Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Roland OctaCapture Audio Interface

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 13 sep 2016 11:14

Roland OctaCapture Audio Interface

Heeft er iemand ervaring met de Roland OctaCapture Audio interface?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 sep 2016 14:53

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Intussen heb ik de Roland Octacapture in huis. Dit weekend de Firmware naar laatste versie gedupgrade en driver geinstalleerd. Koptelefoon aangesloten en de Main uitgangskanalen 1 en 2 heb ik op de Ingang van de de MFB voorversterker aangesloten. De MFB Boxen en koptelefoon doen het prima de luxe.

Maar als ik op de (gebalanceerde) uitgangen 3 en 4 van de Octacapture de twee Monkey Banan Gibbon 5 actieve boxen aansluit via twee Speaker kabels met aan weerszijden Mono jack, dan komt er alleen maar brom uit de Monkey Banan's en niet muziek. Ook niet muziek met brom. Kan dit aan de kabels liggen? Of iets anders. Ligt het aan de kabels, welke zou ik dan moeten toepassen? Bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 sep 2016 15:41

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Fred

Je hebt "gebalanceerde" kabels nodig. Daarin zitten 2 (signaal) aders en een afscherming (de retour is een signaalader en niet de afscherming; vandaar gebalanceerd). Nu heb je een kabel met 1 ader en de afscherming dient als retour en dat is een mono kabel.
Aan de gebalanceerde kabel zit deze stekkers:

Afbeelding
(stereo jack dus!!)

of

Afbeelding

Twee nieuwe kabels kopen dus.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 sep 2016 23:11

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Dank je Gert jan, ik kan de kabels terugleveren, dus de goede ervoor regelen, hoop ik. Dat moet dan dus stereo-jack zijn aan de ene kant en een XLR mannetje aan de andere kant
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 01 okt 2016 00:09

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Vandaag heb ik de juiste kabels in huis en aangesloten. Nu heb ik hulp nodig bij het hauptwerk configureren dat van de OctaCapture de Main Uitgangen 1 en 2 naar de twee front MFB speakers gaan en de uitgangen 3 en 4 naar de twee Monkey Banan Gibbon5 speakers. Als ik in Hauptwerk Kanaal 1 op line out 1-2 zet en kanaal 2 op line out 3 en 4 dan doet maar een Monkey banan mee. Bovendien is de gevoeligheid van de Monkey speakers veel hoger, dus klinken ze te hard, zelfs als ik de volume regelaar op de achterzijde helemaal in minimale stand zet.. Ik heb de Domkerk Utrecht Sampleset. Hoe kan ik de Front samples en rear samples naar de juiste TWEE speaker sturen?

Ik ben zo blij met dit forum en jullie leden. Alvast bedankt voor jullie reacties. :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 okt 2016 10:34

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Betse Fred,

heb je eerst audio groups aangemaakt?
Die kun je hernoemen naar front (default) en rear. Daarna moet je front naar 1 en 2 sturen en rear naar 3 en 4.
Helpt dit? :)
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 okt 2016 11:57

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Hoi Jaap,

Vanmoregen ben ik bezig geweest, maar zonder succes. Het resulteerde in de melding van Hauptwerk dat er maar 47GB op de hard disk is. Als ik daar ga wordt het orgel weer geladen zoals de eerste keer: duurt meer dan kwartier. Je tip is erg beknopt. Ik hoop op hulp van een kennis hier in de buurt.

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 okt 2016 15:51

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Beste Fred,

Ik citeer even Evert Jan:
je moet wel een rear groep aanmaken.Heb je al een rear groep?
1. General settings - Audio outputs groups: Hier via insert 1 nieuwe groep aanmaken en geef die de naam "Rear"
2. General settings - Audio outputs: Hier via insert de kanalen van je geluidskaart stuk voor stuk aanmaken (dus 3 en 4) en bij 'alias' een naam geven (Rear).
3. Op het tweede tabblad (in hetzelfde menu als stap 2) Routing and aux mix achter Audio Output group Rear (de naam uit stap 1) selecteren.

