Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

aanschaf geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 17 feb 2016 12:16

Bericht 08 dec 2016 12:54

aanschaf geluidskaart

ik ben opzoek naar een geluidskaart maar zit te twijfelen tussen de: Behringer Firepower FCA610interface
en de Focusrite Scarlett 6i6 (2nd Gen) USB Audio Interface

welke adviseren jullie.

het is voor 2 active speakers en in de toekomst mischien een subwoofer en evt surround

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 08 dec 2016 18:06

Re: aanschaf geluidskaart

Ik zou ze geen van beide willen hebben.
Behringer is zeer onrgelmatig qua kwaliteit.
Focusrite geeft erg veel problemen met drivers en is erg instabiel.
Beide zijn echt hobbymateriaal.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 08 dec 2016 18:39

Re: aanschaf geluidskaart

Andre schreef:Focusrite geeft erg veel problemen met drivers en is erg instabiel.
.


Geldt dat, naar jou mening, voor Focusrite algemeen of specifiek voor de hier aangegeven interface?

Berichten: 2

Geregistreerd: 17 feb 2016 12:16

Bericht 08 dec 2016 21:13

Re: aanschaf geluidskaart

ik ben maar een arme student met een budget van €100-300. wat zou u me dan adviseren?

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 08 dec 2016 21:47

Re: aanschaf geluidskaart

Jan schreef:
Andre schreef:Focusrite geeft erg veel problemen met drivers en is erg instabiel.
.


Geldt dat, naar jou mening, voor Focusrite algemeen of specifiek voor de hier aangegeven interface?


Hallo Jan,

Toen ik met verkoop begon heb ik een partij Focusrite ingekocht 10% functioneerde met weinig problemen de overige hebben we met veel moeite aan de praat gekregen of zelfs teruggenomen omdat ze niet in combinatie met Hauptwerk werkten(40%).
Dit waren zowel de saffire serie als de scarlet(bij sommige liep als je het orgel aansloot op midi direct de pc vast), de usb 6 werkte wel aardig.
Ik heb weinig vertrouwen in focusrite, daarnaast laat de geluidskwaliteit veel te wensen over.

mvg

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 08 dec 2016 21:51

Re: aanschaf geluidskaart

jpmaljaars schreef:ik ben maar een arme student met een budget van €100-300. wat zou u me dan adviseren?


De Native instruments heeft een vrij goed model met goede specs. (Audio 6) is momenteel € 199
Daarnaast de Steinberg, dat is een Yamaha produkt.
De UR22 is 139 euro de UR44 289
Avid had een paar uitgeklede 2 kanaals interfaces voor +/- 130 euro maardie zijn niet meer leverbaar.
Als je het goed wil doen zoek je een 2e hands RME.

mvg

André

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 13 dec 2016 21:00

Re: aanschaf geluidskaart

jpmaljaars schreef:ik ben opzoek naar een geluidskaart maar zit te twijfelen tussen de: Behringer Firepower FCA610interface
en de Focusrite Scarlett 6i6 (2nd Gen) USB Audio Interface

welke adviseren jullie.

het is voor 2 active speakers en in de toekomst mischien een subwoofer en evt surround



Hoi Jan Pieter,

Allereerst welkom op dit forum,

Ik heb zelf al 1,5 jaar de scarlet 6i6 en heeft mij nog niet in de steek gelaten, nooit geen vastlopers en het klinkt voor
mij als Akg 701 gebruiker erg goed


groet peter
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 14 dec 2016 20:44

Re: aanschaf geluidskaart

Hoi, mijn Focusrite Scarlet 2i4 USB draait ook al een hele tijd, heeft een goede ondersteuning vanuit de fabriek (Engeland) waar je mee kunt chatten.
Met de drivers - eenmaal goed geïnstalleerd - heb ik nooit problemen gehad en Asio (of iets wat hetzelfde doet) zit automatisch in de drivers. Ik vind het geen hobby spul. Geluid is ook nog eens top. Als je niet teveel wilt besteden kun je ook gebruikt aanschaffen, op MP staat er eentje voor € 100. en een 6i6 voor € 160 :D
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 16 dec 2016 18:17

Re: aanschaf geluidskaart

Andre schreef:
Jan schreef:
Andre schreef:Focusrite geeft erg veel problemen met drivers en is erg instabiel.
.


Geldt dat, naar jou mening, voor Focusrite algemeen of specifiek voor de hier aangegeven interface?


Hallo Jan,

Toen ik met verkoop begon heb ik een partij Focusrite ingekocht 10% functioneerde met weinig problemen de overige hebben we met veel moeite aan de praat gekregen of zelfs teruggenomen omdat ze niet in combinatie met Hauptwerk werkten(40%).
Dit waren zowel de saffire serie als de scarlet(bij sommige liep als je het orgel aansloot op midi direct de pc vast), de usb 6 werkte wel aardig.
Ik heb weinig vertrouwen in focusrite, daarnaast laat de geluidskwaliteit veel te wensen over.

mvg



Ik heb 2 focusrite kaarten en deel de mening van Andre!
Mijn midi poort op mijn focusrite 2i4 werkt niet want dan klapt de kaart er in no time uit!
Ik heb nu weer het kabeltje ingebruik met USB-midi en de geluidskaart werk aardig.
Een keer per maand is het een hoop kabaal en dan moet ik even de stekker opnieuw aanluiten en dan doettie het weer.
De kleinste telg heb ik aan mijn normaale PC hangen en dat is de 2de generatie.
Ik moet zeggen dat ik daar nog 0 problemen mee gehad heb maar die hangt ook niet aan hauptwerk!

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 dec 2016 20:29

Re: aanschaf geluidskaart

Op zich is het natuurlijk wel een goed merk, de Focusrite. Soms denk ik, dat ze een paar jr geleden, met de Saffire etc, de kwaliteitskontrole wat beter op orde hadden.....

Ik heb hier ook nog een Saffire op Firewire staan, 10 kanaals, ( 8 x analoog), en datdraait ook nogsteeds probleemloos.

OVerigens nog ff ee ntip omtrent USB: Natuurlijk draait de Audio Device het meest betrouwbaar als je hem rechtstreeks op de PC aansluit. Maar mocht je een vrij volbezette hub ervoor hebben zitten, dan is mijn ervaring, dat een 3.0 hub veel betrouwbaarder werkt, zelfs als je hem aansluit op een 2.0 PC-aansluiting.

Waarschijnlijk omdat de ingebouwde multiplexer op veel hogere snelheden draait en daardoor meer data kan verwerken.
Daarna nooit meer last van problemen gehad, en ik heb een 10 poorts hub in gebruik waar dus ook alle poorten van bezet zijn....

HG

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com