Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geluidskaart wordt onderbroken

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 73

Geregistreerd: 06 okt 2015 19:46

Bericht 17 nov 2015 18:19

geluidskaart wordt onderbroken

Via Andre de Steinberg UR22 aangeschaft. Prettig: aansluiten en spelen. Wat een genot via de hoofdtelefoon. Eens kijken of ik tegen een goede tweedehands geluidsset aan kan lopen.

Maar de laatste dagen krijg ik storingen. Om de zoveel seconden verbreekt de computer de verbinding met de geluidskaart. Eerst heb ik de boel gereset, de geluidskaart er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd en toen was alles weer normaal. Vandaag is dat ook niet meer werkbaar omdat ik de boel via de geluidskaart gewoon niet meer speelklaar krijg.

Bij het inladen van Oude Pekela krijg ik een foutmelding en als die niet komt, krijg ik de boel toch niet speelbaar. Het lijkt er op dat er ergens in het systeem een heen en weer switchen zit tussen de Steinberg en de oorspronkelijke geluidskaart die in de computer zit. Heeft iemand wijze raad wat het kan zijn?

Berichten: 73

Geregistreerd: 06 okt 2015 19:46

Bericht 17 nov 2015 18:54

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Het lijkt op het topic van Jacco die gaat over het Stoppen van Hauptwerk.

Kan het aan de USBkabel liggen? Ik heb namelijk mijn laptop een eind weg van de geluidskaart staan met een extra lange kabel die ik nog had. Kan het zijn dat die usbkabel niet goed is? Af en toe doet hij het echter wel.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2015 19:23

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Jouw probleem en die van Jacco lijken heel erg veel op elkaar
Beiden een laptop en een USB geluidskaart

Je kunt een korte USB kabel proberen. Vaak kunnen laptops niet genoegd stroom leveren op de USB poort. En zeker als hij niet aan het net hangt. Of heeft jouw USB geluidskaart wel een eigen voeding? Of de mogelijkheid voro aansluiten van een eigen voeding?
Een enkele keer wil een zgn Y kabel helpen: 2 USB poorten leveren dan de stroom.
Bijv. http://www.allekabels.nl/usb_accessoires/usb_kabel/usb-y-kabel.html

En als er een ingang zit voor eigen voeding, dan die aansluiten of zo'n voeding kopen.
Alternatief is een USB hub met een eigen voeding kopen; bijv. http://www.allekabels.nl/usb-hub/174/1197152/4-poorts-usb-20-hub.html.

En wat is de foutmelding bij laden van Oude Pekela?

En als je het niet meer speelklaar krijgt: zie je wel toetsen op het scherm bewegen als je speelt? Of doet alleen het geluid het niet.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 17 nov 2015 20:45

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Het is dan wellicht ook een idee om dan onder Configuratiescherm alle andere audio hardware uit te zetten (dus de interne geluidskaart met de hoofdtelefoonuitgang op de laptop), zodat daarmee geen problemen kunnen ontstaan.

Configuratiescherm > Hardware en Sound > manage audio devies (of de nederlandse vertaling daarvan).

Berichten: 73

Geregistreerd: 06 okt 2015 19:46

Bericht 17 nov 2015 23:01

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Dankjewel jullie!
Net weer terug uit mijn werk zie ik jullie reacties. De kabel - en dus de voeding - zou het kunnen zijn. Ik wil graag de laptop wel aan de andere kant laten staan, omdat ik hem oo mijn bureau nodig heb.
Morgen eerst die andere geluidskaart helemaal uitzetten, al had ik dat vlg mij al gedaan. Mocht ik problemen houden, dan meld ik het. Super, zo kom ik gaandeweg steeds meer te weten.

Berichten: 73

Geregistreerd: 06 okt 2015 19:46

Bericht 18 nov 2015 09:43

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Het kan raar gaan: vanmorgen doet hij het gewoon weer. Pal voor mijn werk eerst een half uurtje zitten spelen.
Wel heb ik eerst de verbinding even extra aangedrukt. De usbkabel van geluidskaart naar mijn laptop heeft namelijk een verbinding halverwege. Mogelijk geeft dat problemen.
Ik werk vandaag vanuit huis en laat het hele spul aanstaan, dan zie ik vanzelf op het flikkeren weer begint.

Berichten: 73

Geregistreerd: 06 okt 2015 19:46

Bericht 18 nov 2015 13:32

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Het ge-emmer keerde weerom. Opnieuw blijkt na een paar uurtjes het geluidsikoon te flikkeren. Eerst via ht configuratiescherm de interne kaart uitgeschakeld. Daarna opnieuw opgestart installeer ik nu de Steinberg opnieuw.

Berichten: 73

Geregistreerd: 06 okt 2015 19:46

Bericht 18 nov 2015 13:53

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Blijft vreemd. De zaak opnieuw opgestart en alles werkt, ook de printer (die het voor het eten ook niet deed) doet het weer. En het orgel ook.

Mijn vraag is wel: blijft het problemen geven om Hauptwerk te draaien via de computer waarmee ik ook aan het werk ben? Dat werk bestaat uit voornamelijk het werken met tekstbestanden (vanmorgen bijvoorbeeld een powerpointpresentatie gemaakt) en af en toe even op internet wat opzoeken of op een forum als deze wat posten.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 18 nov 2015 13:57

Re: geluidskaart wordt onderbroken

In het algemeen kun je wel zeggen dat het voordelen heeft een Hauptwerk pc/laptop alleen daarvoor te gebruiken. Dan is er namelijk geen internetverbinding nodig (alleen die zorgt soms voor hikkende audio) en kun je dus ook geen updates krijgen die een werkend systeem ineens veranderen. OOk hoef je dan geen virusscanner te hebben wat weer cpu kracht scheelt. Maar soms gaan praktische/financiële overwegingen boven wat het meest optimaal is natuurlijk ;)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2015 15:04

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Ave schreef:Wel heb ik eerst de verbinding even extra aangedrukt. De usbkabel van geluidskaart naar mijn laptop heeft namelijk een verbinding halverwege. Mogelijk geeft dat problemen.

Heb jij de USB kabel dan verlengd? Dat is mogelijk een extra bron van storingen

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2015 15:06

Re: geluidskaart wordt onderbroken

Ave schreef:Het ge-emmer keerde weerom. Opnieuw blijkt na een paar uurtjes het geluidsikoon te flikkeren. Eerst via ht configuratiescherm de interne kaart uitgeschakeld. Daarna opnieuw opgestart installeer ik nu de Steinberg opnieuw.
Het her-installeren van iets heeft alleen zin als je de oude versie eerst verwijderd, daarna de PC opnieuw start en dan pas her-installeert.
En als de printer het ook niet deed, is het misschien wel een driver conflict.

Als je gewoon andere dingen doet op de PC terwijl HW is opgestart, zullen delen van HW naar de Windows cache file / swap file worden overgebracht, waardoor HW, als je je gewone werk afsluit, niet goed kan werken. HW moet altijd vanuit RAM werken. Zie de opmerking hierboven van Pim.

Ik zou HW dan ook gewoon afsluiten als je andere dingen op die PC doet en anders om: je werk afsluiten als je orgel speelt. Je kunt toch maar 1 ding tegelijk.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com