En een topic waarin dat beschreven staat met screenshots door Nijs Stam: http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=4&t=2234&hilit=output+groups.
Hoop dat dit het iets duidelijker maakt....
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 okt 2016 17:22

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Hallo,

Met behulp van Andre had ik het voor elkaar om het geluid van Rear naar de achter speakers te sturen. Echter voor Main stereo heeft mijn Roland OctaCapture een "OctaCapture ASIO driver". Echter het doorsturen van meerdere kanalen kan uitsluitend via spearate DirectSound drivers. Dus Main moet doorgestuurd worden naar DirectSound 1-2, en Rear naar DirectSound 3-4.

Om fatsoenlijk geluid te krijgen met deze configuratie moest ik de buffersize vergroten tot 1024 wat een latency van 23msec opleverde bij 44.8 kHz, 11 msec bij 96 kHz. Maar zodra ik de OctaCapture frequentie op 96kHz zetten en de PC hergestart had kon Hauptwerk de drivers niet meer vinden alsof 44.8 kHz keihard gekoppeld is.

Al uren heb ik zitten stoeien en ben moedeloos. Ik overweg de hele boel de deur uit te doen en maar met de koptelefoon ga spelen. Wie kan me hiervoor tegenhouden :)

Ik heb Roland support om raad gevraagd, maar nog geen bericht terug ontvangen

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 okt 2016 19:20

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

PA160160.JPG

Bax shop heeft nu de Alva Nanoface in de aanbieding voor E 106. Ik heb deze nu draaien in een alternatieve HW opstelling en ben er zeer tevreden over.

4 analoge kanalen, asymmetrisch, 2 stuks op tulp stekers en twee stuks op een koptelefoon(Jack) plug; daarnaast nog 2 kanalen eventueel via SPDIF.

Zowel ASIO als WDM drivers, en: nu eens GEEN eigen mixer-software, waardoor je ook niets verkeerd kunt afstellen.
Het komt er gewoon zao uit als je het instelt in HW of ( beter) in je DAW......

Mijn aanvankelijke kritiek op deze interface moet ik dus nu wel bijstellen. Apropos: OOK een Midi interface zitt erop, met zelfs 2 stuks MIDI OUT connectoren......

En die een-knops bediening, afgekeken van de Babyface, werkt heerlijk. En, als je eens met iemand begeleidt, kan je het dus ook heel fraai opnemen op de LINE INS of dubbele microfoon-ingangen ( voorzien van 48 Volt). Alles tegelijkertijd, lage latency en 24 bit/s.....
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 okt 2016 21:03

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Beste Fred,

je samplerate op 96 zetten moet je dus niet meer doen. ;) . Heeft ook geen zin, want ik ken geen sampleset met een dergelijke bitrate. PC is dan alleen maar druk met downscalen. Ik ken dat probleem. Vooral als ik wissel van een samplerate van 48 naar 44.1 (voor oudere sets zoals Pekela).

Als je een externe geluidskaart gebruikt, moet je geen direct sound-audio-outputs gebruiken. Volgens mij gaan die dan via de geluidskaart van je pc en dat was toch niet de bedoeling?
Als je in HW bij audio output Asio selecteert, kun je dan niet kanaal 1-4 selecteren?
Mogelijk heb je nog Asio een keer los geinstalleerd op je PC zodat je nu 2 ASiodrivers hebt draaien? (1 Die je zelf geinstalleerd hebt en 1 van de Roland)? Even checken via start > configuratiescherm.software. Als daar Asio bij staat, moet je die de-installeren.

Main stereo zou je kunnen hernoemen naar front (kanaal 1-2) en bij rear selecteer je kanaal 3-4.
Kun je hier wat mee?

@ Geert: Ik heb niks tegen Bax-shop of Alva hoor! :D
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 okt 2016 21:42

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Fred

AUB geen (exact dezelfde) berichten in 2 topics zetten. :evil:
Dus alleen hier (waar je vraag thuis hoort) en niet in een topic over "Probleem met de Behringer". Het bericht daar heb ik dus verwijderd.


