Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

audio interface

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 29

Geregistreerd: 12 okt 2011 11:06

Bericht 14 okt 2011 12:01

audio interface

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de audio-interface M-audio Delta 1010LT?
En ook met het toewijzen van registers aan de diverse kanalen?
Voegt dit iets toe aan het "klankbeeld"?
Bijv. 16 voeten via 1 kanaal met subwoofer o.i.d.?

Ik ben pas begonnen met Hauptwerk en weet van niks, zeg maar.

vr. groet
Louis Boot

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 okt 2011 16:32

Re: audio interface

ik heb deze geluidskaart niet maar kan in het algemeen zeggen dat alleen een 16 voet naar een subwoofer sturen en verder niet naar andere speakers niet gaat werken. Pedaaltonen hebben ook harmonischen en deze bepalen mede de karakteristiek van het register. Deze harmonischen zou je dan niet uit de subwoofer horen omdat deze tot bijv. 200 of 250 Hz gaat.
Maar laat anderen hun meerkanalen audio implementatie maar geven.

Berichten: 29

Geregistreerd: 12 okt 2011 11:06

Bericht 14 okt 2011 17:50

Re: audio interface

Alleen een subwoofer was ook niet de bedoeling: ik dacht zelf meer aan een 1.2 surround set of zo ( juist ook vanwege de boventonen ) via 1 stereo kanaal ( voor bijv. de 16 voeten dus ) en de rest van de registers verdelen over de andere kanalen met "gewone" actieve speakersets die je dan weer kiest in samenhang met de "laagste pijp" van de toegedeelde registers.

Maar het gaat mij er vooral om of en hoe dat werkt met deze kaart en of zo iets dan ook wezenlijk iets toevoegd / verbetering brengt en hoe je dat dan het beste aanpakt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 okt 2011 18:49

Re: audio interface

Hallo Louis

Misschien een misverstand: ik was ook niet uitgegaan van alleen een subwoofer maar een subwoofer met in ieder geval 2 (actieve) speakers erbij. En in dit geval: als je alleen de 16' registers naar de subwoofer zou sturen en niet naar die actieve speakers, dan gaat het mis zoals ik hierboven beschreef.

Zelf stuur ik het (stereo) signaal naar de subwoofers en aan die subwoofer zitten mijn andere speakers gekoppeld. De subwoofer heeft een filter voor de signalen die hij "zelf houdt en afspeelt" en de signalen die hij "doorstuurt" naar de anders speakers.
Voordeel van deze configuratie is dat je maar eenmaal de balans tussen die 2 soorten speakers hoeft af te stellen. Daarna kun je met aanpassen van het uitgaande volume van je geluidskaart de audiosterkte regelen en de onderlinge balans tussen beide soorten speakers blijft dan gelijk. Mede voordeel is dat ik niet bij elke sampleset registers aan bepaalde speakers (audiokanalen) hoef toe te wijzen; ik heb maar 1 kanaal.

Wil je surround, dan zijn er andere experts op dit forum die je op weg kunnen helpen en advies kunnen geven.

Een antwoord op je laatste vraag "voegt het iets toe": een subwoofer is onmisbaar !!

En BTW nog welkom op het forum.

Evert-Jan

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 14 okt 2011 20:47

Re: audio interface

bootl1956 schreef:Hallo,

Heeft iemand ervaring met de audio-interface M-audio Delta 1010LT?
En ook met het toewijzen van registers aan de diverse kanalen?
Voegt dit iets toe aan het "klankbeeld"?
Bijv. 16 voeten via 1 kanaal met subwoofer o.i.d.?

Ik ben pas begonnen met Hauptwerk en weet van niks, zeg maar.

vr. groet
Louis Boot


Beste Meneer Boot,

k`heb ook die geluidskaart naar volle tevredenheid,o.a omdat je 10 kanalen ter beschikking hebt 8 keer analoog en digitale s/pdif uitgang.
Nu zijn bij mijn opstelling zoveel mogelijk de werken verdeeld,dus hoofdwerk boven uit de kast en rugwerk via de speakerzuilen naast de kast enz..
Je krijgt dus een veel bredere klank,ik ben begonen met een stereo opstelling maar nu ik meerder kanalen gebruik is het geluid veel breder en rustiger.
Ook heb ik geexpermiteerd om alle 16 en 8 voeten enz door verschillende kanalen te sturen maar dat gaf bij mij geen mooi klankbeeld,zoals ik het nu heb bevalt mij heel goed!

Vrgr,
Lub

Berichten: 29

Geregistreerd: 12 okt 2011 11:06

Bericht 16 okt 2011 14:11

Re: audio interface

Hallo reageerders,

Dank, Evert-Jan en Lub, voor jullie inbreng!

Zijn er nog meer liefhebbers die ervaring met deze kaart hebben?

vr. groet
Louis Boot

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com