Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Versterker zonder standby

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 38

Geregistreerd: 25 maart 2015 19:20

Woonplaats: Woudenberg

Bericht 02 okt 2015 22:35

Versterker zonder standby

Ik ben weer een beetje verder met mijn project. Ik heb nu een setje mooie speakers en een redelijke sub.
De sub heeft z'n eigen versterker, maar de speakers zijn passief. Nu heb ik er zo'n leuke hifi versterker voor staan met een handige stand-by functie. Niet dus. Ik heb een magneet relays voor het stekkerblok zitten die via de pc wordt aangestuurd. Dus deze schakelt in zodra de computer wordt aangezet en schakelt uit bij powerdown van de pc.
Alle rand apparatuur (scherm, versterker, sub.. Etc) zit daar op aangesloten.

Nu mijn probleem: bij het inschakelen gaat de versterker niet aan, maar in stand-by.
Dit blijkt standaard gedrag te zijn van dit soort versterkers.

Weet iemand een versterker die dit niet heeft?
Ik heb ook gekeken naar pa versterkers, maar een beetje kwaliteit kost een heel beetje geld,
Alternatieven? Zelfbouw?
Hoe hebben anderen dit opgelost? Zeker als je je versterker wilt inbouwen is het niet handig om via de afstandsbediening je versterker in te schakelen.


Graag hoor ik jullie mening, ervaringen en ideeën.

Mvg Edward

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 okt 2015 00:05

Re: Versterker zonder standby

Kies voor een (wat oudere) versterker met een echte schakelaar bijvoorbeeld :http://link.marktplaats.nl/m965977338

Zelf heb ik een dergelijke eindversterker in 6-kanaals uitvoering (3 x 2 kanalen).
Geen andere knoppen dan de aan-uitschakelaar.

Jan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com