In HW moet je alleen de ASIO driver gebruiken en geen Windows directsound drivers, zowel bij een interne als externe geluidskaart. De directsound drivers hebben een veel te grote latency (door de Windows mixer), waardoor het lijkt dat je op een pneumatisch orgel speelt.

In aanvulling op Jaap zijn antwoorden:
In een (goede) geluidskaart hoef je nooit de bitrate in te stellen. Deze volgt automatisch de aangeboden bitrate (dus 44,1 of 48 kHz).
De getallen die in HW in het menu "buffer size delay" staan geven alleen maar weer hoe groot de vertraging is bij 44,1 , 48 of 96 kHz is. Hiermede zet je dus geen sampleset op die daar genoemde sample frequentie. Alleen het in 16 bits of 20/24 bits laden bepalen de sample frequentie: resp. 44,1 en 48 kHz.

Er is geen documentatie op internet beschikbaar dan alleen een brochure https://www.roland.com/global/products/octa-capture/downloads/, dus dingen nakijken kan ik niet.
Maar het lijkt mij vreemd dat 2 van de 8 outputs alleen ASIO ondersteunen en dat je dan voor de andere kanalen wordt teruggeworpen op DirectSound drivers. Zo-wie-zo kan die combinatie in HW nooit gaan werken en onder Windows zonder speciale truc ook niet.
Zie je niets over het hoofd? Zie ook de reactie van Danny B. (magnaton) op het Engelstalig HW forum.


Ik zou even Roland support afwachten of het werkelijk zo is dat alleen output 1 en 2 ASIO ondersteund zijn.

Als dat zo is, kun je 2 dingen doen:
- OctaCapture retour naar de zaak waar deze gekocht is omdat hij niet voldoet
- de gratis ASIO4ALL driver gebruiken http://asio4all.org/. De Roloand driver de-installeren, PC opnieuw opstarten en dan ASIO4ALL installeren en configureren
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 okt 2016 21:53

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Dank je voor je antwoord. Morgen gaat mijn retailer met Roland support bellen.

Hoer kan ik alle (vier) kanalen koppelen aan een en dezelfde ASIO driver en dan toch 1-2 naar front en 3-4 naar rear?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 okt 2016 22:05

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Als het goed is heb je 2 audio groepen aangemaakt: Main of Front en Rear
2 plaatjes voor het rearkanaal configuratie

Audio output device moet op ASIO staan
Main/Front gaat naar kanaal 1 en 2
Rear gaat naar kanaal 3 en 4 (zie 1e plaatje)
Vervolgens in Routing en Mix tab instellen boor zowel main/front en rear
Bij Main gaat dat naar de group Main/Front output (of de naam die jij zelf gegeven heb in het scherm bij "Audio Outputs Groups")
Bij Rear gaat dat naar de group Rear output (zie plaatje 2)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 okt 2016 23:44

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Morgen zal ik screenshots maken van mijn situatie, want ik krijg een ander lijstje bij de devices als ik de Octacapture ASIO driver kies , cq. de Windows ASIO4ALL driver.

Bedankt voor je hulp. Ik ben erg blij met dit forum en leden zoals jij :)

Super!
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 17 okt 2016 16:51

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

FredM schreef:Morgen zal ik screenshots maken van mijn situatie, want ik krijg een ander lijstje bij de devices als ik de Octacapture ASIO driver kies , cq. de Windows ASIO4ALL driver.

Bedankt voor je hulp. Ik ben erg blij met dit forum en leden zoals jij :)

Super!

Die Windows ASIO-driver moet je eigenlijk niet zien als je die verwijderd hebt van je PC,
2 x Asio gaat niet werken, dus daarom mijn tip om die te verwijderen via configuratiescherm > software/programma's.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 17 okt 2016 20:42

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

In elk geval, Fred, als je het eenmaal aan de praat hebt ( verwijder die ASIO4ALL driver; het lijkt in eerste instantie toch het beste om de Roland driver te gebruiken....), dan heb je dus WEL 8 microfoon-ingangen.....!!!

