Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

goeie/betere/beste geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 23 jan 2017 09:57

goeie/betere/beste geluidskaart

Wat is een goede, een betere en de beste geluidskaart ?
n mijn vorig jaar verkochte hauptwerk-orgel zat een M-Audio Delta 1010LT en deze voldeed uitstekend maar daar was een PCI-slot voor nodig en die zijn op de laatste generatie PC's niet meer aanwezig.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 jan 2017 14:59

Re: goeie/betere/beste geluidskaart

ZOmaar een greep: Steinberg, MOTU, RME.

EN er zijn nog veel duurdere oplossingen......

Maar of je het verschil kunt horen is maar de vraag. Het gaat hier op procenten.

Veel belangrijker vind ik persoonlijk, of de bijgeleverde software er ook voor een leek enigszins begrijpelijk uitziet, EN of je voldoende en liefst symmetrische audio uitgangen hebt.

Kwa interface moet je denk ik niet meer voor firewire gaan, TENZIJ je dus 2ehands een prachtexemplaar op de kop kunt tikken. Op de meeste Macs zit nog firewire, en een firewire interface is ook altijd nog een oplossing eventueel.

Er zijn nog mensen die geloven in de I2S interface, die bij audiofielen nog wel opgang maakt, ondanks het feit dat deze bus hardwarematig ( dus kwa type steker) niet is gestandaardiseerd. Dit dan, odat hij hele lage jitterwaarden heeft.

maar de huidige USB transissiestructuur is asynchroon...het woord zegt het al, en hoeft dus niets gesynchroniseerd te worden dus is de kans op jitterproduktie ook heel er miniem.

Vandaar dat ook de topmerken, zoals RME, gewoon USB doen.

Een verder nadeel, waar ik recent mee werd gekonfronteerd bij iemand, is, dat je met zo,n dedicated I2S interface vaak veel minder gemakkelijk andere versterkers en speakers kunt toepassen, omdat het allemaal op elkaar is afgestemd. De kenners weten wel, welke namen hierachter schuil gaan.

HG

Geert

HG

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jochum en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com