Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Newby wil een headphone aansluiten

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:32

Bericht 17 aug 2015 08:15

Newby wil een headphone aansluiten

Goedemorgen,

Ik heb van het weekend een oude johannus opus 20 aageschaft. Analoog, 40 jaar oud, maar werkend etc. Dit is geen orgel waar ik ff computer aanhang of zo, het is bedoeld om na 30 jaar weer te leren spelen en als het bevalt kopen we een digitale.

Ik heb vooraf niet goed opgelet helaas en nu blijkt er geen hoofdtelefoon aansluiting op te zitten, dat is voor iedereen lastig in mijn buurt. Ik moet nogal wat loopjes oefenen wil ik die toccata van Grison er in krijgen...;-)

Is er iemand die mij kan vertellen of ik dat alsnog kan fiksen met een beetje noeste arbeid aan de achterkant? Is er een schema van die ouwe electronica? Er zit een oude recorderplug maar dat is waarschijnlijk alleen uitgang zonder dat het de boxen uitschakelt....

Iemand hier die me hiermee kan helpen? Ik kan solderen, ik kan schema's lezen evt...

Dank alvast!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 17 aug 2015 08:29

Re: Newby wil een headphone aansluiten

Johannus orgels geeft goede service.

Misschien even bij de bron informeren:

http://www.johannus.com/nl/contact

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 17 aug 2015 17:11

Re: Newby wil een headphone aansluiten

Als er wel een audio output op zit, zou je die kunnen aansluiten op de AUX input van een stereoversterker. Op de versterker zit dan weer een headphone uitgang die met de volumeregelaar van die versterker te regelen is.

Ook kun je via een paar weerstandjes een aftakking maken op de eindversterkeruitgang en daar je headphone op aansluiten. Volume wordt dan geregeld via het volumepedaal van het orgel. Elders op dit forum heeft ene Geert dat al eens een schema van gepubliceerd.

Om het geluid van het orgel zelf uit te schakelen zal wel een kwestie zijn van domweg met een schakelaar de luidspreker te onderbreken. De audio van een degelijk oud instrument zal waarschijnlijk bestaan uit breedbandspeaker(s) van een cm of 30 doorsnee.

Jan

Berichten: 2

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:32

Bericht 17 aug 2015 17:50

Re: Newby wil een headphone aansluiten

Thanx beiden!

Ik heb inmiddels schema's van Johannus ontvangen, bedrading van de output klopt niet met bedrading van de jack van de headphone...easy fix....speakers moet ik idd nog uit zien te krijgen...zal idd wel serie switches worden denk ik...moet nog ff uitzoeken waar ze dan precies moeten komen. Klusje voor morgenavond...

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com