M.a.w: tenzij je een koortje hebt met ieder zijn eigen microfoon, heb je dus betaald voor een vrij komplexe doos die eigenlijk geconcipieerd is voor opnames. Ik snap dus niet, dat je eerst advies vraagt hier op het forum , en vervolgens weer leuk iets gaat kopen waarmee jij wellicht de enige HW-gebruiker bent met deze doos.

Sorry dat dit misschien ietwat belerend overkomt, zo is het niet bedoeld hoor....!!!

Heel veel succes gewenst met je spullen, en het kan misschien ook geen kwaad, als je eens wat basic informatie over computer-based digital audio in het algemeen gaat lezen, zodat je ook over bemonsteringsfrekwenties ( sampling rate), bit-diepte, en het verschil tussen symmetrische en asymmetrische audio uitgangen, om maar eens een paar zaken te noemen, beter kunt beoordelen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 17 okt 2016 21:26

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Hoi Geert,

Ik heb de Roland Octacapture kado gekregen en je hebt het terecht over 8 ingangen. Maar als je audio uit wilt sturen naar meerdere speakers dan wordt in de Roland OctaCapture user manual naar Direct mix verwezen:
Live Set-up with Four Stage Monitors
The sounds being input to INPUT 1–8 can be mixed independently by the four direct mixers, and
sent from each mixer to a different output destination.
For example, this is convenient when you want to provide each member of a band with their own
monitor mix.
Drum Monitor
Drum Set Bass
Monitor speakers
Power amp
Monitor speakers
Power amp
Guitar
Microphone
Monitor speakers
Power amp
OUTPUT 3-4 OUTPUT 1-2
OUTPUT 7-8 OUTPUT 5-6
×2 ×2
×2
×2
Connect your monitor speakers as shown in the illustration, and make patch bay settings as follows
(p. 51, p. 61).
1. As the source for OUTPUT 1-2, choose “DIRECT MIX A” and use it as the monitor mix for
the vocalist.
2. As the source for OUTPUT 3-4, choose “DIRECT MIX B” and use it as the monitor mix for
the guitarist.
3. As the source for OUTPUT 5-6, choose “DIRECT MIX C” and use it as the monitor mix for
the bassist.
4. As the source for OUTPUT 7-8, choose “DIRECT MIX D” and use it as the monitor mix
for the drummer.
If desired, you can choose the same source for all OUTPUT jacks.

Maar ik zal eerst ASIO4ALL verwijderen en proberen OctaCapture ASIO driver toe te wijzen aan Main en Rear.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 18 okt 2016 11:56

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Weer wat nieuws:

Na verwijderen vande ASIO4ALL driver heb ik de Surround configuratie van Hauptwerk weer gestart. In menu Audio Outputs heb ik naast "Main output (ASIO: OCTA-CAPTURE 001/002)" via insert een tweede output aangemaakt: "( ASIO: OCTA-CAPTURE 003/004)" en die directed naar resp. Device channel 1[L]: 001: OUT 1-2, Device channel 2[R]: 002: OUT 1-2(2) en Device channel 1[L]: 001: OUT 3-4, Device channel 2[R]: 002: OUT 3-4(4).

Toen ik OK klikte moest ik meer dan half uur wachten op loaden van het orgel. Daarna werkte main en had ik geluid en lage latency op mijn koptelefoon en MFB boxen. Maar er kwam geen geluid uit de achterspeakers. Ik heb toen gekozen de sample-set opnieuw te laden en toen kreeg ik de lijst met registers te zien en heb ik alle rear samples aan 'Rear' toegewezen. Met als gevolg wederom meer dan half uur laden van het orgel. Dat was kwart over 12 klaar. Toen heb ik maar opgeslagen en de PC uitgezet. Vanavond weet ik het resultaat..
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 okt 2016 20:48

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Tja, als je iets wijzigt aan de audioconfiguratie, moet je de hele laadprocedure opnieuw doorlopen... ;)
Ik ben benieuwd of het nu werkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 18 okt 2016 20:55

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Ik heb de PC gestart, Hauptwerk en het orgel geladen op normale snelheid, maar de ASIO driver vroeg om een reboot. Dat gedaan en weer orgel geladen: HOERA, het werkt. Diffuus zacht geluid van achteren en directer geluid van voren. Ik heb ook een opname gemaakt en gemerkt dat er twee wav-bestanden worden gemaakt voor Front en voor Rear. Is het ook mogelijk om surround te spelen maar gewoon stereo op te nemen?

