieuwere PC als de Dell vervangen wordt. Niet elke PC heeft nl. standaard een FW kaart, en laptops zeker niet.


En wat mij opvalt bij die inteface kaart van Ebay, is dat daar geen electronica op de print zit (tenzij het aan de onderzijde zou zitten). Raar.
En PCIe is idd in verschillende smaken en ook in verschillende versies per smaak.
PCIe is een verzamelnaam. Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express lees je e.e.a..
De Engelse versie is beter: https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express.

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 24 feb 2015 21:54

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Heel erg bedankt voor je research en schrijfwerk. geeft me als nieuwkomer een goed gevoel.
Inmiddels heb ik gedaan wat ik meteen had moeten doen.....héél precies naar de orginele adaptor kaart kijken van EMU .
Daar zit een gat voor de linkkabel normaal voor internet gebruikt. Ik meende eerst dat het een 'stopkontact'was voor een willekeurige PCI-e mini kaart. En zo begon mijn 8 urige speurtocht op het net voor zo een kaart. Pffffffff.

ok uithuilen en dan als laatste nog slijmmailtjes schrijven naar alle europese importeurs wie er nog zo een losse originele EMU insteek buskaart heeft liggen voor de 1616m. Ik wacht nog de reacties van mijn oproep voor ruilen van mijn kaart af. Maar voor dat huilen wordt kijk ik toch maar met net zo veel volhardendheid naar een gebruikte hihg end bedrijfs pc.

Na 3 jaar zijn die dingen uit garantie en doen bedrijven ze voor een krats weg. En anders die link die je aangaf. die knaap die hobbiet voor het groter doel...ons'' hauptwerkers gelukkig maken", lijkt me wel een ok adres, zo tussen de regels lezend.

Afijn ....iedereen hier die dit onderwerp las in een deuk van het lachen achterlatend, sluit ik het thema af met een verwijzing naar mijn alterego .

k ben de blauwbilgorgel,
Mijn vader was een porgel,
Mijn moeder was een porulan,
Daar komen vreemde kind'ren van.
Raban! Raban! Raban!

Ik ben een blauwbilgorgel
Ik lust alleen maar korgel,
Behalve als de nachtuil krijst,
Dan eet ik riep en rimmelrijst.
Rabijst! Rabijst! Rabijst!

Ik ben een blauwbilgorgel,
Als ik niet wok of worgel,
Dan lig ik languit in de zon
En knoester met mijn knezidon.
Rabon! Rabon! Rabon!

Ik ben een blauwbilgorgel
Eens sterf ik aan de schorgel,
En schrompel als een kriks ineen
En word een blauwe kiezelsteen.
Ga heen! Ga heen! Ga heen!

gedicht van Cees Buddigh .....met vriendelijke groeten en behoud van spel grammatica of typfouten wegens handicap, zwaai ik hierbij af en sluit ik olijk mijn vruchteloos ge- google al wonden likkend af met een glaasje prosecco al is die van de Aldi net als mijn pc . Leve PC organ en zijn hulpvaardige leden.

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 26 feb 2015 02:38

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Beste Evert-Jan,

Ik heb nu 2 keer de helpsectie doorgelezen, maar vind niet hoe ik dit topic verwijderen kan (wel een abo, maar dit is een topic geen abo). Vind mijn vraag overbodig nu blijkt dat mijn uitgangspunt voor de vraag achteraf gezien al verkeerd was. De vraagstelling bij begin kan anderen valse hoop geven. Daarom moet dit hele onderwerp weg vind ik.

Verder begrijp ik niet waarom priveberichten in postvak uit blijven hangen. zie er geen verzendknop, nog mededeling dat ik (nog?) geen prive berichten mag versturen. Op zich heb ik geen behoefte meer ze alsnog te verturn, maar een volgende keer wellicht wel. Ik ga nog even kijken hoe ik wel de postvak uit berichten kan verwijderen.

Hoop dat je me hierin nog wat wil wegwijzeren. hartelijke groet, Pierre

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2015 11:48

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Pierre

een topic is niet te verwijderen, dus ook dit topic niet. Dat topic van Abco is verplaatst naar de rubriek waar het hoort (Vayne audio in de rubriek commerciële aanbieders en daaraan vastgeplakt). Ook jouw topic is verplaatst: van de rubriek "computers voor HW" naar "audio/geluidskaarten", maar heeft wel zijn eigen titel behouden omdat het niet is vastgeplakt aan een bestaand topic.
Jij vindt je vraag nu overbodig/verkeerd, maar een ander kan er van leren. En iemand moet, als hij ergens naar op zoek is, niet alleen dat ene bericht lezen maar het in zijn verband lezen, dus ook de reacties e.d.

Je moet ook geen berichten meer aanpassen zoals je nu met je 1e bericht gedaan hebt als er al een reactie op dat bericht is geweest (voordat een reactie is geweest kan aanpassen geen kwaad). Velen lezen dat bericht, dus ook de aanpassing, nl. niet meer. Dus als je nav een opmerking/antwoord een nieuwe ingeving hebt, maak dan een nieuw bericht.

Privéberichten blijven in postvak uit hangen zolang de geadresseerde het nog niet heeft gelezen. Daarna gaat het bericht automatisch naar "verzonden berichten".

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 27 feb 2015 00:49

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

Aha! Ik kan mij in alles goed vinden. wens U een fijn weekend met spekjes een trilpuddinkje, vrolijke gezichten en rustgevende wind uit de pijpen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 feb 2015 10:58

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

blauwbilgorgel schreef:

k ben de blauwbilgorgel,
Mijn vader was een porgel,
Mijn moeder was een porulan,
Daar komen vreemde kind'ren van.
Raban! Raban! Raban!


Je maakt mij nieuwsgierig! kan je aub. een avatartje plaatsen

Groet Jan :lol: :lol:

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 feb 2015 02:32

Woonplaats: Am*dam

Bericht 27 feb 2015 12:38

Re: Emu 1616m pci-e nu op laptop aansluiten hoe?

komt in orde!
Eerst nog wat startproblemen op lossen met Hauptwerk weer aan de gang krijgen na 3 jaar stoppen wegens technische afknapper waar niemend me destijds mee kon helpen. Ga een nieuw item plaatsen over gieren van de ventilator van de processor als ik latere samplesets laadt. (vooral die van Zurek hoe weinig RAm ook nodig)moet nog nadenken over goede vormulering van mijn probleem daar mee. En oefenen met plaatsen printscreens hier. Komt er alles op neer, dat als ik Zwolle hauptwerk 2 met alle toeters en bellen laad, er niets aan de hand is. Laad ik de mini gratis set van Rotterdam kleine orgel met slechts +- 3.15 Ram, dan meteen al na 1 minuut de ventilator gaat gieren en de temperattur oploopt tot 62 graden. Verder kan de pc van alles tegelijk (zonder hauptwerk) zoals 2 virusscanners filmpje kijken op you tube .....zonder temperatuursverhoging, dus aan de koeling of koelpasta zelf ligt het niet. Afijn, alles op zijn beurt. eerst nog sets van andere aanbieders testen op ventilator stress.......Ben nu bezig de 1616M maar weer aan de pc te koppelen en 'dáár dan ideale omstandigheden creere. Ram uitbreiden en stillere VAn......wordt vervolgd..... En dat profiel en avadinges komt ook aan de beurt als vlag en wimpel als alles opgelost is. Maar leuk hoor ....nieuwsgierigheid flijt me altijd en is zeker een stimulans.

Hoogachtend uw porgel.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com