Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Mixdown subwoofer vs hoodtelefoon

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 07 mei 2015 19:56

Mixdown subwoofer vs hoodtelefoon

Allen,

Ik heb een klein probleem met het gebruik van de hoofdtelefoon op mijn M-audio 610.
Deze geluidskaart heeft 8 analoge en 2 digitale uitgangen (spdif). Op het moment gebruik ik kanaal 1/2 voor de subwoofer, 3/4 naar mijn actieve tannoy's 5/6 via een versterker naar mijn passieve tannoy's. Deze setup is 2x stereo en dus geen surroundgeluid. Op kanaal 7 zitten twee kleine luidsprekers voor de orgelgeluiden.
In hauptwerk heb ik op kanaal 1/2 een mixdown gemaakt van kanaal 3/4, 5/6 en deze gaat dus naar de sub. De uitgang voor de hoofdtelefoon op mijn geluidskaart is gelinkt aan kanaal 1/2, wat goed uitkomt want zo gaat de mixdown en naar de sub en naar mijn hoofdtelefoon. Het nadeel zit 'em in het volume. Mijn subwoofer staat vrij zacht maar hierdoor is het volume van mijn hoofdtelefoon ook erg laag. Het is best vervelend om iedere keer het volume op te moeten schroeven voor ik met hoofdtelefoon kan spelen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen. Is het mogelijk om een tweede mixdown aan te maken voor alleen de hoofdtelefoon, of is er een veel eenvoudigere oplossing die ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt.

Groeten,

Gertjan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 mei 2015 21:01

Re: Mixdown subwoofer vs hoodtelefoon

Volgens mij is de oplossing het niveau van de uitgang ( op de M-audio) zodanig instellen dat het volume van de hoofdtelefoon naar tevredenheid is. Vervolgens op de versterker van de subwoofer het volume hiervan omlaag brengen totdat ook daarmee het juiste geluidsniveau is bereikt.
NB: heeft de hoofdtelefoonaansluiting niet een eigen volumeregelaar? Die dus alleen het signaal naar de hoofdtelefoon regelt en niet op de uitgang van de M-audio?

Jan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com