Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Denon Surround

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 27 jan 2017 20:42

Denon Surround

Hallo allemaal,

Doordeweeks lukt het niet om te werken aan het orgel, zou m'n zoontje 's avonds wakker maken met boren etc. Mooi tijd dus om mijn audio systeem uit te testen op m'n huidige orgel. De front speaker werken inmiddels maar rear wil nog niet vlotten. Ik heb de front kanalen via Jack-Tulp mono kabels aangesloten op channel 1 en 2 van de profire 610 naar de front leeft en front richt ingangen van de Denon AVR 3801. De rears op met gelijke kabels van Channel 3-4 naar Surround back op de Denon. Echter geen geluid terwijl ik in de software van de profire wel zie dat er geluid uit zou moeten komen. Ik heb de Denon op Ext.In staan. Ik heb overigens alle speakers en kabels getest, die werken. Wie o wie kan mij helpen, had inmiddels gehoopt voor het eerst van Surround te kunnen genieten :( voor mijn gevoel staat er iets verkeerd ingesteld in de Denon.

Hartelijke groet,

Daan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 jan 2017 20:48

Re: Denon Surround

Voor de test zou je even uitgang 3 en 4 van je audiokaart kunnen aansluiten op input 1 en 2 (front ) van je versterker. Als er dan geluid uit komt weet je zeker dat het niet aan je audiokaart ligt maar aan een instelling op de versterker.

Ik weet niet wat je allemaal in kunt stellen, maar als de versterker op 'stereo' staat ingesteld, heb je kans dat alleen front links en rechts functioneren. Er zal vast een input instelling zijn voor 'external source' of iets van die strekking.

NB: Op de voorzijde zit een knopje 'ext. in', daar zou wat mee kunnen en verder naar rechts ook nog een knopje met 'surround mode' en 'surround parameter'. Deze 3 knopjes zouden wel eens de oplossing kunnen bieden.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 jan 2017 21:00

Re: Denon Surround

Even online in de handleiding gekeken:
Denon handleiding printscreen.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 jan 2017 21:13

Re: Denon Surround

En nog eentje:
Denon handleiding printscreen 1.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 27 jan 2017 22:32

Re: Denon Surround

Heb even de manual gedownload. Het staat schijnbaar beschreven op pag 47.........flutje van een cent ( toch???)

Clip_51.jpg


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 27 jan 2017 22:38

Re: Denon Surround

Heb ook het service manual, voor als je wilt gaan foutzoeken.......zal ik die ff aan je mailen??

Clip_52.jpg


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 27 jan 2017 22:58

Re: Denon Surround

Bedankt voor de reacties, ik kan morgen weer even verder puzzelen. Geert als je die kunt mailen graag!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com