Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 dec 2016 00:11

wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Een zeker kennis van mij was zo handig zijn externe geluidskaart te "slopen" met als gevolg dat we mijn reserve externe geluidskaart Digidesign MBOX 2 daar aangesloten hebben (Windows7) de juiste drivers geïnstalleerd. Via hoofdtelefoonuitgang werkt geluid afspelen via Windows Mediaplayer goed. Ook het MIDI signaal komt goed binnen in Hauptwerk. Maar: bij Audio outputs hebben we geen geluid als ik kies voor Asio driver. (ook niet bij juist instellen van de kanalen.)
Enkel als ik kies voor Direct Sound (Mbox2) dan heb ik geluid maar met een vertraging die niet acceptabel is. 24ms. Als ik deze vertraging wil verminderen via sound delay dan gaat sample kraken, kreunen en steunen. Ergens gaat het dus mis bij het kiezen van de Asio driver. wie o wie weet de oplossing? Ik start nu dit al op via (alt config 2), via de standaard snelkoppeling lukt zelfs de 'oplossing'via Direct sound (Mbox 2) niet.

tweede vraag voor een bekende van MBox 2, :D klopt het dat deze geluidskaart geen programmaatje installeert waarmee instellingen van de geluidskaart zijn te veranderen?
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 04 aug 2020 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2016 00:42

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Hier staat de handleiding: http://akmedia.digidesign.com/support/docs/Windows_Audio_Drivers_Guide_v73_32966.pdf .
En hier staat m.i. de laatste Windows driver: http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/Download/Mbox-2-Drivers
Als je een oudere hebt geïnstalleerd, deze eerst verwijderen, geluidskaart loskoppelen van de PC en PC herstarten en dan de nieuwe driver installeren.

Via start --> configuratie staat daar Digidesign Mbox 2 Pro ikoontje. Zie blz. 16 e.v.
Maar het moet ook vanuit HW kunnen

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 dec 2016 16:10

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

dank! gaan we mee aan de slag!
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 10

Geregistreerd: 16 dec 2014 22:47

Bericht 14 dec 2016 09:55

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Een zekere kennis... Wat een lompe kennis zeg, wie laat nu z'n geluidskaart vallen :D

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 dec 2016 16:02

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Beste Evert Jan en of anderen :)

Ik heb je tips uitgevoerd, alle oude drivers verwijderd, computer opnieuw zonder aangesloten externe geluidskaart opgestart. Nieuwe drivers van MBOX2 geïnstalleerd, weer opnieuw opgestart, toen pas Mbox2 aangesloten. computergeluid loopt perfect via de geluidskaart (mp3 of opnames afspelen die op de pc staan) maar in Hauptwerk geen geluid als ik kies voor ASIO: ASIO Digidesign Driver Mbox2.

Wel geluid als ik kies voor DirectSound Digidesign Mbox2 Analog 1/2 (Digidesign Mbox 2 Audio), alleen heb ik dan een vertraging van 30mS en dus niet acceptabel.

Wat gaat hier niet goed??

groet,

Poul
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2016 17:52

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Poul

Wil jij HW nog een keer starten, de audio op ASIO instellen incl. de 2 kanalen en dan een sampleset laden.
Vervolgens de Activity log file vanaf het moment van starten van HW t/m het einde hier posten?

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 dec 2016 09:49

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Heb je ook al geprobeerd Reaper te installeren en in Reaper geluid uit de geluidskaart te krijgen via Asio? Om zeker te weten dat het niet aan HW ligt?

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 dec 2016 09:51

Re: wie heeft ervaring met Mbox 2 externe geluidskaart?

Beste Evert-Jan,

UIteindelijk blijkt dat er een studiokanaal van de MBOX2 niet werkt. Gelukkig had een andere HW believer uit onze vriendenkring nog een firewire kaart liggen. Deze geïnstalleerd en hij draait weer! iig bedankt voor je meedenken!

groet,

PoulJan van den Bos
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com