Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Problemen met Focusrite USB 6

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 25 maart 2016 20:25

Problemen met Focusrite USB 6

Ik heb nog steeds problemen met mij Focusrite 6 USB, als ik mijn pc in slaapstand zet, en start volgende keer weer op dan moet ik steeds een Engine-> Emergency restart doen om mijn audio interface weer aan de gang te krijgen.

Als ik de PC helemaal afsluit, en de volgende keer opstart, geeft die bij het opstarten van Hauptwerk de melding dat die de USB interface mist, je markeert hem dan als offline, hauptwerk start door en dan kies je weer voor de interface en start die wel door.

Nu heb ik een M-audio Fast Track Ultra, aangeschaft met losse voeding, maar ook deze heeft dezelfde problemen.
Ook gebeurd het de laatste tijd, dat tijdens het spelen je opeens veel gekraak hoort, en dan gooit die de hele interface eruit, en moet je weer opnieuw opstarten.

Iemand enig idee, komt iemand dit bekend voor, ik wil van deze, toch wel irritante, storing afkomen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 maart 2016 22:43

Re: Problemen met Focusrite USB 6

Dennis

in dit topic (viewtopic.php?f=12&t=2248), waarin je zelf hebt deelgenomen, staan een aantal hints.
Mijn conclusie: het schijnt evident te zijn aan het "zoekraken van de drivers door Hauptwerk".
Anton heeft een knop van de Piston Toolbar voor de reset van de audio - engine geschikt gemaakt
Gert Jan gebruikt een scriptje waardoor het automatisch gaat

Uit het feit dat het met een externe voeding ook fout gaat, duidt op een driver issue icm Hauptwerk

Als bij het opstarten een foutmelding geveven wordt, dan moet je de Hauptwerk vertragen in het opstarten (via Menu General settings --> General Preferences en tabblad Advanced preferences.
'Minimum time to wait on start-up (seconds)' op 30 sec. zetten bijv.

Krakend geluid duidt erop dat de processor ergens druk mee is waardoor HW niet optimaal kan performen.
Zit je PC aan internet? Draadloos? Virusscanner?
Andere aanpassingen gedaan sinds maanden?
De oude Saffire driver verwijderd nu je de M-audio Fast Track Ultra hebt?

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com