Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PC-geluid over 4 kanalen sturen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 26

Geregistreerd: 01 sep 2013 15:56

Woonplaats: Werkendam

Bericht 05 mei 2016 16:53

PC-geluid over 4 kanalen sturen

Normaal ben ik op PCorgan slechts een trouwe meelezer, maar nu heb ik toch een vraag waar ik niet uitkom. Deze vraag is eigenlijk niet hauptwerk gerelateerd. Met Hauptwerk werkt surround namelijk prima.

Mijn vraag is of het mogelijk is om het geluid van bijvoorbeeld een CD of Youtube via 4 kanalen te laten afspelen. Mijn opstelling bestaat uit een Behringer FCA610 met daaraan 2 front en 2 rear kanalen. Ik heb in Windows (7) kanaal 1 en 2 als standard audio device aangevinkt staan, en krijg dus het geluid via mijn 2 front boxen. Het liefst zou ik de 2 rear kanalen daar ook aan koppelen, maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand hier die weet hoe dat moet?
Mijn buren zijn gek op mijn orgelspel. Laatst gooiden ze mijn ruiten in om me beter te kunnen horen. :D

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 05 mei 2016 21:31

Re: PC-geluid over 4 kanalen sturen

Reaper he?? En dan natuurlijk NIET exact hetzelfde geluid over die rear speakers afstralen. Das niet mooi.

Dan kan je in reaper het geluid voor de rears wat aanpassen. maar tblijft natuurlijk nep, om een gewoon stereo signaal naar rear boxen te sturen.

HG

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com