Overigens nogmaals iedereen die meegedacht en geholpen heeft, heel hartelijk dank.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 okt 2016 23:24

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Hoera!
Je hoeft de zooi niet weg te gooien.... :lol:
Opnemen met HW heb ik nog nooit gedaan. Ik pas.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 okt 2016 23:30

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Fred

Gefeliciteerd met de werking.

Ter info: ELKE keer als je de audio configuratie aanpast, gaat een orgel ALTIJD door de lange laadroutine.


Het ook mogelijk om surround te spelen en gewoon in stereo op te nemen. Dit doe je met een mixdown, waarbij front en rear samengevoegd/gemixt worden en dan naar de interne HW recorder gaan.

Ik heb de mix down configuratie op 4 maart 2016 23:36 ook al beschreven, maar dan voor een subwoofer. Ik heb het nu iets aangepast omdat er geen kanaal op je geluidskaart nodig is.

1. Ga naar General Settings --> Audio Outputs.
2. Maak in het linker deel van het scherm een nieuwe 'Audio Output' regel aan door op de knop 'Insert' te klikken.
In het rechter deel van het scherm kan achter 'Alias' de logische naam worden gegeven: 'Recording channel'.
3. 'Device channel' hoeft geselecteer te worden; kan leeg blijven.
4. Zet 'Recording format' op 16 of 32 bits
5. Ga naar tabblad 'Routing and aux mix (advanced settings)'. Selecteer achter 'Output type' 'Aux mix down output (dest. for primary output aux sends)'. Als dit gedaan is, wordt de rest op dat schermdeel grijs, oftewel het kan niet ingesteld worden (hetgeen de bedoeling is).
6. Nu moet de 'Audio Output' front en rear de audiosignalen ook naar de mixer sturen. Selecteer daarvoor in het linker schermdeel 'Main output' of 'Front' (ik weet niet hoe jij hem genoemd hebt) en ga dan naar het tabblad 'Routing and aux mix (advanced settings)'. In het blokje 'Aux sends' moet achter 'Aux send 1 destination:' 'Recording channel' geselecteerd worden.
7. Selecteer tabblad 'Main'. Zet 'Recording format' op 'Recording disabled from this output (advanced settings)'.
8. Selecteer in het linker schermdeel 'Rear' en ga dan naar het tabblad 'Routing and aux mix (advanced settings)'. In het blokje 'Aux sends' moet achter 'Aux send 1 destination:' 'Recording channel' geselecteerd worden.
9. Selecteer tabblad 'Main'. Zet 'Recording format' op 'Recording disabled from this output (advanced settings)'.
10. Klik OK

Als het goed is kun je nu front en rear gemixt opnemen in de HW recorder.

Ook nu gaat het orgel dus weer door de lange laadroutine.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 24 okt 2016 15:29

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Hoi Evert Jan,

Een paar dagen heb ik gewerkt zonder je oplossing en krijg ik twee wavs maar zelfs met het gratis Audicity programma kon ik die prima mixen. Wel is het meer gedoe en meer data, dus in het weekend heb ik je instructies opgevolgd. Het werkt picobello en mijn eerste steroe opnamen met surround spelen staan op Contrebombarde. Hartstikke bedankt voor je advies.

Groetjes, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 okt 2016 18:32

Re: Roland OctaCapture Audio Interface

Fred

er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Zelf zou ik de kortste weg kiezen, zeker als ik hem meerder keren moet rijden.
Vandaar mijn routebeschrijving.

Je gaat nu tijd overhouden. Tijd waarin je beter kunt spelen dan in een editor bezig te zijn.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com