Jan Wim schreef:Fokko
je schrijft:
Het " gelijkzetten" van de kanalen heeft alleen nut mijn inziens als je deze kanalen wilt gaan mixen. Zoals bij het gebruik van een hoofdtelefoon. Anderszins vind ik het onbegrijpelijk en doet af aan het realiteitsgehalte. Rear moet nu eenmaal wat later klinken dan front. je begrijpt denk ik niet wat op tijd zetten inhoud? ik ben bang dat je een verkeerde afslag neemt in dit verhaal
het op tijd zetten veranderd niets aan een rear sample..............................................
met het op tijd zetten blijven alle wave bestanden ongewijzigd, identiek zoals de maker ze afgeleverd heeft.
dus de set veranderd niet!!!!!!!! de nagalm veranderd niet!!!!!!
nee de tijds aankomst veranderd alleen.
ik probeer het anders
even wat extreme
je zit achter je orgel met front speakers voor je neus
maar de rear speakers staan op 500 mtr achter je, dan voel je al aan hier gaat iets niet goed
dus om nog iets van deze rears te horen die op 500 meter afstand van je staan moet je het volume drastisch gaan verhogen.
dan hoor je op de speel positie wel de rears er weer bijkomen, maar dat is alleen maar doordat het volume geboost is.
er onstaat een "gat" tussen front en rear, die er nooit door de setmaker ingebouwd is
dit gat moet je terug vertalen naar niks(0) dus in de praktijk moet je jouw rears die op 500 meter stonden op lijn brengen.
ik denk dat je het een keer moet horen in de praktijk om 'Tijd" te ervaren
daarom is een set maken ook zo intensief, het bestaat niet alleen uit maar "eenvoudig" knippen, ontruisen, en pasta de set is klaar
nee er is veel meer werk voor een set maker, mits hij het goed doet natuurlijk, maar iedere setmaker die dit aspect niet serieus neemt, kan geen goed kloppende set afleveren.
dus de setmaker heeft alles al netjes voor ons op lijn gezet
wij thuis moeten alleen zorgen dat die lijn ook aanwezig blijft
dus het wave bestandje die de rear op 500mtr afstand laat horen is exact het zelfde wave bestandje die de rear op Tijd laat horen,
gr
jw