Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Multi kanaals??

Toon actieve onderwerpen

Bericht 07 aug 2017 10:16

Re: Multi kanaals??

Henk

als front en rear door elkaar staan moet je inderdaad de CTRL toets ingedrukt houden en dan eerst alle front registers stuk voor stuk met de muis selecteren en als ze allemaal blauw zijn dan de bijbehorende instellingen maken en alles naar audio groep front sturen.
Vervolgens moet je hetzelfde doen voor alle rear registers (CTRL ingedrukt houden, de rear registers stuk voor stuk selecteren) en die naar de audiogroep rear sturen.
Pas dan op OK klikken en niet eerder!!
Dat is de standaard installatieprocedure.

Je kunt achteraf makkelijk controleren hoe je de registers hebt ingesteld.
Ga naar menu 'organ' en kies 'load organ, adjusting rank audio/memory'. Selecteer het orgel dat je wilt controleren.
Als je nu links de bovenste regel met de muis selecteert, dan kun je met de pijltje omhoog en pijltje omlaag toetsen van het toetsenbord (↑ en ↓) door de lijst gelopen worden, waarbij dan rechts de bij dat register behorende instellingen staan. Dit gaat gemakkelijker en sneller dan links de regels steeds met de linkermuisknop stuk voor stuk aanklikken.
Dus zowel instellingen (24 bit, multiple loop/releases) als de toegewezen audiogroep per geselecteerd register goed controleren. En als je 64 GB RAM hebt, kan alles bij Rotterdam op 24 bit staan en lossless compression.
Als er iets fout staat bij die controle, dit corrigeren en dan verder gaan met de controle. Klik aan het einde als je alle registers gehad hebt op OK. Er wordt een nieuwe cache file aangemaakt (het lange laden) met daarin ook jouw correcties.
Als er NIETS fout stond tijdens de controle, klik dan op Cancel. Dit voorkomt het (onnodige) lange laden. Je kunt het orgel daarna op de gewone manier laden en bespelen.

Een register kan altijd maar naar 1 audiogroep gestuurd worden en nooit naar 2. Dus een geselecteerd register gaat of naar de front - of naar rear audiogroep maar dus nooit naar beiden.

Bij de vnl. oudere surround sets staan front en rear door elkaar. Voor Utrecht is er een update gekomen en daarin is dit gecorrigeerd.

Bericht 07 aug 2017 13:30

Beste Evert-jan,
bedankt voor deze uitleg, je hebt gelijk hoor hoe jij het uitlegt doe ik het ook.maar waarschijnlijk is er wat mis gegaan toen met inladen, ik heb het nu wel goed gekregen hoor, och ik moet nog zoveel leren over al deze instellingen. :geek:

ik ben meer een man van de praktijk, ik weet wel de basis van HW, maar de fijne kneepjes van al die instellingen, sorry maar daar begrijp ik af en toe niet veel van. En nu komt het leukste, ik heb een 4K scherm, dus de menu's die ik dan open om de instellingen te zien zijn zo ongelooflijk klein, dus die moet ik met een vergrootglas constant uitvergroten haha. :D

ik wou echt dat ik er echt wat meer van afwist, van hoe en wat en de leuke dingen die HW verbergt, maar het is en blijft een hobby, en het orgelspelen is toch het belangrijkste. Ik ben nu eigenlijk nog op zoek naar een paar mooie midifiles die op de laurenskerk zijn gespeeld, dan kan ik wat registraties bekijken over hoe de combonaties zijn samengesteld.
Want om dat orgel onder de knie te krijgen, dan zit ik volgend jaar nog te zoeken. voor een paar mooie registraties.

Dus als je suggesties hebt, of iemand anders die deze heeft zou ik daar heel blij mee zijn ;)

vriendelijke groeten
Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Bericht 07 aug 2017 13:59

MIDI files staan (o.a.) op CC concert hal.
Klik op http://www.contrebombarde.com/concerthall/home/advanced_search, selecteer "Laurenskerk - Main Organ - 1973 Marcussen & Son" en zet een vinkje bij MIDI.
Je krijgt 2 pagina's met muziek en bijbehorende MIDI file

4k scherm.
In Windows kun je de resolutie van je video kaart toch lager zetten zodat het wel leesbaar is? Rechtermuisknop op het bureaublad en dan kiezen voor schermresolutie. Even uittesten dus.

Bericht 07 aug 2017 14:15

super bedankt Evert-jan. voor je snelle reactie. :D

ik zal per direct alles binnen vissen.

en ik weet dat je de resolutie aan kan passen op die 4k schermen, maar ik werk nu even met het ingebouwde vergrootglas, dus dat kan ook.

Een hele fijne dag nog toegewenst, en bedankt ook jan wim vriendelijk bedankt, super hoor
groetjes
Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk