Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geluid midi opname

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 03 maart 2017 20:25

geluid midi opname

Goedenavond,
ik zou graag willen weten, of dit echt zo is en wat daar de oorzaak van kan zijn.
ik heb namelijk het idee , dat een opgenomen stuk (midi opname), na afspelen veel beter klinkt als dat je het gewone orgel bespeeld tijdens het opnemen. heeft iemand van jullie dit ook opgemerkt ? ben benieuw !!!

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 03 maart 2017 22:06

Re: geluid midi opname

Lijkt mij fysiek onmogelijk. Midi is een rotsvast protocol.

Waarschijnlijk zit het tussen de oren; dat je bijvoorbeeld tijdens het terugdraaien rustiger bent en je brains meer tijd hebben om de audio te verwerken want je hoeft dan niet te spelen.....

Maar leuk toch? dat je zo gemakkelijk kunt opnemen en weergeven. En je foutjes er even uithalen.

HG

Geert

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 03 maart 2017 23:03

Re: geluid midi opname

Mijn ervaring is meestal andersom: tijdens het spelen denk ik dat ik fantastisch bezig ben en bij terugluisteren opname hoor ik opeens allerlei ongelijkmatigheden of accenten die eigenlijk helemaal niet zo lekker uit de verf komen als dat ik dacht...

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 maart 2017 23:27

Re: geluid midi opname

_Pieter_ schreef:Mijn ervaring is meestal andersom: tijdens het spelen denk ik dat ik fantastisch bezig ben en bij terugluisteren opname hoor ik opeens allerlei ongelijkmatigheden of accenten die eigenlijk helemaal niet zo lekker uit de verf komen als dat ik dacht...


Inderdaad, dat is ook mijn ervaring.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 maart 2017 09:43

Re: geluid midi opname


Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com